Kroměříž - Kompletní rekonstrukcí za skoro půl miliardy korun projde v příštích čtyřech až pěti letech kroměřížské vlakové nádraží. Na levé straně nástupiště dnes cestující vidí řídicí věž těsně u silničního přejezdu. Za ní stojí vozové depo s točnou a čerpací stanicí pohonných hmot. To vše by mělo být zbouráno. Na vzniklé proluce pak vznikne malé autobusové nádraží městské hromadné dopravy.
Přímo před peronem je kolejiště, které dnes připomíná spíš příkopy z udusané hlíny. Ty nahradí nástupiště z betonových desek usazených půl metru nad kolejemi pro pohodlný nástup do vlaku. Pro soupravy ve směru Kojetín - Hulín vznikne nový 250 metrů dlouhý oboustranný nástupní ostrůvek s osvětlenými přístřešky s lavičkami a elektronickými informačními cedulemi. S podobným, sto metrů dlouhým „jednostranným“ nástupním ostrůvkem napravo od nádražní budovy počítá projekt i pro vlaky jedoucí směrem na Zborovice.Moderní nádraží? Snad v roce 2011
Nádraží projde téměř kompletní výměnou kolejiště včetně asi 20 výhybek. Část kolejiště by měla být osazena sloupy pro pozdější elektrifikaci trati Kojetín - Hulín. Rekonstrukce by se měly dočkat i zbylé nádražní budovy. "Modernizace celé stanice je zařazena do plánovaných akcí Státního fondu dopravní infrastruktury," řekl poslanec Josef Smýkal, který zařazení rekonstrukce kroměřížského nádraží do Státního fondu prosadil. "Je zpracovaná studie a pro rok 2007 je ze státního rozpočtu vyčleněno 14 milionů na přípravu projektové dokumentace," přiblížil stav příprav Smýkal. Náklady rekonstrukce se pohybují okolo 400 mil. Kč. Konečná cena ale bude záviset na tom, jestli se čerpací stanice přemístí jinam, jestli pro rok 2010 připravíme část elektrifikace trati. To všechno jsou alternativy, které stavbu zdražují nebo zlevňují. Stavba rozdělená do 4 etap by podle něj mohla začít roku 2008 a trvat by měla kolem 3 let.
zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nemohu pochopit proč není ve stanici čekárna když vlak každodeně nabírá zpoždění.Těch pár židlí co je umístěno ve vestibulu je většinou obsazeno bezdomovci, kteří na židličkách polehávají a páchnou takže cestující jsou nucení většinou stát někdy i hodinu většinou na nástupišti v zimě i horku.Nevím proč se odstranily lavičky na peroně.
Co se táká vlastního nástupiště ta opět nemohu pochopit proč jsou umístněny přístřešky v polovině nástupiště když vlak zastavuje v přední části.
Zvláště když ne plně využité autobusové nádraží je naproti a zastávky MHD přímo před budovou(zatímco řešení místo depa je kdesi včudu:-/
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.