..: Od ceny za kilometr k tržní ceně :..

V mezinárodní dálkové železniční dopravě mezi Švýcarskem a Itálií vzniklo, s platností od 1. února 2006, přes 40 různých cenových nabídek. Tím se železnice přiblížila k stejnému systému, jako existuje v letecké dopravě. Tento systém se osvědčil již u TGV Lyria na trati z Paříže do Ženevy v konkurenci se silniční a leteckou (nízkonákladovou) dopravou. Podle nového systému, který začal platit v Itálii, se již nevychází z ujeté vzdálenosti, ale z tržní ceny. Záleží na poptávce v určitém dni v týdnu, sezóně či části dne. Ceny se dále liší podle typu vlaku, doby odjezdu, komfortu a službách. Jednu z rolí také hraje doba nákupu jízdenky, její platnost a podmínky vrácení/zpáteční jízdy. Ceny jsou vytvářeny také s ohledem na leteckou a silniční dopravu.

Železnice vítězí nad letadly.

V případě marketingové společnosti Lyria se tento krok vydařil. Na vlaky TGV Lyria nasadila levné tarify od 39 SFr. „TGV nyní vykazují obsazenost od 85 do 100%,“, sdělila Carole Chevalley z SBB Fernverkehr International. „Od června jsou nasazeny dvojpodlažní rychlovlaky, aby bylo vyhověno poptávce. Tomu odpovídá zvýšení kapacity o 600 míst denně.“ Vlaky TGV mezi Paříží a Ženevou poráží nízkonákladové letecké společnosti v poměru přepravených pasažérů 51% : 49%.

Cisalpino nově

Společnost Cisalpino byla před změnou jízdního řádu v roce 2005 postavena před otázku, zda akceptovat nový systém a zůstat tak konkurenceschopná nebo setrvat u systému dosavadního a riskovat tak odliv cestujících. Přišla by totiž o cestující vnitrostátně . V Itálii cestující cenu vnímají velice intenzivně: kvůli 3 € jsou ochotni svůj odjezd i posunout. Ve vnitrostátní přepravě na území Šyvýcarska tedy stále platí starý systém a v Itálii je uplatňován již systém nový, tržní. Pro cestujího je připravena široká paleta cenově výhodných nabídek a čím je pasažér flexibilnější, tím cestuje výhodněji.

zdroj: arbeit & verkehr


CSPSV | 21.6.2006 (13:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
21.06.2006 (13:28)  
Neco takoveho si dokazu predstavit treba u pendolina, tam by se to mohlo ujat. V soucasnosti je totiz par extremne vytizenych spoju a zbytek jezdi skoro prazdny.
21.06.2006 (13:13)  
Už aby si ČD vzaly příklad ze zahraničí. Tohle je docela dobrá výzva.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko