..: Motorový osobní vlak se st?etl s nákladním vozem :..
prejezdSádek u Žatce - Dnes ve 14.06 hodin se na železni?ním p?ejezdu se sv?telným zabezpe?ovacím za?ízením a se závorami u stanice Sádek u Žatce st?etl motorový osobní vlak jedoucí z Lužné u Rakovníka do Chomutova s nákladním automobilem vezoucím d?íví. P?i nehod? zahynul jeho ?idi? (1984), ve vlaku byl zran?n strojvedoucí a 10 cestujících (v nemocnici v tuto chvíli z?stává hospitalizováno celkem 9 osob – vesm?s st?edn? t?žká zran?ní). P?i nárazu vykolejil motorový i vle?ný v?z osobního vlaku. Škoda na vlaku byla odhadnuta na p?l miliónu korun, na nákladním automobilu na 400 tisíc korun, dalších 250 tisíc korun si vyžádá oprava p?ejezdového zabezpe?ovacího za?ízení. Doprava na trati mezi Sádkem u Žatce a Milostínem je p?erušena, zprovozn?ní se p?edpokládá dnes v podve?er. Komisionální p?ezkoušení p?ejezdového za?ízení ukázalo na jeho správnou ?innost, po nehod? stále blikala ?ervená sv?tla a jedna ze sklopených závor byla p?eražena. Nehoda se sice stále ješt? šet?í, nicmén? podle dosavadních výsledk? není odpov?dnost na stran? ?eských drah, a. s.

Drážní inspekce zaznamenala do konce srpna letošního roku celkem 179 st?et? na železni?ních p?ejezdech, p?i kterých zahynulo 31 osob a dalších 44 bylo zran?no. V roce 2004 došlo k 288 st?et?m na železni?ních p?ejezdech a zem?elo p?i nich 57 osob a dalších 128 bylo zran?no. Až na jednu výjimku byly všechny tyto mimo?ádné události zp?sobeny výhradn? ú?astníky silni?ního provozu nedovoleným vjezdem na železni?ní p?ejezd v d?sledku porušení zákona ?. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona ?. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. V jednom p?ípad? nesou ?ást viny, i když ne významnou, na nehod? zam?stnanci ?D, kte?í p?ekro?ili o 12 kilometr? v hodin? maximální povolenou rychlost vlaku. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce je z?ejmé, že instalace drahých zabezpe?ovacích za?ízení na p?ejezdech samo o sob? nem?že vy?ešit tragickou bilanci nehodovosti. Blikající výstražné sv?telné za?ízení lze totiž p?irovnat k ?ervenému signálu na k?ižovatce a v obou p?ípadech je ?idi? povinen zastavit. Zatímco projetí k?ižovatky na ?ervenou bez zran?ní je však pom?rn? ?asté, nerespektování výstrahy na p?ejezdu kon?í velmi ?asto tragicky. Ani sebelepší automobil nemá šanci odolat nárazník?m velmi t?žkého rozjetého vlaku. A strojvedoucí nem?že nehod? zabránit, nebo? k úplnému zastavení vlakové soupravy je leckdy pot?eba vzdálenosti až jednoho kilometru! Práv? z toho d?vodu má vlak na p?ejezdu vždy p?ednost p?ed automobilem.

Zdroj : DI ?R

VLAK81 | 7.9.2005 (19:51)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Robert Babilon
08.09.2005 (13:04)  
Taky mne "potěšilo", že to odnesl řidič, a ne fíra nebo cestující. Nebudu hodnotit tento případ, proražení závor je opravdu zvláštní, ale stovky střetů na přejezdech (většinou zabezpečených) každým rokem o něčem vypovídají. Taky si vzpomínám na záběry z Hradce, kde na červenou jely přes přejezd autobusy plné lidí. Terorismus to asi není, ale jako obecné ohrožení by se to určitě považovat dalo.
mourek kocourek
08.09.2005 (13:01)  
No dnes už může dostat papíry na náklaďák ve 18 letech. Sqělá práce našich posranců. A jinak, mohlo se stát cokoliv , od sebevraždy, přes poruchu (ale normální člověk jede k přejezdu na červenou tak, že zastaví i s poruchou), až po ovlivnění chlastem nebo drogama.To pozná pitva. Jinak fírovi přeju uzdravení.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.09.2005 (12:57)  
Neselhávají ty brzdy na těch přejezdech až nějak moc často?...

Já bych za tím viděl něco jiného, ať je to cokoliv. V každém případě si to zaslouží tvrdě trestat.
registrovaný uživatel Vojta H
08.09.2005 (11:57)  
To vás nikoho nenapadlo, že mu třeba mohly selhat brzdy, nebo že upadl do mikrospánku? Opravdu to tu na Želpage někdy připomíná Asii. Bohužel.
registrovaný uživatel xyz  mail  
08.09.2005 (11:53)  
Já snad blbě vidím nebo nemám ten správný smysl pro humor, tohle opravdu někdo z vás myslel vážně??? A co mučit před popravou pro výstrahu všem ostatním, to jste asi jenom zapomněli?
08.09.2005 (11:39)  
Ano, to je to pravé - terorismus. Návrhy na potrestání od kolegy Semely by byly bohužel průchodné spíše v některé z asijských zemí, ale jízdy na červenou při střízlivém stavu a to nejen na přejezdech je skutečně čin úmyslného zabití až terorismus a takto by měl být souzen. Ne nějaké body v řidičáku... Čin obecného ohrožení je akceptovatelný jen, když se dotyčný ožere a pak neví co dělá. Ze statistiky dopravních nehod je počet ožralých viníků 5%, ostatních 90% jsou teroristé a asi 5% sebevrazi. Naši milí, zlatem placení soudci a zákonodárci ale trestají jen těch 5% závislých na alkoholu. To je naprosto směšné.
registrovaný uživatel Jan Semela
08.09.2005 (10:13)  
Navrhuji takovéto případy označovat za terorismus. Protože pokud někdo vjede na přejezd tím, že prorazí závoru - jde o úmysl zabít co nejvíce nevinných lidí ve vlaku. Řidič auta se tedy chová úplně stejně (se stejným cílem) jako sebevražedný atentátník. Měli by se na přejezdy instalovat kamery a řidiči jezdící na "červenou" by pak měli být stíháni policijí za terorismus. Dovedu si představit i trest smrti. Protože radši nechám zastřelit několik teroristů než potom léčit trvalé následky x obětí. I kdyby náboj do pistole stál 10,-Kč vyplatilo by se to.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.09.2005 (8:08)  
Jo výhoda těchto neštěstí na přejezdech je, že viník bývá skoro vždy potrestán, a to tím nejlepším a nejspravedlivějším způsobem. Takový trest by žádný soud v našich krajích bohužel nikdy nenařídil.

Ale chudák fíra v 810. Ta nemá takovou pasivní bezpečnost jako ostatní drážní vozidla...
registrovaný uživatel Mark
08.09.2005 (8:07)  
Ten řidič si dal dárek k narozeninám, 17.9. mu mělo být 21.
07.09.2005 (21:53)  
Pozitivním sdělením je, že ten Kretén Debilovič Idiot už nikoho nejen na přejezdech nebude ohrožovat, protože se stal zákazníkem pohřebního ústavu …
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko