..: Koridor Praha - Cheb za 75 miliard Kč :..

242 - Ilustrační foto Plzeň - Modernizace a výstavba III. železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Plzní a Chebem (cca přes 200 km) má spolknout 75,6 miliardy korun. Nejdražším úsekem se stane část koridoru mezi Plzní a Rokycany. Investice na tento čtrnáctikilometrový úsek bude činit 8,8 mld. Kč, přičemž čtyřkilometrový tunel bude stát zhruba 40-50 % této částky. Výši investic schválila vláda. Poskytne je Státní fond dopravní infrastruktury. Počítá se ale i s významnými dotacemi z fondů EU. O peníze na úsek Plzeň - Rokycany bude investor žádat v roce 2008. Už teď ale může na zpracování projektu čerpat 3 miliony € z fondu TEN-T pro rozvoj transevropské dopravní sítě, což činí přibližně 47 % nákladů na projekt. Jako první se na úseku z Prahy do Chebu začal modernizovat úsek Plzeň Jižní předměstí - Stříbro (27 km). Ten má stát přibližně 4 miliardy korun. Do konce letošního roku proinvestujeme 1,4 mld. Kč. Uvedl to náměstek generálního ředitele SŽDC M. Konečný s tím, že hotový bude tento úsek v roce 2009 a celý úsek Praha - Cheb v roce 2016.

zdroj: Plzeňský deník, autor -oliva-


oliva Poslat mail autorovi | 3.11.2006 (21:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bobr 
06.11.2006 (11:02)  
Grafické návrhy a videa jsou na stránkách: www.ctech.cz
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
06.11.2006 (9:52)  
Na stránkách Sudopu:
http://www.szdc.cz/prez_stavby/ro_pl/galerie.html
jsou nějaké vizualizace, které se do internetových verzí Deníků (dříve: deníků Bohemia) nedávají.
Novinový článek je zde:
http://okresy.mojenoviny.cz/zpravodajstvi_kraj_zc/PD20061103000037.html
a myslím, si, že odkazy na zdroj by měly být součástí každé zprávy.
06.11.2006 (9:51)  
To Karboxilas: Tak nějak :-)
Úsporný profil nevyhoví (z tlakakových důvodů) plné rychlosti VRT, ale rychlostem 200 - 250 km/h (podle toho, zda je souprava tlakotěsná). A proč úsporný a né plný profil, když se tunel projektuje jako součást budoucí VRT? Hlavně ekonomické: méně vytěžené zeminy při ražbě = levnější, a to dast výrazně. Rozdíl jízdní doby projíždějících (lépe řečeno rozjíždějících se nebo brzdících) vlaků je pod 1 minutu.
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
06.11.2006 (9:22)  
Honta Š: Co je to ten úsporný profil? Jako že tam projede jen vlak velikosti HO?
06.11.2006 (7:30)  
Ten článek je opravdu mimo. Opět ukazuje neochotu SŽDC pořádně informovat o svých investičních záměrech a neochotu novinářů se o investiční záměry SŽDC pořádně zajímat. Ale k věci:
Jedna paní povídala, že podle nedávného usnesení vládní komise BUDE i tunel Praha - Beroun, a to v podobě DVOU JEDNOKOLEJNÝCH tunelů s úsporným profilem. Investiční náklady budou řádově 1/2 částky v článku uváděné (možná trochu méně :-)).
05.11.2006 (23:37)  
To: doomlukas, no ono mně nic jiného nezbývá, celou trasu znám naspaměť, cestou do Prahy je stejně tma, cestou z Prahy nic nového, takže jakmile to za Poříčanama najede na koridor tak si dám šlofíka a doma na Moravě možu čučet jak se to staví za Zábřehem :D
registrovaný uživatel Luxian  mail  
05.11.2006 (22:42)  
ČD4ever: Tak doufám, že to dodržíš.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
05.11.2006 (16:43)  
Nebudu reagovat na vaše debilní komentáře.....
05.11.2006 (15:57)  
Ještě k tomu ta výstavba až do roku 2016, to mi přijde nějak moc dlouho. A to ještě můžeme počítat s prodlužováním doby tak jako to bylo u 1. a 2. koridoru.
05.11.2006 (15:53)  
Luxian: V zásadě souhlasím. Ono i 1. a 2. koridor jsou nic moc.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko