Praha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.
zdroj: MF Dnes
No, tak i stará zastávka v oblouku je
a) blízko zástavbě, ale té směrem k Výtoni
b) zastávka tramvaje je hned před budovou (neboli ještě blíž)
c)spíš než ČVUT, které tu má jedinou budovu, je blízko areál mnoha budov UK (přírod. fakulta, 1. lékařská, nakonec i matfyz), ke kterým je to stejně daleko a v případě např. Purkyňáku ještě blíž než z případné zastávku u Ostrčilova nám. Navíc Je ze staré zastávky blíž i k ministerstvu spravdlnosti (což ale asi tady nikoho netrápí) a k nemocnici sv. Alžběty.
4) Nijak se nezastávám zastávky v oblouku, jen bych byl pro relevantnější argumenty.
Navíc si myslím, že stará budova by klidně mohla jako zastávka sloužit, jen by byla, jak tu už někdo poznamenal, na konci peronu.
2) zastávka na Ostrčilově náměstí je jednoznačně výhodnější z důvodů:
a) je to blíže obytné zástavbě
b) zastávka tramvaje ihned vedle
c) univerzitní areál ČVUT je přes ulici.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.