Nürnberg - Magické datum 10. června 2007 se pomalu, ale jistě blíží. Zatímco cestující si budou muset ještě nějaký ten čas počkat, zkoušky jednotek TGV POS běží na plné obrátky. V rámci homologace TGV POS pro síť DB zavítala v druhé polovině července jedna jednotka na zbrusu novou NBS Nürnberg - Ingolstadt. Dne 21. července 2006, probíhaly jízdy na ověřování aerodynamiky jednotky při velmi vysokých rychlostech. Speciální důraz byl kladen především na chování sběrače pod německým trakčním vedením 15 kV 16,7 Hz. Dva vozy byly upraveny na pojízdnou laboratoř doprovázenou smíšeným francouzsko-německým týmem odborníků. Pro zajištění vyšší bezpečnosti byli v kabině přítomni i strojvedoucí DB. Během testování na této trati dosáhla jednotka TGV POS maximální rychlosti 331 km/h.
Vedle spolupráce technické během homologací je již znám formát spolupráce obchodní a provozní mezi SNCF a DB. Na linkách Paris - Frankfurt (Main) a Paris - Stuttgart / München budou vlaky doprovázeny smíšnými posádkami průvodčích SNCF a DB, především pro zvýšení komfortu cestujících v jazykové oblasti. Dále bude možno díky novým obchodním podmínkám mezi oběma společnostmi cestovat na těchto relacích prakticky za běžný vnitrostátní tarif, tzn. že cestující DB budou moci uplatnit slevu na svoji BahnCard, zatímco cestující SNCF budou moci využít akčních nabídek Prems a slevových karet SNCF. Marketingoví šéfové obou společností si od tohoto opatření slibují, že takto definitivně padně hranice v dopravě mezi Francií a Německem.
Zdroj: SNCF
Jako občan ČR jsem bez problému získal švýcarské HALBTAXABO, protože jsem si spočítal, že tato investice se mi vyplatí na projetí tratí, na nichž neplatí volná jízdenka … Jediný problém byl, jak mi jízdenku pošlou, protože do zahraničí jí neposílají. Pak jsme se dohodli na adrese ŽST s tím, že si jí tam vyzvednu …
Pokud budete držitelem jakékoliv z těch slev, můžete si koupit patřičně zlevněný lístek. Bude se to ovšem týkat pouze přímých vlaků (5 párů na Frankfurt) a (3 páry Stuttgart) + EN Orient-Express, který zůstane zachován jako jediný z klasických vlaků. Současná EC budou nahrazena právě TGV/ICE.
Další věcí jsou jistá omezení. Zatímco držilelem DB BahnCard může být kdokoliv kdo zaplatí, většina francouzských slevových karet je vázána na francouzské občanství (mají jih velmi mnoho a je v tom bordel).
Když jsem byl naposledy ve Svobodě nad Úpou, dala se tam ve Viamontím automatu koupit lomená jízdenka SnÚ - Trutnov - třeba Nová Paka na kartu (Z, JP a pod.). Žel jen za kulaté :-).
Když se chce, tak jde cokoliv.
Nicmene otazecka k uznavani tech slev - dam priklad, snad ho pochopite:-) Mam BahnCard a jedu Paris-Frankfurt. V okynku v Parizi chci koupit jednoduchy listek za nemecky (zlevneny) tarif? Je to mozne nebo je to uznavani slev a tarifu myslene v tomto pripade jen pro nakup ve Frankfurtu.
A protoze s timhle asi moc velka zkusenost nebude, tak jak je tomu v tech nemecky mluvicich zemich, kde uz to funguje?
Dekuji
Jednou jsem jel EC z Drážďan a skupinka cizinců neměla zcela v pořádku jízdenky. Průvodčí jim naúčtoval vnitro tarif z Gr. + 400 Kč + příplatek EC a ani jim nenabídl skupinovou slevu. A ještě se choval odporně. S takovým přístupem díru do Evropy neuděláme.
Základem je vytvoření společného tarifního bodu v konkrétní ŽST, nikoli používání fiktivního tarifního bodu Grenze. ČD ovšem zcela dětinsky lpí na fiktivním tarifním bodu Grenze a kdo nemá předem zakoupenou jízdenku z tarifního bodu Grenze není vážený zákazník, ale zločinec, který bude tvrdě ztrestán, aby si to rozmyslel.
Díky tomu ovšem dochází k podivuhodným situacím.
Byl jsem svědkem toho, že průvodčí ve vlaku jedoucím z Německa přes přechod Česká Kubice – fiktivní tarifní bod Furth Grenze – tvrdil cestujícímu, který měl zakoupenou jízdenku "z Grenze" na trať ČD, že pro úsek Furth im Wald – Furth Grenze neplatí jízdenka BayernTicket, ačkoli je tam výslovně napsáno "ganz Bayern", tedy celé Bavorsko = které geograficky končí na "Landes Grenze", tedy k fiktivnímu tarifnímu bodu "Grenze" a nikoli ve Furth im Wald …
TGV POS docela fandím. Myslím, že každá přeshraniční spolupráce je užitečná. Když vidím, jak chabá je nabídka třeba od nás do Bavorska, je mi do breku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.