..: Homologace TGV POS v Německu úspěšně pokračuje :..

Nürnberg - Magické datum 10. června 2007 se pomalu, ale jistě blíží. Zatímco cestující si budou muset ještě nějaký ten čas počkat, zkoušky jednotek TGV POS běží na plné obrátky. V rámci homologace TGV POS pro síť DB zavítala v druhé polovině července jedna jednotka na zbrusu novou NBS Nürnberg - Ingolstadt. Dne 21. července 2006, probíhaly jízdy na ověřování aerodynamiky jednotky při velmi vysokých rychlostech. Speciální důraz byl kladen především na chování sběrače pod německým trakčním vedením 15 kV 16,7 Hz. Dva vozy byly upraveny na pojízdnou laboratoř doprovázenou smíšeným francouzsko-německým týmem odborníků. Pro zajištění vyšší bezpečnosti byli v kabině přítomni i strojvedoucí DB. Během testování na této trati dosáhla jednotka TGV POS maximální rychlosti 331 km/h.

Vedle spolupráce technické během homologací je již znám formát spolupráce obchodní a provozní mezi SNCF a DB. Na linkách Paris - Frankfurt (Main) a Paris - Stuttgart / München budou vlaky doprovázeny smíšnými posádkami průvodčích SNCF a DB, především pro zvýšení komfortu cestujících v jazykové oblasti. Dále bude možno díky novým obchodním podmínkám mezi oběma společnostmi cestovat na těchto relacích prakticky za běžný vnitrostátní tarif, tzn. že cestující DB budou moci uplatnit slevu na svoji BahnCard, zatímco cestující SNCF budou moci využít akčních nabídek Prems a slevových karet SNCF. Marketingoví šéfové obou společností si od tohoto opatření slibují, že takto definitivně padně hranice v dopravě mezi Francií a Německem.

Zdroj: SNCF


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 17.8.2006 (11:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Francie


18.08.2006 (18:42)  
V rámci aliance TEE funguje systém, kde vlaková četa ÖBB jede až do Zürichu, vlaková četa DB z Mnichova přes Lindau a Bregenz, švýcarská jede recipročně do Innsbrucku. Ta německá má tři POP (pro každou železnici zvlášť). Cestující, který jede z Německa do Zürichu a má jen německou jízdenku (do Lindau) je odbaven německým průvodčím rakouskou POP za úsek Lindau – St. Margrethen a za úsek St. Margrethen - Zürich švýcarskou POP, samozřejmě bez přirážky … samozřejmě s uznáním nároku na slevu. Cestující jedoucí ze zahraničí není brán jako LUMP, který chtěl OKRÁST železničního dopravce (pohled ČD), ale vážený zákazník, který nastoupil do mezistátního vlaku a nehodlá platit předražené jízdné dle tarifu TCV, který navíc umí odbavit cestujícícho jen mezi stanovenými stanicemi. Takže cestující jedoucí z jiné nebo do jiné než "TCV stanice" si musí kupovat další jízdenku, což ho obtěžuje a nutí chodit na nádraží dvakrát …
Jako občan ČR jsem bez problému získal švýcarské HALBTAXABO, protože jsem si spočítal, že tato investice se mi vyplatí na projetí tratí, na nichž neplatí volná jízdenka … Jediný problém byl, jak mi jízdenku pošlou, protože do zahraničí jí neposílají. Pak jsme se dohodli na adrese ŽST s tím, že si jí tam vyzvednu …
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.08.2006 (17:57)  
M: Mělo by to vypadat takto:

Pokud budete držitelem jakékoliv z těch slev, můžete si koupit patřičně zlevněný lístek. Bude se to ovšem týkat pouze přímých vlaků (5 párů na Frankfurt) a (3 páry Stuttgart) + EN Orient-Express, který zůstane zachován jako jediný z klasických vlaků. Současná EC budou nahrazena právě TGV/ICE.

Další věcí jsou jistá omezení. Zatímco držilelem DB BahnCard může být kdokoliv kdo zaplatí, většina francouzských slevových karet je vázána na francouzské občanství (mají jih velmi mnoho a je v tom bordel).
17.08.2006 (17:47)  
M: No nemám takovou zkušenost s mezistátními, ale třeba mezi dopravci to někdy funguje. Například u LausitzBahn se uznává BahnCard25/50 na Connex jízdenky mezi oblastmi VBB a ZVON. Na vnitro ZVON BC neplatí, na vnitro VBB má BC taky nějakou slevu.

Když jsem byl naposledy ve Svobodě nad Úpou, dala se tam ve Viamontím automatu koupit lomená jízdenka SnÚ - Trutnov - třeba Nová Paka na kartu (Z, JP a pod.). Žel jen za kulaté :-).

Když se chce, tak jde cokoliv.
registrovaný uživatel M 
17.08.2006 (17:19)  
Rail-2005: No, tak to je opravdu hodne vnitro:-)
Nicmene otazecka k uznavani tech slev - dam priklad, snad ho pochopite:-) Mam BahnCard a jedu Paris-Frankfurt. V okynku v Parizi chci koupit jednoduchy listek za nemecky (zlevneny) tarif? Je to mozne nebo je to uznavani slev a tarifu myslene v tomto pripade jen pro nakup ve Frankfurtu.
A protoze s timhle asi moc velka zkusenost nebude, tak jak je tomu v tech nemecky mluvicich zemich, kde uz to funguje?
Dekuji
17.08.2006 (16:24)  
Taky jsem jel na BT přes Furth a problémy jsem neměl. Holt občas člověk narazí na blbce :-(.

Jednou jsem jel EC z Drážďan a skupinka cizinců neměla zcela v pořádku jízdenky. Průvodčí jim naúčtoval vnitro tarif z Gr. + 400 Kč + příplatek EC a ani jim nenabídl skupinovou slevu. A ještě se choval odporně. S takovým přístupem díru do Evropy neuděláme.

17.08.2006 (16:05)  
Mezi SBB & DB & ÖBB se tato spolupráce praktikuje už dávno rámci aliance TEE a používání mezistátního tarifu taky odzvonilo.
Základem je vytvoření společného tarifního bodu v konkrétní ŽST, nikoli používání fiktivního tarifního bodu Grenze. ČD ovšem zcela dětinsky lpí na fiktivním tarifním bodu Grenze a kdo nemá předem zakoupenou jízdenku z tarifního bodu Grenze není vážený zákazník, ale zločinec, který bude tvrdě ztrestán, aby si to rozmyslel.
Díky tomu ovšem dochází k podivuhodným situacím.
Byl jsem svědkem toho, že průvodčí ve vlaku jedoucím z Německa přes přechod Česká Kubice – fiktivní tarifní bod Furth Grenze – tvrdil cestujícímu, který měl zakoupenou jízdenku "z Grenze" na trať ČD, že pro úsek Furth im Wald – Furth Grenze neplatí jízdenka BayernTicket, ačkoli je tam výslovně napsáno "ganz Bayern", tedy celé Bavorsko = které geograficky končí na "Landes Grenze", tedy k fiktivnímu tarifnímu bodu "Grenze" a nikoli ve Furth im Wald …
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.08.2006 (13:11)  
VH: Ano, EURegio je možné koupit kdekoliv na vnitrostátní pokladně. (zkoušeno ve stanicích Praha-Smíchov, Bystřice u Benešova)
17.08.2006 (12:51)  
Na druhou stranu se postupem času objevily i opačné nabídky, třeba LIBNET+ nebo EURegio do Rakouska (mimochodem, lze to už koupit i ve vnitro pokladně? Mám pocit, že ano).

TGV POS docela fandím. Myslím, že každá přeshraniční spolupráce je užitečná. Když vidím, jak chabá je nabídka třeba od nás do Bavorska, je mi do breku.
17.08.2006 (12:09)  
To bude možné brzy i u nás - cestování na vnitrostátní tarif v mezinárodní dopravě - ČD dělají vše pro sjednocení tarifů na úrovni mezinárodního jízdného (Super Ceny)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko