Londýn - Ekologové a organizace cestujících útočí na britskou vládu za to, že došlo již k čtvrtému zdražení jízdného na železnici za poslední rok a tímto se snaží vyhnat cestující z vlaků. Šedesát procent "železničních" jízdenek se prodalo za neregulované ceny, které si samy určují soukromé železniční společnosti. Tyto ceny totiž stouply až o 8,4 procent, což je třikrát více než vládní inflační cíl.
Standardní otevřená jízdenka pro cestu vlakem z Manchesteru do Londýna (vzdálenost 331 km) stojí nyní 219 liber (9.198 Kč) anebo 337 liber (14.154 Kč) první třídou. Existují i dostupnější ceny, ale takové jízdenky je nutno kupovat dlouho předem a mají nejrůznější omezení. Železniční odbory konstatovaly, že nejnovější zvýšení jízdného na železnici znamená, že britské železnice jsou nyní "daleko nejdražší v Evropě".
I přes špatnou pověst britských železnic, kdy cestující očekávají zpoždění a špatné služby, jsou přesto železnice v poslední době v Británii populární. Železniční společnosti nestačí poptávce, a tak zvyšují ceny jízdného, aby snížily počet cestujících, s nimiž si nedokáží poradit. To má ale za následek, že daleko větší počet cestujících používá levné letecké společnosti.
Britská vláda soukromé britské železnice dotuje, a to částkou 88 milionů liber týdně. Lidé dávají dnes přednost při cestě např. z Manchesteru do Londýna před železnicí létání. Z ekologického hlediska cesta železnicí jednoho cestujícího z Manchesteru do Londýna produkuje 14,8 kg CO2, cesta letadlem však 90 kg oxidu uhličitého.
zdroj: Britské listy
Inflační cíl stanovuje centrální banka. Je to interval, kde by ráda inflaci viděla, ale nedaří se jen plnit.
Dokonce ani s tim "spor" bych nesouhlasil...
Je-li inflace cislem, ktere popisuje minulost, tak inflacni cil se snazi popsat budoucnost.
Nebo to byla recnicka otazka jenom?:)
Pokud jde o ty vydelky, tak ciste mzdy jsou v UK ve srovnani s prumerem 15 "starych" zemi EU" vyssi o 25-40%...
Jinak k clanku: V nadpise se pise, ze vlada vyhani lidi z vlaku a potom, ze zeleznice nestaci uspokojovat poptavku. Takze by si autor (a nemyslim Payuse) mel vybrat jedno nebo druhe si myslim:-))
Ale také se vyskytnou slevy jako třeba Gatwick - KingsX - Edinburgh - Inverness za 32,- liber, což je pouze 1,2 násobek obyč. jízdného v Čechách. Kdo se v tom má pak vyznat???? Letadlo Inverness - Gatwick je za 37liber!!!
Ale takhle to přeci chtěl tatíček Klaus - myslet Tržně a urvat co můžeš. Vzledem k tomu, že letadlo v relaci Londýn - Manchester musí být logicky 2x pomalejší, tak si asi mohou dovolit v této relaci třiapůlnásobné ceny než mají DB za šumavskými kopci.
Ten člověk co píše do Listů totiž zapomněl napsat, že se jedná o zpáteční jízdenku. Takže samozřejmě to je už standardní tržní cena - chceš být rychlejší než letadlo, připlať si 50%, což je tedy 3,5x více než na kontinentu. Je otázka co je to za vlak. Třeba obdoba Pendolina - to je taky o 50% dražší.
Takže Frantík, který přijede na Ostrovy se může cenám divit asi jako my, kteří přejedeme za bývalou železnou oponu a naopak. Jiná věc je jaký je průměrný plat anglána a jaký kontinentální suchozemské krysy - neví to někdo???
Např. z Londýna do Glasqow/Edinburghu je to nějakých 650km a do Invernessu dalších 300, tak bych dal taky přednost letadlu i před vlaky typu Royal Highlander. A ten Londýn-Manchester je letecky něco jako Praha-Ostrava...
P.S. Co je to vládní inflační cíl? Inflace je v současnosti 2,9%... (ale já tomu termínu pravděpodobně nerozumím).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.