..: Změny ve veřejné dopravě v Královéhradeckém kraji :..
OREDOHradec Králové - Nový jízdní řád Českých drah podstatně zlepšil železniční dopravu na Rychnovsku. Železniční doprava jezdí v pravidelném taktu – například na trati Častolovice-Rychnov nad Kněžnou jede vlak každých 60 minut, ve špičce každých 30 minut. Mezi Doudlebami nad Orlicí, Kostelcem nad Orlicí, Týništěm nad Orlicí a Hradcem Králové jezdí vlaky v ranní a odpolední špičce každých 30 minut. Z Kostelce nad Orlicí vzniklo každé dvě hodiny přímé spojení spěšným vlakem nebo rychlíkem do Hradce Králové. Cesta vlakem z Rychnova nad Kněžnou do Hradce Králové je vždy pouze s jedním přestupem, buď v Častolovicích nebo v Týništi nad Orlicí.

Autobusy budou navazovat na vlaky
V přestupních uzlech je zajištěna návaznost vlaků a autobusů, železniční a autobusová doprava je koordinována. Nejvíce se toto zlepšení projevilo na páteřní železniční trase Hradce Králové-Týniště nad Orlicí-Kostelec nad Orlicí-Žamberk, která umožňuje rychlé spojení z Hradce Králové s možností přestupu na návazný autobus do dalších obcí. Jsou zlepšeny také přestupy pro spojení do turisticky atraktivní oblasti Orlických hor.

Od 1.1.2006 bude na Rychnovsku spuštěn integrovaný tarif IREDO
(Integrovaná REgionální DOprava), který umožní cestu na jednu jízdenku s přestupem mezi více dopravci. Stejnou jízdenku bude možné využít na autobus i vlak. Systém IREDO také nabídne výhodné sedmidenní a třicetidenní jízdné, při pravidelném cestování půjde při zakoupení třicetidenní jízdenky ušetřit až 25%. Také zde budou využity zkušenosti z Náchodska, kde systém IREDO již rok úspěšně funguje.
O integrovaném systému regionální dopravy IREDO informuje Ing. Pavel Matouš: „Dosud byli cestující za nepohodlí spojené s přestupem nuceni ještě platit vyšší jízdné. V integrovaném systému IREDO zaplatí vždy stejně za přímou cestu i za cestu s přestupem. Při zakoupení sedmidenní nebo třicetidenní jízdenky bude možné využít spojů všech integrovaných dopravců. Pro pravidelné cestující se tedy nejen sníží cena jízdného, ale také se zvýší nabídka spojů.“ říká Matouš a dodává: „Očekáváme, že se podstatně zvýší počet pravidelných cestujících veřejnou dopravou, což bude mít pozitivní vliv nejen na zlepšení ekonomiky provozu, ale také na životní prostředí.“

Zdroj : OREDO

CSPSV | 15.12.2005 (14:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Královéhradecký


28.04.2006 (1:07)  
Když kraj předá kompetence "své" firmě, tak je to v pořádku a nenapadnutelné. A navíc jsou tlaky na vládu kvůli legislativním změnám - povolení oficiálních koordinátorů jako zprostředkovatelů
registrovaný uživatel hgf
16.12.2005 (22:54)  
aby jste nepěli na oredo jen ódy doporučuji: http://www.rail.cz/info/051022%20Oredo.htm
registrovaný uživatel jirka1302
16.12.2005 (9:48)  
Však se jedná o aplikaci v zahraničí osvěčených postupů. Jako jedna z mála společností nevymýšlí nové paskvily typu ROPID atd.
registrovaný uživatel Petr Dungl
15.12.2005 (21:52)  
No konečně něco rozumného.Myslím si,že lidé se to rychle naučí používat.V Častolovicích vyrostlo krásné,moderní autobusové nádražíčko.To je ono,tudy vede cesta
registrovaný uživatel karel.f  mail  
15.12.2005 (15:34)  
A votom to je .Taktová doprava naláká cestující,kteří se ji naučí používat. Osvědčené v zahraničí už pár let.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko