Vídeň - Studie agentury Litra porovnávala ceny jízdenek ve třech německy mluvících zemích a zároveň zohledňovala kupní sílu obyvatel. Výsledkem je, že zákazníci ÖBB cestují vlakem nejvýhodněji. Za 200 km dlouhou trasu zaplatí zákazníci v Rakousku 27,60€, ve Švýcarsku o 33 centů víc a v Německu je cena jízdenky dokonce 32,67€ (normální jízdné ve 2. třídě). Podobně dopadlo porovnání výhod při vlastnictví slevových karet. Aby se jejich pořízení vyplatilo, musí cestující v Rakousku uskutečnit průměrně 2,97 cesty, ve Švýcarsku 5,9 cesty a v Německu 7,1 cesty.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
CSPSV | 11.6.2006 (21:57)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
14.06.2006 (17:58)
Děkuji.
12.06.2006 (21:47)
Tak smaž v adrese tečku za pdf, měla ukončovat moji větu, ale skript želpage ji vyhodnotil jako součást adresy.
12.06.2006 (21:46)
No, taže pro nás v české kotlině to znamená, že se za kopečky svezeme 4x dráž než u nás, což odpovídá zhruba i "nákupnímu košíku" všehomožného jak počítají statistici. Takže informace dost nezajímavá, neboť nás informuje o tom, že dosáhneme Evropské úrovně za pár desítek let a to ještě za předpokladu, že půjdeme směrem západním, nikoliv východním jak se to snaží jedna nejmenovaná strana, co nedávno "vyhrála" volby.
12.06.2006 (21:35)
TS:
Fehler 404 - Seite nicht gefunden ;-)
(Taky jsem se chtěl podívat...)
Fehler 404 - Seite nicht gefunden ;-)
(Taky jsem se chtěl podívat...)
12.06.2006 (21:27)
MZ: Nenašel, ale je tam, na straně 41 dokumentu http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Tarifbestimmungen/Tarife/ptoebb.pdf. Dá se na něj také doklikat pomocí http://www.oebb.at - Personenverkehr AG - Tarifbestimmungen - PT/ÖBB.pdf (375k).
12.06.2006 (21:21)
Docela by mne zajímalo z čeho ta agentura vycházela, protože v DBsku se už několi let jízdné neurčuje podle tarifní vzdálenosti, ale všechno jsou relační jízdenky a není patrné, co je "normální jízdné", i když tam teoreticky ceník jízdného podle tarifní vzdálenosti existuje. Na vzdálenost 100 tarifních km se zpravidla v "regionálních" (osobních) vlacích jezdí v rámci příslušného dopravního svazu.
Podobně v ÖBBsku se v kursbuchu ani informačních materiálech neobjevuje ceník jízdného podle tarifní vzdálenosti, nenašel jsem ho ani na www.
Podobně v ÖBBsku se v kursbuchu ani informačních materiálech neobjevuje ceník jízdného podle tarifní vzdálenosti, nenašel jsem ho ani na www.
12.06.2006 (12:08)
MZ: srovnavat to s prumernym platem asi taky neni uplne nejlepsi protoze prumerny plat nevypovida nic o rozlozeni platovych skupin (napr. sousta chudych a hrstka bohacu). Na takoveto srovnani je lepsi vzit median (nebo jiny quantil) - sumu, kterou vydelava alespon 50% populace.
12.06.2006 (11:59)
Toto je srovnani vyhodnosti sitovych jizdenek a NICEHO jineho. O cenach jizdneho to nerika absolutne nic
12.06.2006 (11:54)
Co lze "nějak" srovnávat je cena roční síťové jízdenky ve vztahu k počtu jízd uskutečněných na srovnatelnou tarifní vzdálenost – např. Praha – Pardubice = 104 km a Basel – Zürich 105 km a cenu jedné jízdenku, tedy vypočítat, kolik jízd je třeba uskutečnit, aby se mi "investice" do nákupu jízdenky vrátila. U toho Švýcarska mi to vychází na cca 53 zpáteční jízdy, čili osoba denně dojíždějící do zaměstnání každý den v týdnu někdy od poloviny března (platí–li jízdenka od 1.1. běžného roku) jezdí fakticky "zdarma". Pokud si v rámci rodiny (partner + děti) obstarají další členové roční jízdenky (levněji) a přepočte se to na pr;měrnou cenu, kolik zaplatili všichni členové rodiny, tak je ta návratnost investice ještě rychlejší …
U tohoto nemusíte počítat s kupní silnou ani kurzem měn, vychází z absolutní nominální hodnoty jízdenky; srovnat lze ještě cenu této jízdenky ve vztahu k průměrnému měsíčnímu příjmu v dané zemi …
U tohoto nemusíte počítat s kupní silnou ani kurzem měn, vychází z absolutní nominální hodnoty jízdenky; srovnat lze ještě cenu této jízdenky ve vztahu k průměrnému měsíčnímu příjmu v dané zemi …
12.06.2006 (8:17)
Cela Evropa asi (jednoduse) srovnat nejde, protoze krome ruznych cenovych relaci jsou i "ruzne kvality"
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko