Paříž/SNCF - Při inauguraci technického centra na pařížském předměstí Ourcq-Pantin oznámil prezident SNCF Louis Gallois, že první jednotky TGV-EST vyjedou do pravidelného provozu s cestujícími od 26. června 2006. Stane se tak na lince Paříž - Metz - Luxembourg. Jednotky TGV-EST zde nahradí 4 páry vlaků Corail. Jízdní doba zůstane nezměněna a tarif bude totožný s Corail Téoz, tedy s povinnou rezervací. Na konci srpna 2006 začnou rovněž jezdit na lince Paříž - Nancy. Od prosince 2006 se objeví i na 4 párech vlaků Paříž - Strasbourg.
Celkem 52 souprav, které budou obsluhovat východ Francie, Lucembursko, Německo a Švýcarsko, bude mít základnu právě na zmíněném předměstí Ourcq-Pantin. Investice do nového depa o rozloze 23.000 m2 dosáhla 240 milionů € a pomohla vytvořit 200 nových pracovních míst. Jedná se o modernizované soupravy, jejichž design dělal známý modní návrhář Christian Lacroix. Mimo jiné budou vybaveny i systémy LZB/INDUSI pro vozbu v Německu.
Louis Gallois rovněž uvedl, že zájmem SNCF je, aby si cestující co nejrychleji zvykli nejen na komfort těchto nových souprav, ale rovněž na systém povinných rezervací, které jsou u TGV běžnou záležitostí. V červnu 2007 jim potom jako dárek nabídneme výrazné zkrácení jízdních dob a zcela novou nabídku spojů. Dalším cílem SNCF je získat v roce 2007 mezi Paříží a destinacemi na východě Francie 65% celkového přepravního proudu. Tarifní politika je stále v jednání. Provedeme si průzkum mezi cestující veřejností, kolik je ochotna za tento komfort a vysokou rychlost platit, avšak naší vizí je pokořit v této relaci leteckou dopravu a nabídnout automobilistům výhodnou alternativu.
První zkoušky jednotek na LGV-EST začnou v průběhu února 2007.
Vzhled interiéru je možno nalézt na adrese http://www.tgvesteuropeen.com/rubrique.php3?id_rubrique=17
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nicméně TGV Atlantique má takový divně tlustý sedačky a je v nich méně místa než v TGV Réseau.
Celkovy cil ma byt, ze na jizni vetvi maji jezdit hlavne duplex-vozy, protoze v soucasnosti je VRT do Marseille je na hranicich svoji kapacity. Takto uvolnene ressau-vozy a cele ressau soupravy budou potom jezdit smerem na vychod.
5 párů severní linky Paris - Frankfurt bude vedeno výhradně ICE 3M a 4 páry jižní linky Paris - Stuttgart výhradně TGV. Cestovní doba v obou případech 3h45, místo původních 6h30 resp. 6h10.
Další mezinárodní spojení: Paris - Luxembourg 4 páry 2h15, Paris - Basel 4 páry 3h30, Paris - Zürich 3 páry 4h30, vše obsluhováno TGV.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.