..: Nádraží Praha-Vyšehrad bude přesunuto :..

Výhybna Praha-Vyšehrad - ilustrační fotoPraha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 2.12.2006 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
04.12.2006 (10:49)  
Honza Š: přesun zastávek tremvají do stejného prostoru? To se mi jeví jako nesmysl, protože už takhle je vzdálenost mezi zastávkami Albertov a Ostrčilovo náměstí dost malá, takže kdyby se přesunul Ostrčilák, tak by pak ty zastávky byly prakticky hned vedle sebe.To by se pak musel zrušit Albertov, což je také nesmysl. Navíc všechno to komlikuje fakt, že zrovna v téhlé lokalitě jsou zastávky dost nerovnoměrně rozmístěny, zatímco Albertov ve směru ke Karláku je blízko uvažované zastávky, Albertov ve směru na Ostrčilák je poměrně dost daleko, až za křižovatkou na Výtoň, to samé se týká i zastávky Ostrčilovo náměstí. Takže podle mě je nejlepší to nechat tak, ja to je.
04.12.2006 (7:32)  
To Jiří Průša: To zaměření se dělalo z důvodu projektu jednoho bočního nástupiště pro tangenciální linku (u koleje do Vršovic)
K tramvajím: nová zastávka v přímé by měla vyvolat přesun tramvajové zastávky do stejného prostoru.
To Kecy: Ano, ÚTS byla zpracovaná, a je už i odsouhlasená, nevím ale, keterá z variant nakonec vyhrála. Zastávka ale uršitě bude v přímé, přesun hrázděného přístřesku je z důvodu rektifikace oblouku. Rychlost byla projektována 70 km/h, ale z důvodů hlukových bude asi v celém úseku 60.

Ještě k těm zastávkám v oblouku. Ony ty pravidla, co se tu uvádějí, platí jen a pouze pro nové zastávky. Pokud se jedná o rekonstrukci stávající zastávky, může být ponechán nenormový stav, tedy oblouk menší než 600m, převýšení vyšší než 60 mm
03.12.2006 (14:56)  
AD Kecy i něco takového bylo.Loni se průzkum na ekologickou zátež výsledky neznám a drážní geodezie prováděla zaměření celé výhybny.
registrovaný uživatel kecy 
03.12.2006 (13:29)  
V létě 2003 vypsala SŽDC soutěž na ÚTS (územně technickou studii) stavby ČD, DDC Optimalizace traťového úseku Praha hl.n. - Praha-Smíchov (včetně). Již z podkladů vyplývá množství podstatných záměrů. V mezistaničním úseku má být zrušena dopravna Vyšehrad - náhradou zřízena odbočka Nuselský most s oboustrannými spojkami pro rychlost 60 km/h. Pro osobní dopravu se navrhuje zřídit zastávku Vyšehrad u Ostrčilova náměstí (v přímé u stávající podchodu pod tratí), variantně se mají prověřit jak ostrovní, tak postranní nástupiště. Přemostění Vltavy se navrhuje stávající, případně v oblouku o větším poloměru (severněji). Součástí ÚTS má být i průzkum dostatku kapacity této exponované tratě. Předpokládaný rozsah dopravy za 24 hodin je skutečně fascinující: 25 nákladních vlaků Smíchov - Vršovice a zpět, špičkové intervaly osobních vlaků se zastávkou na Vyšehradě: Praha hl.n. - Beroun 15 minut, z Prahy hl.n. směr Rudná 30 minut. Rychlíky na Beroun pak v hodinovém taktu, na Kladno přes Hostivice 4 páry rychlíků a 8 párů vlaků kategorie Sp tamtéž. Kapacita tratě by měla vyhovovat i pro výhledový dvouhodinový takt VRT. A to vše při navržené rychlosti 70 km/h. Velkých změn dozná i stanice Praha-Smíchov. Předně zde bude prověřena opodstatněnost existence různých vleček a rozsah mnoha dalších kolejí. Nebude zde již prováděna provozní údržba osobních vozů, kapacita pro odstavování souprav ovšem zůstane zachována. Ve směru do Hostivice se uvažuje o zřízení 4. nástupiště (variantně u stávajícího nádraží nebo na Severním nástupišti). Ve výhledu budou hlavní koleje zapojeny do dvoukolejné VRT s odbočkou tratě do Rudné v Hlubočepích a trať na Radotín bude přepojena do kolejí č. 7 a 9, tedy mezi 1. a 2. nástupiště. Projektová příprava této důležité spojnice pokračuje v roce 2005 tvorbou přípravné dokumentace. Předběžný termín realizace ja až v horizontu let 2015 - 2017 a náklady 2,571 mld. Kč.

Zdroj: www.k-report.net/koridory
03.12.2006 (13:25)  
AD Miroslav Zikmund menší problém z Vyšehradu na Smíchov má být tříkolejka mimo jiné kvůli zastávce takže redokce na dvě koleje asi není zrovna vhodná.A peron u Ostrčilova náměstí je vhodnějí,protože má lepší návaznost na MHD,další možnost je nástupiště až na Výtoni nad silnicí tam je zast. tram hned pod.
03.12.2006 (13:00)  
Podle dostupných informací : dle stávajících stavebních předpisů musí mít oblouk poloměr nejméně 600 metrů, připravuje se změna na 500 metrů.
S tou připravovanou hodnotou argumentují navrhovatelé "jiné možnosti odsunu brněnského nádraží".
Navíc jde patrně jen o problém "vnějšího" oblouku (nepřehlednost), nikoli na případ, kdy budou cestující nastupovat ve vnitřním přihledném oblouku. Navíc pro soupravy EJ 471 dlouhé cca 70 metrů je otázka oblouku úsměvná. Nikdo se teké nezabýval možností komplexní rekonstrukcí kolejště, v jejmž rámci by se v prostoru stávající výpravní budovy zrušila jedna kolej, což by uvolnilo prostor k narovnání oblouku, resp. umožnilo vybudování dvou jednostranných nástupišť s vnitřním (přehledným) obloukem. Tedy zkrácení uřitečné délky třetí koleje, která by do koleje číslo 1 zaústila před nástupištěm.
03.12.2006 (9:42)  
Po odstěhování "kiosku" se sice snpřímení oblouku částěčně počítá,ale moc místa tam stejně nebude spíše prostor využije na vybudování nového zhlavý a odstraně 30km výhybek.
03.12.2006 (9:32)  
Díky vybudování zastávky na rovince k Odstrčilovu náměstí vydím příležitost k částečnému napřímení oblouku před současnou výpravní budovou. Můj odhad na zvýšení rychlosti je tak na 60 (v současnosti by tak byla souvislá 60 od Smíchova po oblouk ve Vinohradském t. I). Výstavbou zastávky v nádražní poloze pouze tuto úpravu zablokujete. Navíc nesmíme zapomínat, že v plánech na rekonstrukci se počítá s trojkolejkou.
03.12.2006 (9:18)  
Ještě poznámka momentálně se v budově natáčí nějaký film studentů FAMU.Pravdě podobně horor ze zříceniny,budova nejen z venku vypadá strašně.
03.12.2006 (9:16)  
AD Luxian,ale před budovou je jen zastávky jedné linky tramvaje(7) a navíc jen směr Nusle ,další linky(18,24) a směry jsou za rohem,proto opravdu bude ze zastávky u Ostrčilova náměstí na tram blíž a navíc ani na metro Vyšehrad to není moc daleko jen do trochu víc do kopce.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko