Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.
zdroj: MF DNES Střední Morava
Tak to asi udelali soudruzi poctari nekde chybu ve vypoctu, pane prednosto... ;-)
Dle me dostupnych informaci ma byt trat v useku Zabreh - Sumperk optimalizovana na 80 - 100 Km/h. Soucasne by mely byt postaveny protihlukove steny. vzdalenost je 61 Km, pokud vlak nebude zbytecne vystavat v Zabreze, tak pojede max. 60 min. Tuto rychlost dosahuje i jeden spesnak jedouci pres Unicov (57 km) jizdni doba je asi 58 minut. S dennim dojizdenim je problem - vecne zpozdene vlaky na hlavni trati a nevhodna casova poloha spesnaku resp. rychliku.
V rámci svojej supermodernosti demonštratívne nie sú kompatibilné so zastaralými 010, čo prispieva k celkovému tlaku na omladenie vozového parku. Do 25 rokov cestujúci toto konštrukčné rozhodnutie určite ocenia.
- "Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon."
Cestující nechápou, že možnosti cestovat tak technologicky vyspělým a luxusním vlakem by si měli vážit...
- „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány."
To je magor! Takže budúcnosť regionálnych železníc je vlastne v tom, že cestujúci budú stáť. Hmmm...
- Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí.
To fakt uvezie polovicu pendolina? Fíha! (asi počítali aj WC) Už len škoda, že sa navzájom nedokážu párovať 814+680+914...
- „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. .. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“
Ty brďo! Ešte mohol povedať, že sa zatiaľ nestalo, aby niekto za jazdy vypadol (to ostatne, ako vieme od hovorcu, vo vlakoch ČD nie je možné; a malý Chrástecký sa sám vyhodil z okna)
"Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“
- Pars tam majú hneď za rohom, tak nech miestni zatlačia. Teda za predpokladu, že sa to konečne začne vyrábať poriadne a načas.
Uff, to je dnes deň. Najprv ma vytočia ZSSK a potom toto. Už aby osobnú dopravu v strednej Európe prevzal niekto, kto má aspoň náznak flexibility, manažerských schopností a citu pre kvalitné služby...
ad elektrizace. Prime vlaky Sumperk - Zabreh n. Mor. - Olomouc snizi jizdni dobu do krajskeho mesta pod 60 minut. Bude mozne denni dojizdeni za praci do Olomouce...Podobne jezdim denne Jindrichuv Hradec - Ceske Budejovice rychlikem (65 km) za 1h 05 minut.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.