..: Plánované modernizace elektrických lokomotiv a jednotek Českých drah :..

Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.

Elektrické lokomotivy

363

Řada 150: Aby bylo možné provozovat lokomotivy jejich původně projektovanou rychlostí 140 km/h (nyní jezdí Vmax=120km/h), je zapotřebí provést úpravy sekundárního i primárního vypružení a tlumení kmitů. Dosazen musí být LS-90 a elektronický digitální rychloměr. Předpokládá se upravení všech 13 lokomotiv - pro usnadnění orientace se k inventárnímu číslu upravených lokmotiv přidává +200

Řada 162/3, 363: Výměna nespolehlivých měničů UNIPULS. Počítá se s rekonstrukcemi lokomotiv 163 na řadu 361. Ta by obnášela změnu převodu - zvýšení Vmax na 160 km/h (ze 120 km/h) a zvýšení výkonu trakčních motorů. Dále je nutné provést kompletní modernizaci trakční výzbroje.

Řady 122 a 130: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řada 371: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 230/240/242: Velmi spolehlivé, i přes svůj úctyhodný věk (až 40 let), s modernizacemi se nepočítá. Uvažuje se o dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 110/1, 210: Počítá se se zásadní modernizací, zejména s dosazením spalovacího motoru.

Elektrické jednotky

Řada 460 - uvažuje se o její modernizaci

Řady 451/2: Jedná se stále o nenahraditelná vozidla, kvůli jejich nižší Vmax budou postupně odsouvány na vedlejší tratě. Se zásadní modernizací se vzhledem k jejich stáří neuvažuje.

Řada 460: ČD přistupují k zásadní modernizaci. Nově bude řešen interiér a zejména vložené vozy, které budou upraveny na nízkopodlažní. Nepotřebné osobní vozy budou rekonstruovány na vozy řídicí. Tak vznikne 51 třívozových jednotek se dvěma nízkopodlažními vozy. Budou splňovat všechny současné požadavky (nízkopodlažnost, klimatizace, přeprava imobilních cestujících, informační systém, 1. třída apod.)

Řada 471: Počítá se s nákupem dalších jednotek s určitými změnami oproti již dodaným vozům. Nejzásadnější změny budou aplikovány i na již dodané jednotky.

Řada 560: Procházejí v současné době modernizacemi trakční výzbroje a interiéru. Nadále budou v provozu v okolí Brna.

U ostatních řad elektrických jednotek a vozů se s modernizacemi nepočítá.

Budoucnost

České dráhy

U ČD byla přijata zásada zajišťovat osobní dopravu především ucelenými dopravními jednotkami, které bude možno podle požadavků spojovat do větších celků, a to i bez ohledu na druh trakce. To vede k nutnosti vývoje univerzální jednotky (skříně), kterou bude možno vybavit spalovacím motorem nebo příslušnou elektrickou výzbrojí.

Je třeba zvážit, zda využít výhod, které dává stavebnicová konstrukce jednotek řady 471 a jednotku pro dálkový provoz z ní odvodit, či zda koupit jiné vozido, ať již nově vyvinuté nebo existující na světových trzích.

zdroj: Od Křižíkovy Elinky ke škodováckému ESU... (a ještě kousek dál) - příloha GRAND EXPRESU, Ing. Martin Roubal, odbor kolejových vozidel GŘ ČD


Ninja Poslat mail autorovi | 10.1.2007 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.01.2007 (21:29)  
ad Racek : a vy si snad myslíte, že ČD nezapočítavají cenu vozidel do nabídky ? Soutěžní výhodou ČD je, že kolejová vozidla jsou účetně odepsaná, resp. modernizované kolejové vozidlo stojí méně než nové (814 ČD = 20 milionů, 642 DB [Desiro] = cca 100 milionů Kč). Takže při stejném kilometrickém proběhu je část ceny tvořená "podílem odpisů" u 814 nižší než u 642 …
U účetně odepsaných KV se může počítat pouze s náklady na dílenské opravy. Protože ovšem nikdo při soutěži neví, jaká konkrétní vozidla budou na daných vlacích jezdit, tak se musí počítat s údaji, které jsou výstupem informační soustavy a pracuje se s průměrnými čísly.
Vypisování soutěží nemá nic společného s nákupem kolejových vozidel. Tím spíše, že kraje nemají peníze. Má–li kraj na železniční dopravu řekněmě 300 milionů a jedna 471 stojí přes 200 milionů, tak moc nepřispějete, pokud by ten příspěvek na nákup měl činit alespoň 1/3 ceny.
Soutěžě jsou hezká věc, zejména z hlediska ceny. Jenže co uděláte, když uzavřete s dopravcem smlouvu na cenu řekněmě 80 Kč / km, cena nafty vzroste o polovinu, takže za 80 Kč / km to dopravce "neutáhne" a vy odmítnete přistoupit na změnu, s tím že nemáte peníze … ať si poradí. Dopravce, bez ohledu na zákonné lhůty týkající se "dopravní obslužnosti" vám z hodiny na hodinu oznámí, že končí, protože příslušný soud prohlásil na jeho společnost konkurz, neb na účtu je 0,00 Kč a on nemůže hradit závazky a podání návrhu na konkurz bylo povinností dle obchodního práva …
registrovaný užívateľ hnatikk  mail  
14.01.2007 (19:11)  
tjn...taky sem slyšel že 371 sou líný svině:)))ale lepší 155km/h než 120Km/h...:)
registrovaný užívateľ Hanz 
12.01.2007 (21:27)  
Tyhle úvahy o zásadních modernizacích putují po ČD už asi 10 let. Jsou někdy z období, kdy se z M296 měl stavět hnací vůz řady 444.... Na spalovací motor do 110/111/210 už je hotová přinejmenším jedna diplomka včetně kompletní výkresové dokumentace.
AD funTomas.Plánovalo se to tak,ale nestabilita v chodu omezila Vmax na 120km/h. LS-90 je už jen další věc, která tam bude dělat neplechu:-)
AD Venca Burgan: V tom článku je k reko 163 na 361 psáno taky o zvýšení výkonu lok na 3500-4000kW. Asi vzhledem ke zkušenostem s 371.
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
12.01.2007 (12:59)  
No a hlavně ještě jedna věc, možná jsem to přehlíd, ale nikde jsem se nedočet kolik peněz na kolik lokomotiv / jednotek chteji dráhy dát. Mám jen trošku obavy aby se to nepytlíkovalo z toho nejlevnějšího co bude k dispozici.
registrovaný užívateľ Racek 
12.01.2007 (11:52)  
Miroslav Zikmund: ad "stát/kraje nedají ... ani korunu" - kdyby stát/kraje vypsaly na dopravní obslužnost normální soutěž (čemuž se ČD brání), mohly by si ČD započíst vozidla do ceny jako každý jiný dopravce. Ale ony si radši vycucají z prstu nereálně nízkou cenu a pak brečí ...
ad "pokud by stát zpoplatnil" - stát se evidentně rozhodl jít opačným směrem a místo odpuštění poplatku železniční ZDO zpoplatňuje DC i pro autobusovou ZDO. Smysl to nedává, ale mírné srovnání podmínek to je ...
11.01.2007 (23:55)  
Jak tak čtu tak 160km/h bude asi hodně magická věc, ovšem máme co takovou rychlostí táhnout? Pominu-li emzety a pár zelenáčů co umí 160, většinou řazené na IC/EC, tak moc nám na ty rychlíky nezbývá. Za to zdvousystémnění 16X loko je dobrá věc.
PS: to všechny 150 jsou degradované na 120 km/h, já myslel že původně byly 160 -> 140 a pár vyhrkaných kusů na 120
registrovaný užívateľ happy 
11.01.2007 (20:58)  
ten nápad s 361čkama není špatnej.Tyhle vozy mají ještě hodně před sebou,tak proč jim nezvýšit jejich užitnou hodnotu.Rád bych jel taky třeba v rychlíku taky 160 km/h.Myslím ,že by to pomohlo v konkurenceschopnosti
registrovaný užívateľ cool 
11.01.2007 (19:17)  
M zikmund: myslím že za 380ky chtěj cca 190 mega. jinak s těma 361 souhlasím,ale spíš bych radši viděl ty dvousystémové "ešusy" pro dálkovou dopravu
11.01.2007 (17:08)  
První série lok řady 163 byla dodána v roce 1984 do LD Ústí nad Labem, tedy před 23 lety. Po 15 letech provozu, tedy v polovině plánované fyzické životnosti by měla lokomotiva projít generální opravou, která se zpravidla spojuje s modernizací. Udělat z lok 162/163 lok 36x není technicky nic složitého, včetně vložené transformátoru. Lokomotivní rám je u obou lokomotiv stejný a lok řady 162/163 jsou z váhových důvodů "zatíženy" betonem. Trakční transformátor na lok 362/363 pochází ze ŠKODAWERKE, takže jde o tuzemský výrobek. Podobně trakční motory jsou z téže firmy. Na lok 150/151/350 jsou trakční motory s výkonem 1 MW, TM na lok 162/163mají výkon 0,87 MW; u 362/363 mají výkon 0,765 MW.
ČD by jistě rády nová kolejová vozidla. Otázka je, z čeho je zaplatit. Stát nedá na nákup vozidel pro "státem objednané vlaky" ani korunu, kraje nedají na nákup vozidel "pro krajem objednané vlaky" ani korunu.
Investice do modernizace kolejového vozidla jsou nižší než nákup. Za lok 150/151 (ex E 499.2) zaplatily někdejší ČSD 4,5 milionu Kčs / vozidlo, za lok 163 se platilo cca 5,5 milionu, za lok 363 cca 7 milionů. Poslední série lok 363 v roce 1992 stála již cca 19 milionů, u lok ř. 380 se odhaduje částka mezi 120 a 150 miliony.
Např. německé Desiro stojí 3,3 milionu EURO, takže si porovnejte výši odpisů, která se promítá do ceny za jeden kilometr.
Pokud by ovšem stát "zpoplatnil" použití železniční dopravní cesty stejnou částkou, jakou jsou zatížena silniční vozidla (= silniční daň), potom by ČD získaly na obnovu parku kolejových vozidel ročně částku přes 4 miliardy korun …
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
11.01.2007 (15:43)  
uaauu...to teda hledím,že se k tak velkým plánům čd rozkývaly....no plány jsou věc jedna a skutečnost druhá..jak psal Hawkey...vzít kalkulačku a počítat...sečíst to ještě půjde, ale sehnat prachy...to bude ten oříšek...
ale čte se to hezky...a i díky doplnění ČD4evera mám i veselejší náladu
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko