..: ČD nabízejí denně mezi Ostravou a Prahou 10 tisíc míst v každém směru :..

Ilustrační obrázekPraha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.

Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.

České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 2.1.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
07.01.2007 (0:14)  
Souhlasím, Novojičínsko je v tomto ohledu v podstatě odříznuté. Máme ve Studénce a Suchdole krásná zrekonstruovaná nádraží za nemalý peníz, ale vlaky do Prahy skrz ně téměř všechny jen vesele projíždějí. Kolik lidí dá asi přednost autobusu SA, který jede přímo z NJ před 2x přestupem - v Suchdole a Hranicích/Přerově?
Registrierter Benutzer Thorm  mail  
05.01.2007 (11:51)  
Podle mě je problém autobus x vlak v případě NJ postaven trochu jinak. V případě vlaku nevadí přestup z lokálky v Suchdole, ale problém je v tom, že žádné přímé vlaky OV-PH nestaví v Suchdole. Tedy staví, ale pouze 3 za den. ČD se rozhodly tuhle destinaci, spolu se spádovou oblastí Studénky totálně ignorovat. A to se jedná o cca 100 000 obyvatel.
04.01.2007 (21:38)  
Mezi Prahou a Olomoucí je v jízdních dobách pro klasickou soupravy taženou lok řady 151 dvacetiminutová rezerva. Mezi Ostravou a Prahou by měl být hodinový takt. V listopadu 2006 jsem po několik sobot jel v různých časech z oblasti "Karviná & Ostrava", počínaje poledním spojem, konče tehdy jezdícím IC Leoš Janáček. Přestože se jednalo o soboty, kdy "vlakem nikdo nejezdí" byly ty vlaky obsazené minimálně ze 70 % kapacity míst k sezení (minimálně 4 cestující v oddíle se šesti místy, což je podle standardu západoevropských železnic považováno za plně obsazený oddíl …)
Já si rovněž myslím, že kdyby měly ČD skutečně podnikatelské myšlení, tak do doby než bude schválena lok pro společnost RAILTRANS s.r.o. na RTE, tak by v uvedených trasách jezdily vlaky ČD … Pokud je ziskový vlak pro Railtrans, za situace, kdy má vyšší personální náklady (na každém voze průvodčí), musí být ziskový i pro ČD.
Pro cesty na Ostravsko chybí spoj, který v GVD 2005/2006 jezdil v 0.52 a byl v 6.20 v Ostravě, resp. kolem 7.00 v Třinci. V sobotu jezdil tento vlak poměrně slušně obsazen a měl výborné přípoje …
Registrierter Benutzer M 
04.01.2007 (21:17)  
Marty - no bez urazky...
Vetsina lidi si ale nove tunely, prelozky a opravena nadrazi 2-3x do mesice neprohlizi, to prece musis uznat:-)) Ten kdo to dela, je sotous (i kdyz definici tohoto vyrazu jsem si odvodil tak nejak sam, nikde jsem ji necetl:-)
Jestli te to uklidni, tak ja se taky nekdy ptam sam sebe, jestli Brno-Praha jezdim vlakem jenom ze setrvacnosti nebo kvuli podobne uchylce...
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
04.01.2007 (21:09)  
Ježíši tady to žije... až se musím smát.
Laborci, už se možná opakuji, ale co je tak pohodlného na 810 ? Ty tvrdé lavice ?

Já nikomu vlak neberu, ale z FM do Prahy je to vlakem jaksi na druhou stranu, než po I/48...

Ještě bych dodal, že v dobách před SA do Ostravy zaplňovali cestující z FM a NJ Capital Express. Jezdil jsem cca 3x do roka z Ostravy (jinak pravidelně vlakem), ale Ostraváků bylo v CE velice málo. Takže Frýdečáci jsou na autobus už nějakou dobu zvyklí, teď se k nim přidala většina cestujících.
Registrierter Benutzer Marty 
04.01.2007 (18:57)  
2-3x do měsíce...souhlasím s Tebou, že při té frekvenci se těch změn tolik vysledovat asi nedá,ale mně se líbí i krajina kterou projíždím a tedy také změny ročních období, zvláště kolem Ústí nad Orlicí,Hoštejna apod, zvláště podzim je tam velice barvitý, a pak na 323 úsek F.n.O - Val.Mez. ten je taky nádherný. Jinak nejsem nějaký žel. odborník tyto stránky neznám zase tak dlouho Co je to ta budulínkova druhá kategorie - jestli jsem správně pochopil ŠOTOUŠ?)
Registrierter Benutzer M 
04.01.2007 (17:32)  
Ted si tak rikam - myslel jsi 2-3x do mesice nebo do roka?
Registrierter Benutzer M 
04.01.2007 (17:30)  
Marty - no ale prave jsi presne nadefinoval tu Budulinkovu skupinu cislo dve:-)

Ja teda nevim, ale pokud bych neco jezdil 2x do mesice, tak bych se asi z okna moc nedival, protoze jak dalnice, tak zeleznice je najedno brdo. Pokud sedim vpravo, tak uplne; pokud vlevo, tak se to lisi tim, ze v buse vidim auta... (trebas Oktavka jedouci 100 vzdy pobavi, kamion z niceho nic v levym vzdy vychovne rekne - neser se na dalnici blizko ke kamionum apod.:-))
Registrierter Benutzer Marty 
04.01.2007 (17:11)  
No já jako průměrně inteligentní člověk (prominte mi tu drzost) v okrese FM mám o způsobu dopravy FM-Pha jasno. Jezdím sice z Frýdlantu nad Ostravicí, ale už nějakých 5 let jezdím zásadně vlakem ač proti autobusům nic nemám. Mám na výběr cestu přes OV nebo V.Mez. Cesta do OV je rychlejší, cesta do VM zase 100x hezčí. Nedovedu si představit, že bych měl celou cestu sedět v autobusu na jednom místě a koukat se na dálnici. Nejezdím sice nějak často (2-3x do měsíce) ale baví mně pozorovat změny co se dějou na trati, ať už to jsou opravené nádraží, přeložky tratí, nové tunely apod...
Registrierter Benutzer M 
04.01.2007 (15:44)  
Kdyz tohle napises, tak je evidentni, ze nelitas (nebo litas, ale ne v economy)

BTW - proc vzdy pises zluty rakve? Muzes dat priklad nake nehody SA, kde by byli zraneni? SA za posledni 3 roky posunula kulturu cestovani v CR o stejny kus, jak CD za predchozich 30 let (nebo spis vic)... O firemni kulture ani nemluve
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko