..: Cena jízdenky v Rakousku je výhodnější než v Německu a Švýcarsku :..

Ilustrační fotoVídeň - Studie agentury Litra porovnávala ceny jízdenek ve třech německy mluvících zemích a zároveň zohledňovala kupní sílu obyvatel. Výsledkem je, že zákazníci ÖBB cestují vlakem nejvýhodněji. Za 200 km dlouhou trasu zaplatí zákazníci v Rakousku 27,60€, ve Švýcarsku o 33 centů víc a v Německu je cena jízdenky dokonce 32,67€ (normální jízdné ve 2. třídě). Podobně dopadlo porovnání výhod při vlastnictví slevových karet. Aby se jejich pořízení vyplatilo, musí cestující v Rakousku uskutečnit průměrně 2,97 cesty, ve Švýcarsku 5,9 cesty a v Německu 7,1 cesty.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 11.6.2006 (21:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Německo Rakousko Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
14.06.2006 (17:58)  
Děkuji.
registrovaný uživatel TS 
12.06.2006 (21:47)  
Tak smaž v adrese tečku za pdf, měla ukončovat moji větu, ale skript želpage ji vyhodnotil jako součást adresy.
12.06.2006 (21:46)  
No, taže pro nás v české kotlině to znamená, že se za kopečky svezeme 4x dráž než u nás, což odpovídá zhruba i "nákupnímu košíku" všehomožného jak počítají statistici. Takže informace dost nezajímavá, neboť nás informuje o tom, že dosáhneme Evropské úrovně za pár desítek let a to ještě za předpokladu, že půjdeme směrem západním, nikoliv východním jak se to snaží jedna nejmenovaná strana, co nedávno "vyhrála" volby.
registrovaný uživatel Space 
12.06.2006 (21:35)  
TS:
Fehler 404 - Seite nicht gefunden ;-)

(Taky jsem se chtěl podívat...)
registrovaný uživatel TS 
12.06.2006 (21:27)  
MZ: Nenašel, ale je tam, na straně 41 dokumentu http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Tarifbestimmungen/Tarife/ptoebb.pdf. Dá se na něj také doklikat pomocí http://www.oebb.at - Personenverkehr AG - Tarifbestimmungen - PT/ÖBB.pdf (375k).
12.06.2006 (21:21)  
Docela by mne zajímalo z čeho ta agentura vycházela, protože v DBsku se už několi let jízdné neurčuje podle tarifní vzdálenosti, ale všechno jsou relační jízdenky a není patrné, co je "normální jízdné", i když tam teoreticky ceník jízdného podle tarifní vzdálenosti existuje. Na vzdálenost 100 tarifních km se zpravidla v "regionálních" (osobních) vlacích jezdí v rámci příslušného dopravního svazu.
Podobně v ÖBBsku se v kursbuchu ani informačních materiálech neobjevuje ceník jízdného podle tarifní vzdálenosti, nenašel jsem ho ani na www.
registrovaný uživatel comar 
12.06.2006 (12:08)  
MZ: srovnavat to s prumernym platem asi taky neni uplne nejlepsi protoze prumerny plat nevypovida nic o rozlozeni platovych skupin (napr. sousta chudych a hrstka bohacu). Na takoveto srovnani je lepsi vzit median (nebo jiny quantil) - sumu, kterou vydelava alespon 50% populace.
registrovaný uživatel M 
12.06.2006 (11:59)  
Toto je srovnani vyhodnosti sitovych jizdenek a NICEHO jineho. O cenach jizdneho to nerika absolutne nic
12.06.2006 (11:54)  
Co lze "nějak" srovnávat je cena roční síťové jízdenky ve vztahu k počtu jízd uskutečněných na srovnatelnou tarifní vzdálenost – např. Praha – Pardubice = 104 km a Basel – Zürich 105 km a cenu jedné jízdenku, tedy vypočítat, kolik jízd je třeba uskutečnit, aby se mi "investice" do nákupu jízdenky vrátila. U toho Švýcarska mi to vychází na cca 53 zpáteční jízdy, čili osoba denně dojíždějící do zaměstnání každý den v týdnu někdy od poloviny března (platí–li jízdenka od 1.1. běžného roku) jezdí fakticky "zdarma". Pokud si v rámci rodiny (partner + děti) obstarají další členové roční jízdenky (levněji) a přepočte se to na pr;měrnou cenu, kolik zaplatili všichni členové rodiny, tak je ta návratnost investice ještě rychlejší …
U tohoto nemusíte počítat s kupní silnou ani kurzem měn, vychází z absolutní nominální hodnoty jízdenky; srovnat lze ještě cenu této jízdenky ve vztahu k průměrnému měsíčnímu příjmu v dané zemi …
registrovaný uživatel M 
12.06.2006 (8:17)  
Cela Evropa asi (jednoduse) srovnat nejde, protoze krome ruznych cenovych relaci jsou i "ruzne kvality"
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko