..: SC Slovenská strela startuje 10.12.2006 :..
SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (22:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
27.10.2006 (9:49)  
Provoz jakýchkoliv ucelených jednotek musí mít jasný řád. Nějaké "náhodné" zajíždění tu a tam je prostě k ničemu. Takže při 6 jednotkách + 1 záložní by bylo vhodné jasně vybrat zda Ostrava v ještě hustším provedení (např. 10 párů) nebo naopak Ostrava nic a kompletní obsluha jihu. Prozatím by stačilo zkrátit vozební rameno na Bratislava/Wien, ale vedené téměř výhradně Pendoliny.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.10.2006 (9:42)  
George_Couser: Někdo to holt nemá v hlavě v pořádku a naprosto nesmyslnýma kecama uraží spol. České Dráhy
Rail 2005: Na trasu Pha-Budapešť by bylo potřeba více Pendolín.. Ale alespoň 1 spoj bych prodloužil do Waršavy...
Budulinek4: Jak jednoduché navážet se to pana Ondrůje, který se nemůže bránit, že??? NA nějaký SA se všichni vy.... 190 kč za to, že budu riskovat život, že mě bude po zbytek dne bolet hlava a vůbec, že podpořím žlutý k...y
rozhodně nedám
Paolo: RT EXPRESS v žádném případě rychlovlaky Pendolino neohrozí, ba naopak bude je vhodně doplňovat a na trase Pha-Ostrava se jim spol. s ČD (rychlovlaky pendolino a slovou eLiška) podařízničit konkurenci na silnici...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
27.10.2006 (8:58)  
Rail2005,paolo:
RT express bude asi fajn,jenže 6 vagónu podle mě bude málo.Co se týká pendlu,tak by spíš měli doplnit zásoby,než aby brali ze "zavedených"tratí...
registrovaný uživatel paolo 
27.10.2006 (8:49)  
Sláva RT Expresu!!! Doufám, že pendolíno dostane v Ostravě pořádně nafrak.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
27.10.2006 (8:23)  
Praha - Budapest je 611 km. Pro zjednodušení můžeme říci, že je to 2x tak daleko co Praha - Ostrava (ale není, takže tam máme rezervu). V novém GVD je 7x Ostarava, 1x Bratislava, 2x Wien. Když se vyjezdí tohle, proč by nešlo vyjezdit 3x Budapest a 3x Wien? Já tvrdím, že ANO.

Payus: A co se Ostravy týká, poslal bych tam Bmz/Ampz, které by točily výhradně Praha - Ostrava. 6-vozová souprava bude mít větší kapacitu než Pendolino a navíc mám dojem, že na této relaci je i globálně vyšší poptávka. Dalším důvodem je potřeba využít Pendolino na více systémech, když už je tu - proto cesta na jih.
27.10.2006 (8:09)  
Se 7 jednotkami Budapest nevyjde, na to by se fakt muselo koupi těch následujících 8 jak Bazala slíbil
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
27.10.2006 (7:19)  
Rail 2005:
no jo...to mě mohlo napadnout,že jsi z Prahy...proto chceš do Ostravy všechno vyrušit.Už nám zrušily většinu EC/IC (hodily je přes velkoměsto Hor.Lideč),tak ještě zrušit pendl,který nám tady zbyl...fakt skvělý nápad...
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
27.10.2006 (0:08)  
Proboha to jsou zase Ondrůjovy výblitky...

Nevím přesně kteří, ale vím o dopravcích, kteří jezdí Praha-Bratislava za 4 hodiny a SA za 4:15, tak o jakých 30 a více minutách píšou ??? Ještě zapomněli dodat, že SA jezdí za 190 Kč...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
26.10.2006 (22:44)  
Jasně opačný směr by chtěl také vylepšit. Alespoň vlak okolo 20h30. Díval jsem se na to tak trochu ze svého pohledu, jsem z Prahy. Brněnským kolegů se tímto omlouvám:-)
registrovaný uživatel M 
26.10.2006 (22:41)  
Copak z Brna... Ale podivej se na opacny smer...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko