Praha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.
Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.
České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Já si rovněž myslím, že kdyby měly ČD skutečně podnikatelské myšlení, tak do doby než bude schválena lok pro společnost RAILTRANS s.r.o. na RTE, tak by v uvedených trasách jezdily vlaky ČD … Pokud je ziskový vlak pro Railtrans, za situace, kdy má vyšší personální náklady (na každém voze průvodčí), musí být ziskový i pro ČD.
Pro cesty na Ostravsko chybí spoj, který v GVD 2005/2006 jezdil v 0.52 a byl v 6.20 v Ostravě, resp. kolem 7.00 v Třinci. V sobotu jezdil tento vlak poměrně slušně obsazen a měl výborné přípoje …
Vetsina lidi si ale nove tunely, prelozky a opravena nadrazi 2-3x do mesice neprohlizi, to prece musis uznat:-)) Ten kdo to dela, je sotous (i kdyz definici tohoto vyrazu jsem si odvodil tak nejak sam, nikde jsem ji necetl:-)
Jestli te to uklidni, tak ja se taky nekdy ptam sam sebe, jestli Brno-Praha jezdim vlakem jenom ze setrvacnosti nebo kvuli podobne uchylce...
Laborci, už se možná opakuji, ale co je tak pohodlného na 810 ? Ty tvrdé lavice ?
Já nikomu vlak neberu, ale z FM do Prahy je to vlakem jaksi na druhou stranu, než po I/48...
Ještě bych dodal, že v dobách před SA do Ostravy zaplňovali cestující z FM a NJ Capital Express. Jezdil jsem cca 3x do roka z Ostravy (jinak pravidelně vlakem), ale Ostraváků bylo v CE velice málo. Takže Frýdečáci jsou na autobus už nějakou dobu zvyklí, teď se k nim přidala většina cestujících.
Ja teda nevim, ale pokud bych neco jezdil 2x do mesice, tak bych se asi z okna moc nedival, protoze jak dalnice, tak zeleznice je najedno brdo. Pokud sedim vpravo, tak uplne; pokud vlevo, tak se to lisi tim, ze v buse vidim auta... (trebas Oktavka jedouci 100 vzdy pobavi, kamion z niceho nic v levym vzdy vychovne rekne - neser se na dalnici blizko ke kamionum apod.:-))
BTW - proc vzdy pises zluty rakve? Muzes dat priklad nake nehody SA, kde by byli zraneni? SA za posledni 3 roky posunula kulturu cestovani v CR o stejny kus, jak CD za predchozich 30 let (nebo spis vic)... O firemni kulture ani nemluve
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.