Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Vídeň - Až do konce června předsedá Rakousko zemím EU. Vlastní design při této příležitosti dostala i první lokomotiva nové generace TAURUS 3 (řada 1216). Vícesystémová elektrická lokomotiva bude schopna jezdit i pod stejnosměrným proudem a s jejím nasazením se počítá do Itálie a Slovinska. Lokomotiva byla pokřtěna jménem EUROPA za přítomnosti spolkového kancléře Wolfganga Schüssela či ministra dopravy Huberta Gorbacha.
Lokomotiva váží 87 tun a dosahuje rychlosti až 230 km/h. Od března 2006 do prosince 2007 obdrží ÖBB-Traktion GmbH 50 lokomotiv této řady. Lokomotiva bude schopna jezdit skoro ve všech zemích Evropy.
Lokomotiva váží 87 tun a dosahuje rychlosti až 230 km/h. Od března 2006 do prosince 2007 obdrží ÖBB-Traktion GmbH 50 lokomotiv této řady. Lokomotiva bude schopna jezdit skoro ve všech zemích Evropy.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB
CSPSV | 22.3.2006 (21:39)
Related news
1 2 | Zpráv na stránku: |
01.04.2006 (18:44)
ad Desiro : několik let jezdí Desiro VGB z Chebu do Mariánských Lázní, kde je autoblok a kódování …
24.03.2006 (19:20)
1116 silně ruší naše ZZ,a proto bude moci jezdit u nás jen na tratích, které je/bude vybavweno ZZ jako v SRN a Rakousku, tedyna bázi PN (a doufejme v budoucnu KOA1). Nevadí to tedy na trati ČB-HD.
189 byla konstruována tak,aby vyhověla našim normám pro odrušení, původně nevyhověla, teď už ano. Zatím není schválena,jezdila do Dc hln/východu v rámci pohraničních ujednání, z administrativních důvodů je zatím její provoz u nás přerušen.
El. výzbroj 1216 vychází z 189 + nové IGBT a sftwr umožní ještě lépe splnit normy.
O vybavení 1116 čs.systémem LS mi není nic známo.
Minimálně 189 003 až 012 jsou vybaveny LS90.
Mir.Zikmund: Na které kódované trati?
189 byla konstruována tak,aby vyhověla našim normám pro odrušení, původně nevyhověla, teď už ano. Zatím není schválena,jezdila do Dc hln/východu v rámci pohraničních ujednání, z administrativních důvodů je zatím její provoz u nás přerušen.
El. výzbroj 1216 vychází z 189 + nové IGBT a sftwr umožní ještě lépe splnit normy.
O vybavení 1116 čs.systémem LS mi není nic známo.
Minimálně 189 003 až 012 jsou vybaveny LS90.
Mir.Zikmund: Na které kódované trati?
24.03.2006 (17:39)
fil: To víš že jo, ale tady je větší prostor pro korupci.
24.03.2006 (17:16)
Když už je 1216 na světě, proč se nákladně vyvíjí naše 680, kterých má být vyrobeno jen 20 kusů. Nebylo by lepší koupit tyto stroje a finance určené na zbytečný vývoj vynaložit účelněji? Nevynalézá se opět něco, co už bylo vynalezeno. Například teplá voda? FIL
23.03.2006 (20:28)
To jako myslíte, že nemá "nějaký typ českého VZ" ?
Pokud se nepletu, tak má SIFU, která plní stejnou funkci – kontroluje bdělost strojvedoucího, podobně jako SIFU mají DESIRA Voglandbahnu jezdící až do Mariánských Lázní. Nemám povědomost o tom, že by měla "české VZ nebo LS 90", i když jezdí na kódované trati.
Pokud se nepletu, tak má SIFU, která plní stejnou funkci – kontroluje bdělost strojvedoucího, podobně jako SIFU mají DESIRA Voglandbahnu jezdící až do Mariánských Lázní. Nemám povědomost o tom, že by měla "české VZ nebo LS 90", i když jezdí na kódované trati.
23.03.2006 (19:03)
Pěkná mašimka.
23.03.2006 (14:46)
1116 i 1216 se v současnosti schvalujou. 1116 je snad docela nadějná aspoň do Budějovic. 1216 má problémy Pendolina a 380-rušení obvodů takže asi ještě chvíli počká před hranicemi.
23.03.2006 (13:40)
Nemoh, nema cesky zab. zar.
23.03.2006 (12:13)
Domnívám se, že Taurusy jezdící do HD / Českých Budějovic žádnou úpravu "vzor ČD" nemají a mohou na této trati jezdit všechny Taurusy 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz. Takže třísystémový Taurus "verze Slovinsko" by mohl jezdit do HD / ČB.
23.03.2006 (11:42)
Vypada to, ze navzdory proklamacim nekterych "odborniku" o konci lokomotiv v osobni doprave se po padesati letech ery nudnych a sterilnich designu se v Evrope zacinaji objevovat univerzalni lokomotivy ktere jsou nejen vykonne ale i vcelku pekne na pohled. I kdyz kam se hrabou Taurus i 380 na proudnicove lokomotivy z 30. let (at uz parni nebo diesely)...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko