..: Nádraží Praha-Vyšehrad bude přesunuto :..

Výhybna Praha-Vyšehrad - ilustrační fotoPraha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2006 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
03.12.2006 (0:23)  
Rail-2005:
No, tak i stará zastávka v oblouku je
a) blízko zástavbě, ale té směrem k Výtoni
b) zastávka tramvaje je hned před budovou (neboli ještě blíž)
c)spíš než ČVUT, které tu má jedinou budovu, je blízko areál mnoha budov UK (přírod. fakulta, 1. lékařská, nakonec i matfyz), ke kterým je to stejně daleko a v případě např. Purkyňáku ještě blíž než z případné zastávku u Ostrčilova nám. Navíc Je ze staré zastávky blíž i k ministerstvu spravdlnosti (což ale asi tady nikoho netrápí) a k nemocnici sv. Alžběty.
4) Nijak se nezastávám zastávky v oblouku, jen bych byl pro relevantnější argumenty.
Navíc si myslím, že stará budova by klidně mohla jako zastávka sloužit, jen by byla, jak tu už někdo poznamenal, na konci peronu.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
02.12.2006 (23:09)  
1) budovu jednoznačně opravit a udělt z ní třeba kavárnu nebo nějaké muzeum

2) zastávka na Ostrčilově náměstí je jednoznačně výhodnější z důvodů:
a) je to blíže obytné zástavbě
b) zastávka tramvaje ihned vedle
c) univerzitní areál ČVUT je přes ulici.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.12.2006 (22:53)  
Mimochodem, podobný argument se zastavováním v oblouku se týká u nás v Mnichovicích, kdy se má zastávka v rámci modernizace IV. koridoru posunout směrem ku Praze na víceméně jedinou větší rovinku na trati. Nejsem si ale tak jistý, že zrovna v Mnichovicích je nějak malý poloměr, každopádně to budu mít na vlak zase o kus dál.
02.12.2006 (21:39)  
AD cool výhybna poskytující přepravní služby se názývá stanicí. Ano reko zab. zař.spočívalo ve zrušení vložených návěstidel a jejich náhražením odjezdovýmy náv. a zřízení kolejových obvodů v užitné delce kolejí.Zrušení zbytků nástupiš a snení krátké vykladkové koleje(na cca 1,75 vozu) + výhybky
registrovaný uživatel cool 
02.12.2006 (21:14)  
rekonstrukce zab. zař.? tak to už tam mohli rovnou dát réleovku. A z vyšehradu bych udělal výhybnu s peronama
02.12.2006 (20:33)  
MF Dnes objevila ameriku.Problemy s pozemky nejsou zatím vyřešeny část patří SŽDC,část městu a budova ČD.Hrázděný domek("kiosek" kryje východ z podchodu a dále celkem 4 místnosti) má být přesut velmi daleko cca 40m do "zahrady" vedle staniční budovy směr Smíchov.Zastávka v oblouku bývala do 29. května 1960. Natupištní hrany byly definitivně zrušeny při rekonstrukci zab.zař. v 1989.Problém peronu v stejném místě je velmi ostrý oblouk(stěží vyhovující pro rychlost 40/hod.) nemožnující zřídit peron dle současných platných norem.Zřízení nástupiště je možné v prostoru Ostrčilova náměstí výhody proti "staré" poloze je lepší dostupnost MHD a hlavně dostatečná délka rovného úseku.
02.12.2006 (19:38)  
Dodatek: Jen pro info diskutujících, v článku MF Dnes se píše o "zákazu zastavování v ZATÁČCE":-))), avšak, myslím si, že článek jako celek je velice zajímavý...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
02.12.2006 (19:26)  
Neřešte zastavování v oblouky a buďte rádi, že bude mít Praha další moderní nádraží......
registrovaný uživatel eman22 
02.12.2006 (19:24)  
Na Vyšehradě bylo zastavování vlaků zrušeno už asi před 20ti lety, protože už tenkrát nevyhovalo a i když se několikrát uvažovalo o tom, že se otevře, tak kvůli těm obloukům se od toho upustilo. Tak ostré oblouky jako jsou na Vyšehradě už nejsou na žádném nádraží u nás.
02.12.2006 (19:06)  
Jen nechápu, proč nemohou chráněný hrázděný přístřešek nechat na svém místě a zrekonstruovat ho spolu s nádražím. Kam ho chtějí přemístit?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko