..: Britská dopravní politika vyhání cestující z vlaků do letadel :..

Ilustrační obrázekLondýn - Ekologové a organizace cestujících útočí na britskou vládu za to, že došlo již k čtvrtému zdražení jízdného na železnici za poslední rok a tímto se snaží vyhnat cestující z vlaků. Šedesát procent "železničních" jízdenek se prodalo za neregulované ceny, které si samy určují soukromé železniční společnosti. Tyto ceny totiž stouply až o 8,4 procent, což je třikrát více než vládní inflační cíl.

Standardní otevřená jízdenka pro cestu vlakem z Manchesteru do Londýna (vzdálenost 331 km) stojí nyní 219 liber (9.198 Kč) anebo 337 liber (14.154 Kč) první třídou. Existují i dostupnější ceny, ale takové jízdenky je nutno kupovat dlouho předem a mají nejrůznější omezení. Železniční odbory konstatovaly, že nejnovější zvýšení jízdného na železnici znamená, že britské železnice jsou nyní "daleko nejdražší v Evropě".

I přes špatnou pověst britských železnic, kdy cestující očekávají zpoždění a špatné služby, jsou přesto železnice v poslední době v Británii populární. Železniční společnosti nestačí poptávce, a tak zvyšují ceny jízdného, aby snížily počet cestujících, s nimiž si nedokáží poradit. To má ale za následek, že daleko větší počet cestujících používá levné letecké společnosti.

Britská vláda soukromé britské železnice dotuje, a to částkou 88 milionů liber týdně. Lidé dávají dnes přednost při cestě např. z Manchesteru do Londýna před železnicí létání. Z ekologického hlediska cesta železnicí jednoho cestujícího z Manchesteru do Londýna produkuje 14,8 kg CO2, cesta letadlem však 90 kg oxidu uhličitého.

zdroj: Britské listy


Payus Poslat mail autorovi | 7.1.2007 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Spojené království


Registered user Lenny 
09.01.2007 (16:03)  
Pokud vláda dotuje provoz železnice, tak se nemůže jednat o tržní ceny. Je to nesmysl.

Inflační cíl stanovuje centrální banka. Je to interval, kde by ráda inflaci viděla, ale nedaří se jen plnit.
Registered user M 
09.01.2007 (12:35)  
Podle meho nazoru neni mozne napsat, ze nikdo nechce kupovat predrazene rohliky, kdyz soucasne plati, ze je na ne v sedm rano pred obchodem fronta:-)
Dokonce ani s tim "spor" bych nesouhlasil...
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
09.01.2007 (12:31)  
M: "vlada vyhani lidi z vlaku" takhle mluví ta část,které se zdražení nelíbí(cestující a ekologové),a na druhou stranu se dopravci brání "železnice nestačí uspokojovat poptavku"...proto tam je ten konflikt...vyrušil jsem sice přímé věty nám neznámých osob,ale myslím že to v článku je znát,že to je souboj dvou zájmů...ten původní novinář to taky psal o sporu těchto dvou stran a zřejmě je díky titulu stejně jako já na straně železnice...dalo by se to taky jednoduše napsat "Spor kolem zdražení jízdného"...a byl by klid ;-)
Registered user M 
09.01.2007 (4:12)  
Vladni inflacni cil (pravdepodobneji inflacni cil centralni banky, ale mozna je to v UK jinak) je pasmo, ve kterem se tato instituce snazi inflaci drzet.
Je-li inflace cislem, ktere popisuje minulost, tak inflacni cil se snazi popsat budoucnost.
Nebo to byla recnicka otazka jenom?:)

Pokud jde o ty vydelky, tak ciste mzdy jsou v UK ve srovnani s prumerem 15 "starych" zemi EU" vyssi o 25-40%...

Jinak k clanku: V nadpise se pise, ze vlada vyhani lidi z vlaku a potom, ze zeleznice nestaci uspokojovat poptavku. Takze by si autor (a nemyslim Payuse) mel vybrat jedno nebo druhe si myslim:-))
08.01.2007 (22:00)  
V Britských listech si každý kafrá o všem, o čem si myslí, že rozumí. Což mnohdy není pravda a vyvolá to patřičnou odezvu. Ale je jedno téma, kterému nikdo v Britských listech nerozumí a tím jsou britské železnice. Všimněte si, že všechny články na toto téma jsou redakcí pouze převzaté z britských médií, že a proto taky nevyvolají žádnou odezvu, ikdyž obsahují jeden nesmysl vedle druhého. Akorát mám dojem, že to funguje stylem: už jsme nic dlouho nenapsali negativního o britských železnicích, tak něco sežeňme. Téma železnic je v británii populární, takže tam tomu nopak "rozumí" každý, čili není problém najít téměř denně jakýkoliv článek, ať negativní, pozitivní či úplně blbý. Bohužel nám do Čech média servírují převážně ty negativa či blbosti.
Registered user mira 
08.01.2007 (12:09)  
Toto je typická podpora železniční dopravy v EU.
08.01.2007 (9:27)  
Nedivím se že anglány bůh zatratil a poslal je na ostrov...:-)
08.01.2007 (7:51)  
Standardní jízdenka vychází po přepočtu na 8-10Kč/km, což je zhruba 2x více než na kontinentu.
Ale také se vyskytnou slevy jako třeba Gatwick - KingsX - Edinburgh - Inverness za 32,- liber, což je pouze 1,2 násobek obyč. jízdného v Čechách. Kdo se v tom má pak vyznat???? Letadlo Inverness - Gatwick je za 37liber!!!

Ale takhle to přeci chtěl tatíček Klaus - myslet Tržně a urvat co můžeš. Vzledem k tomu, že letadlo v relaci Londýn - Manchester musí být logicky 2x pomalejší, tak si asi mohou dovolit v této relaci třiapůlnásobné ceny než mají DB za šumavskými kopci.
Ten člověk co píše do Listů totiž zapomněl napsat, že se jedná o zpáteční jízdenku. Takže samozřejmě to je už standardní tržní cena - chceš být rychlejší než letadlo, připlať si 50%, což je tedy 3,5x více než na kontinentu. Je otázka co je to za vlak. Třeba obdoba Pendolina - to je taky o 50% dražší.

Takže Frantík, který přijede na Ostrovy se může cenám divit asi jako my, kteří přejedeme za bývalou železnou oponu a naopak. Jiná věc je jaký je průměrný plat anglána a jaký kontinentální suchozemské krysy - neví to někdo???
Registered user Space 
08.01.2007 (1:32)  
V létě probíhala kampaň, aby lidi jezdili mimo přepravní špičku, protože v ní se do vlaků často nedostali. Taktéž se soupravy prodloužily o několik vagonů a stejně to nestačilo. Někdy v prosinci jsem viděl v televizi (patrně na BBC) reportáž o tom, že po rozsáhlých investicích do infrastruktury včetně zabezpečovacího zařízení se dochvilnost zlepšila o desítky procent (přesný údaj už z hlavy nevydoluju). Takže, jestli jezdí pořád vlaky plné, tak je to nakonec i v pořádku, ne?
Např. z Londýna do Glasqow/Edinburghu je to nějakých 650km a do Invernessu dalších 300, tak bych dal taky přednost letadlu i před vlaky typu Royal Highlander. A ten Londýn-Manchester je letecky něco jako Praha-Ostrava...
P.S. Co je to vládní inflační cíl? Inflace je v současnosti 2,9%... (ale já tomu termínu pravděpodobně nerozumím).

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko