Praha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.
zdroj: MF Dnes
K tramvajím: nová zastávka v přímé by měla vyvolat přesun tramvajové zastávky do stejného prostoru.
To Kecy: Ano, ÚTS byla zpracovaná, a je už i odsouhlasená, nevím ale, keterá z variant nakonec vyhrála. Zastávka ale uršitě bude v přímé, přesun hrázděného přístřesku je z důvodu rektifikace oblouku. Rychlost byla projektována 70 km/h, ale z důvodů hlukových bude asi v celém úseku 60.
Ještě k těm zastávkám v oblouku. Ony ty pravidla, co se tu uvádějí, platí jen a pouze pro nové zastávky. Pokud se jedná o rekonstrukci stávající zastávky, může být ponechán nenormový stav, tedy oblouk menší než 600m, převýšení vyšší než 60 mm
Zdroj: www.k-report.net/koridory
S tou připravovanou hodnotou argumentují navrhovatelé "jiné možnosti odsunu brněnského nádraží".
Navíc jde patrně jen o problém "vnějšího" oblouku (nepřehlednost), nikoli na případ, kdy budou cestující nastupovat ve vnitřním přihledném oblouku. Navíc pro soupravy EJ 471 dlouhé cca 70 metrů je otázka oblouku úsměvná. Nikdo se teké nezabýval možností komplexní rekonstrukcí kolejště, v jejmž rámci by se v prostoru stávající výpravní budovy zrušila jedna kolej, což by uvolnilo prostor k narovnání oblouku, resp. umožnilo vybudování dvou jednostranných nástupišť s vnitřním (přehledným) obloukem. Tedy zkrácení uřitečné délky třetí koleje, která by do koleje číslo 1 zaústila před nástupištěm.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.