..: Oprava kroměřížského nádraží bude stát skoro půl miliardy :..

Ilustrační foto - PřibyslavKroměříž - Kompletní rekonstrukcí za skoro půl miliardy korun projde v příštích čtyřech až pěti letech kroměřížské vlakové nádraží. Na levé straně nástupiště dnes cestující vidí řídicí věž těsně u silničního přejezdu. Za ní stojí vozové depo s točnou a čerpací stanicí pohonných hmot. To vše by mělo být zbouráno. Na vzniklé proluce pak vznikne malé autobusové nádraží městské hromadné dopravy.

Přímo před peronem je kolejiště, které dnes připomíná spíš příkopy z udusané hlíny. Ty nahradí nástupiště z betonových desek usazených půl metru nad kolejemi pro pohodlný nástup do vlaku. Pro soupravy ve směru Kojetín - Hulín vznikne nový 250 metrů dlouhý oboustranný nástupní ostrůvek s osvětlenými přístřešky s lavičkami a elektronickými informačními cedulemi. S podobným, sto metrů dlouhým „jednostranným“ nástupním ostrůvkem napravo od nádražní budovy počítá projekt i pro vlaky jedoucí směrem na Zborovice.

Moderní nádraží? Snad v roce 2011

810

Nádraží projde téměř kompletní výměnou kolejiště včetně asi 20 výhybek. Část kolejiště by měla být osazena sloupy pro pozdější elektrifikaci trati Kojetín - Hulín. Rekonstrukce by se měly dočkat i zbylé nádražní budovy. "Modernizace celé stanice je zařazena do plánovaných akcí Státního fondu dopravní infrastruktury," řekl poslanec Josef Smýkal, který zařazení rekonstrukce kroměřížského nádraží do Státního fondu prosadil. "Je zpracovaná studie a pro rok 2007 je ze státního rozpočtu vyčleněno 14 milionů na přípravu projektové dokumentace," přiblížil stav příprav Smýkal. Náklady rekonstrukce se pohybují okolo 400 mil. Kč. Konečná cena ale bude záviset na tom, jestli se čerpací stanice přemístí jinam, jestli pro rok 2010 připravíme část elektrifikace trati. To všechno jsou alternativy, které stavbu zdražují nebo zlevňují. Stavba rozdělená do 4 etap by podle něj mohla začít roku 2008 a trvat by měla kolem 3 let.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 9.1.2007 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.12.2008 (22:19)  
Ad Jiří Kocourek: Jankovice mají nový obecní web na adrese http://www.jankovice.net - tam jsou také další fotky. Třeba z otevření zastávky v Jankovicích: http://www.jankovice.net/kultura/foto-2004.htm
26.11.2008 (15:07)  
do Kroměříže dojíždím za prací přes dvacet let.Nevím kdo projektoval opravu nádraží ale je to tak předěláno aby se cestujícím znechutilo jezdit vlakem.
Nemohu pochopit proč není ve stanici čekárna když vlak každodeně nabírá zpoždění.Těch pár židlí co je umístěno ve vestibulu je většinou obsazeno bezdomovci, kteří na židličkách polehávají a páchnou takže cestující jsou nucení většinou stát někdy i hodinu většinou na nástupišti v zimě i horku.Nevím proč se odstranily lavičky na peroně.
Co se táká vlastního nástupiště ta opět nemohu pochopit proč jsou umístněny přístřešky v polovině nástupiště když vlak zastavuje v přední části.
14.01.2007 (16:53)  
Jako Kroměřížák jsem za tu rekonstrukci rád, ale s tím depem nesouhlasím. Místo výstavby nepotřebných zastávek pro MHD bych tam tu krásnou cihlovou stavbu s ruční točnou raději nechal! Kolikrát jsem četl v různých diskuzích, že tak jako v Čechách mají Lužnou pro železniční muzeum, mohlo by být i něco na Moravě. Lepší místo mě ani nenapadá!
Zvláště když ne plně využité autobusové nádraží je naproti a zastávky MHD přímo před budovou(zatímco řešení místo depa je kdesi včudu:-/
registrovaný užívateľ Qaws 
11.01.2007 (15:18)  
Tak v tom případě to nechápu :-/
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
11.01.2007 (0:47)  
qaws: jenže tam autobusák je přímo před vstupem do nádražní budovy...zastřešené ostrůvky... a z mhd busů vystoupíš málem na schody do nádražní budovy. Blíž to už snad ani nejde
registrovaný užívateľ Qaws 
10.01.2007 (17:59)  
Třeba ten autobusák má hlubší význam.. Např. Možná se počítá v budoucnu s IDS a tím pádem je potřeba dostat dálkové/regionální busy k vlakáči...
09.01.2007 (22:01)  
No jo, když nejsou schopni udělat muzeum ani z Masarykova nádraží v Praze (též UNESCO), když už chtějí dopravu odvést na hlavní, co se dá čekat v Kroměříži. I když tam zas asi nejsou takové komerční tlaky, snad jen ta - jak zde zmíněno zbytečná - stavba nového autobusového stanoviště...
registrovaný užívateľ j-din 
09.01.2007 (22:00)  
Ciao, taky jsem přijel z Kroměříže, akorát že s KRODOSem, toho depa je VELIKÁ škoda! V létě se do zahrádky sousední hospůdky dobře chodí na pivo, to pijete a tři metry od vás za ratanovým plůtkem stojí třeba 754.xxx! S nástupištěm nelze než souhlasit, i když pro ty Zborovice - 100m pro 1x810 není to moc?
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
09.01.2007 (21:58)  
přijde mi divné,že místo depa chtějí autobusové zastávky,když autobus nádraží je hned u nádraží a MHD mají zastávky u vchodu do nádraží
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
09.01.2007 (21:54)  
jsem pro tu opravu...Kromcl znám...obcas tam zajedu mrknout a to nádraží to fakt potřebuje...ale toho depa je škoda,mohli z něho udělat muzeum.byla by to další atrakce v UNESCO městě
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko