..: Nejrychlejší lokomotiva světa je v České republice :..
1215 050 při testech Ampz Cerhenice - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord pokořila 2.9. letošního roku německá lokomotiva typu ES64U4 (1216 O50 ÖBB), která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 km/h. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 km/h. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok. Nejrychlejší lokomotiva světa je v současné době v České republice na zkušebním železničním okruhu u Velimi a testuje české vagony od společnosti Siemens na rychlost 200 km/h. Z jedné televizní reportáže vyplynulo, že by mohla být lokomotiva do půl roku schválena i pro provoz na české železniční síti.

WLABmzNové vozy od společnosti Siemens byly představeny dne 22.11.2006. Jedná se o 11 ks Ampz (73 54 10-91 010 až 020), 15 ks Bmz (73 54 21-91 027 až O41) a 12 ks WLABmz. Na každém lůžkovém voze bude zobrazena jiná silueta památek UNESCO v Česku, kterých je přesně 12.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB



Aktualizace 7.12., 22:20

Pozor Na přiložené fotografii je zachycena lokomotiva 1216.050 při testování vozů Ampz. V pozadí stojí již otestované vozy WLABmz. Celkem se na okruhu sešlo 21 nových vozů: 9 vozů Ampz, 7 vozů Bmz a zmíněných 5 vozů WLABmz. Lokomotiva by se měla na okruhu zdržet do 13.12.2006. Dle neověřených informací by se její pobyt měl prodloužit o jeden den, aby mohla být přítomna oficiálního otevření okruhu po rozsáhlé rekonstrukci železničního svršku.

-lk-


Petr.03 | 7.12.2006 (23:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
08.12.2006 (16:22)  
EightyFour: no osobně si myslím, že jak se Siemenesu podaří schválit jednu mašinu, zbytek portfolia bude rychle následovat, oni se ty mašiny už zase o tolik neliší, dokonce některé skupiny mají shodné či záměnné, např. podvozky.

(aby někdo nemoh řict, že vařím z vody, o ES64U4 a ES46F4 bylo dlouze hovořeno na Czech RailDays 2004, o OeBB 1216 o rok pozdeji)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.12.2006 (16:11)  
Dotaz: Kdyby RailTrans chtěl použít ES64U4 namísto ES64F4, měl by větší šance na schválení? U4 je jen dvousystémová nebo ne? Neměla by absence části elektrické výzbroje vliv na rušení v pozitivním smyslu? Jsem ryzí laik, prosím o polopatické vysvětlení...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
08.12.2006 (14:26)  
Ážetďák: mohl bys mi prosím prozradit jakou licenci a na co by si měl Siemens koupit?

Jinak si dovolím nesouhlasit, podle mě není velikost instalovaného výkonu hned znamením, jak moc mašina ruší či nikoli, jsou tam i další faktory, které na výslednou velikost rušivých proudů mají vliv.

..naše lokomotivy takový problém nemají... můžeš mi prozradit, kterou STŘÍDAVOU lokomotivu s asynchronním pohonem máme, když ji porovnáváš s Taurusem ? Píšu záměrně střídavou, neboť na střídavé trakci je vliv rušivých proudů nejznatelnější.
08.12.2006 (13:26)  
Ážetďák: Já žasnu, to je samá perla, jaké lokomotivy myslíš že budou na našich tratích jezdit třeba za 15 let? "Naše lokomotivy" s odporovou regulací a stejnosměrnými motory? :-)) A žádné "vysílačky elekrosmogu", tj. lokomotivy s třífázovými motory, které jsou dnes ve výrobě naprostou samozřejmostí (např. i 380 ČD), se k nám nikdy nedostanou? :-)) A jak má Siemens toho Tauruse předělat? Nejspíš hezky litinové odporníky z 50. let na střechu, no to ti poděkují :-)) To že modernizované koridory nejsou s moderními vozidly včetně pendolina kompatibilní, skutečně JE důvodem k předělání zabezpečovačky.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.12.2006 (11:23)  
Seath: Každé vozidlo (vůz) by mělo mít lastní papíry. Na auto taky děláš technickou na každý kus zvlášť...papíry nedostaneš s novým kusem jen proto, že jich bylo vyrobeno 1000 a jeden udělal testy ;o)
08.12.2006 (10:05)  
To je sice fajn s tou lokomotivou, ale proc se ty nove vagony musi testovat? Ona je jakoze kazda serie zcela unikatni?

Myslel jsem, ze Siemens ty vagony vyrabi uz nejaky patek a ma je davno schvalene.

Tahle sranda musi k cene pridat peknych par mega... (I kdyz to Siemens vtipne a vyborne vyuzil k propagaci Taurusu).
08.12.2006 (10:00)  
Taurus ruší víc, než Pendolino (vyšší instalovaný výkon). A nevidím nejmenší důvod, proč by se kvůli několika pojízdným vysílačkám elektrosmogu měla předělávat zabezpečovačina na všech elektrifikovaných tratích v ČR, zejména když naše lokomotivy tyto problémy nemají. Mnohem lepší by bylo, kdyby Siemens zakoupil licence a svoje loko předělal. Zbavil by se většiny problémů nejen u nás, ale i jinde. Naše prostředí už je různým elektrosmogem znečištěno natolik, že je nejvyšší čas, začít proti tomu něco dělat.
07.12.2006 (23:40)  
J.P.: Historic City :-D
07.12.2006 (23:30)  
To George_Couser: A představ si, že čekáš na EC370 a místo tohodle ti přijede A/B ... tyhle více či méně úsměvné kontrasty jsem totálně nepodchytil v červenci po návratu z Tyrolska, kde nejhorším materiálem byl 50-81 Bmz. Na Laborec jsem se zamračil a průvodčí se optal "Já nevěděl, že dnes pojede historická souprava ..."
07.12.2006 (23:29)  
Hawkey: Jj, zastaralé TGV je jiné kafe než supermoderní Regionova, já to ale spíš myslel jako fotit za jízdy, z 30 fotek sotva jedna použitelná. :-D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko