Peking - Čína pokročila s vývojem vlastní magnetické dráhy rychleji, než se očekávalo: již v letošním roce má být uvedena do provozu první trať, jak oznamují čínské noviny. Ta by měla být postavena v severočínském přístavním měste Dalian. Další trať, tentokrát ze Šanghaje do Hangzhou, má být dokončena v roce 2009. Dosud v Šanghaji jezdí na 30 kilometrovém úseku německý Transrapid.
Trať v Dailanu, kterou vyvinul šéfinženýr Li Lingqun, má být dlouhá jen 3 kilometry a vlaky zde mají dosahovat rychlosti 220 km/h. Transrapid jezdí v současnosti 430 km/h. China Daily ovšem neuvádí, kolik má dailanská trať stát. Li ovšem sdělil, že jeho vývoj by měl stát polovinu toho, co jiný zahraniční systém. Výzkum byl finacován městem Dailan. Li dále sdělil, že druhý model by měl dosahovat rychlostí kolem 540 km/h.
Zdroj: Suedeutsche.de
je zachycena prave jedna z tech vyhybek. At se snazim, jak se snazim, opravdu mi nepripada nijak monstrozne, rusive, hrozne ci nevim jak jinak negativne.
Kdyz chcete mermomoci protiargumentovat, tak si nejdriv ty argumenty necim podlezte.
Ale pořád je ta betonová dráha masivnější kolos než viadukt pro klasickou železnici. Stačí se třeba podívat na konstrukci "výhybek". Takže kde je to méně rušivé v krajině?
Jinak kopirovani je svinstvo, sice je pekne, ze si to pak muzeme koupit za pulku, jenze take diky tomu se casem zapadni firmy muzou na celej vyvoj vykaslat a pak nemusi byt nic noveho. Navic to bere praci pro nase lidi a nase dane to uzira. Prece jen Nemecko je za rohem, hodne prispiva do rozpoctu EU a na jeho vykonnosti ja zavisla i nase ekonomika.
Pro ČR je to zbytečný,VRT stačí.
Němci jsou nasr.to chápu a ani já nejsem pro tohle kopírování.Nicméně my kdyby jsme od někoho okopírovali VRT,případně jinou dobrou věc tak bych se vůbec nezlobil.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.