Plzeň - Modernizace a výstavba III. železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Plzní a Chebem (cca přes 200 km) má spolknout 75,6 miliardy korun. Nejdražším úsekem se stane část koridoru mezi Plzní a Rokycany. Investice na tento čtrnáctikilometrový úsek bude činit 8,8 mld. Kč, přičemž čtyřkilometrový tunel bude stát zhruba 40-50 % této částky. Výši investic schválila vláda. Poskytne je Státní fond dopravní infrastruktury. Počítá se ale i s významnými dotacemi z fondů EU. O peníze na úsek Plzeň - Rokycany bude investor žádat v roce 2008. Už teď ale může na zpracování projektu čerpat 3 miliony € z fondu TEN-T pro rozvoj transevropské dopravní sítě, což činí přibližně 47 % nákladů na projekt. Jako první se na úseku z Prahy do Chebu začal modernizovat úsek Plzeň Jižní předměstí - Stříbro (27 km). Ten má stát přibližně 4 miliardy korun. Do konce letošního roku proinvestujeme 1,4 mld. Kč. Uvedl to náměstek generálního ředitele SŽDC M. Konečný s tím, že hotový bude tento úsek v roce 2009 a celý úsek Praha - Cheb v roce 2016.
zdroj: Plzeňský deník, autor -oliva-
http://www.szdc.cz/prez_stavby/ro_pl/galerie.html
jsou nějaké vizualizace, které se do internetových verzí Deníků (dříve: deníků Bohemia) nedávají.
Novinový článek je zde:
http://okresy.mojenoviny.cz/zpravodajstvi_kraj_zc/PD20061103000037.html
a myslím, si, že odkazy na zdroj by měly být součástí každé zprávy.
Úsporný profil nevyhoví (z tlakakových důvodů) plné rychlosti VRT, ale rychlostem 200 - 250 km/h (podle toho, zda je souprava tlakotěsná). A proč úsporný a né plný profil, když se tunel projektuje jako součást budoucí VRT? Hlavně ekonomické: méně vytěžené zeminy při ražbě = levnější, a to dast výrazně. Rozdíl jízdní doby projíždějících (lépe řečeno rozjíždějících se nebo brzdících) vlaků je pod 1 minutu.
Jedna paní povídala, že podle nedávného usnesení vládní komise BUDE i tunel Praha - Beroun, a to v podobě DVOU JEDNOKOLEJNÝCH tunelů s úsporným profilem. Investiční náklady budou řádově 1/2 částky v článku uváděné (možná trochu méně :-)).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.