..: Motorový osobní vlak se st?etl s nákladním vozem :..
prejezdSádek u Žatce - Dnes ve 14.06 hodin se na železni?ním p?ejezdu se sv?telným zabezpe?ovacím za?ízením a se závorami u stanice Sádek u Žatce st?etl motorový osobní vlak jedoucí z Lužné u Rakovníka do Chomutova s nákladním automobilem vezoucím d?íví. P?i nehod? zahynul jeho ?idi? (1984), ve vlaku byl zran?n strojvedoucí a 10 cestujících (v nemocnici v tuto chvíli z?stává hospitalizováno celkem 9 osob – vesm?s st?edn? t?žká zran?ní). P?i nárazu vykolejil motorový i vle?ný v?z osobního vlaku. Škoda na vlaku byla odhadnuta na p?l miliónu korun, na nákladním automobilu na 400 tisíc korun, dalších 250 tisíc korun si vyžádá oprava p?ejezdového zabezpe?ovacího za?ízení. Doprava na trati mezi Sádkem u Žatce a Milostínem je p?erušena, zprovozn?ní se p?edpokládá dnes v podve?er. Komisionální p?ezkoušení p?ejezdového za?ízení ukázalo na jeho správnou ?innost, po nehod? stále blikala ?ervená sv?tla a jedna ze sklopených závor byla p?eražena. Nehoda se sice stále ješt? šet?í, nicmén? podle dosavadních výsledk? není odpov?dnost na stran? ?eských drah, a. s.

Drážní inspekce zaznamenala do konce srpna letošního roku celkem 179 st?et? na železni?ních p?ejezdech, p?i kterých zahynulo 31 osob a dalších 44 bylo zran?no. V roce 2004 došlo k 288 st?et?m na železni?ních p?ejezdech a zem?elo p?i nich 57 osob a dalších 128 bylo zran?no. Až na jednu výjimku byly všechny tyto mimo?ádné události zp?sobeny výhradn? ú?astníky silni?ního provozu nedovoleným vjezdem na železni?ní p?ejezd v d?sledku porušení zákona ?. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona ?. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. V jednom p?ípad? nesou ?ást viny, i když ne významnou, na nehod? zam?stnanci ?D, kte?í p?ekro?ili o 12 kilometr? v hodin? maximální povolenou rychlost vlaku. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce je z?ejmé, že instalace drahých zabezpe?ovacích za?ízení na p?ejezdech samo o sob? nem?že vy?ešit tragickou bilanci nehodovosti. Blikající výstražné sv?telné za?ízení lze totiž p?irovnat k ?ervenému signálu na k?ižovatce a v obou p?ípadech je ?idi? povinen zastavit. Zatímco projetí k?ižovatky na ?ervenou bez zran?ní je však pom?rn? ?asté, nerespektování výstrahy na p?ejezdu kon?í velmi ?asto tragicky. Ani sebelepší automobil nemá šanci odolat nárazník?m velmi t?žkého rozjetého vlaku. A strojvedoucí nem?že nehod? zabránit, nebo? k úplnému zastavení vlakové soupravy je leckdy pot?eba vzdálenosti až jednoho kilometru! Práv? z toho d?vodu má vlak na p?ejezdu vždy p?ednost p?ed automobilem.

Zdroj : DI ?R

VLAK81 | 7.9.2005 (19:51)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Mirek
09.09.2005 (8:07)  
michawel2: To chce mít při ruce foťák a takovýho magora hned vyfotit a poslat na Policii. Ale kdo si to v tý chvíli hned uvědomý, ještě když takovej blb zkouší jak mu troubí klakson.
Nobody: Každý zařízení na světě může mít občas poruchu. Pokud nemám jistotu bezpečného projetí takovým přejezdem, tak tam prostě nepojedu a počkám. Lepší počkat než se válet pod vlakem!!
PRCH
08.09.2005 (22:23)  
Nobody: V autoskole te sice neseznami se zabrzdnou drahou rozjeteho vlaku, ale seznami te s tim ze pokud na prejezdu blikaji cervena svetla, musis pred prejezdem zastavit, a pockat dokud zase nezhasnou, pak muzes jet. Pokud te v autoskole toto neucili, tak to je hodne spatny.
A to s temi zabrzdnymi drahami je pouze vymluva gumokolaka, kterej trochu vidi do vlaku ;)
PRCH
08.09.2005 (22:18)  
860 003: 810 je lehky motorovy vuz!!!
Hmotnost cca 20t + vlecnak odhaduju na 15t - celkem to mame nejakej 35t.
Nakladak pokud to byl tahac s oplentem na kulatinu (nevi nevidel jsem) muze mit nejakech 30 - 40t.
Takze to mame 20t do kterych zezadu tlaci 15t se oprelo o 35t. Ustat takovouhle srazku, by mel problem i vlak vedeny lokomotivou.
860 003
08.09.2005 (21:10)  
Všechno jeden hnus. Zase se ukázalo jak nebezpečný je vůz řady 810. Soupravy s vozy 810 by měly mít první vůz vždy neobsazený a samozřejmě přidaný jeden 010. Nebo zavést 10 km/h na všech přejezdech to by vyhovovalo automobilní mafii aby se ještě víc zpomalila kolejová doprava.
michawel2
08.09.2005 (19:57)  
Cynik: Ta přezdívka ti fakt sedí. 810 poslat do šturcu prázdnou, odbrzdit a tradá někam ze skály, ale s lidma ji likvidovat, no to snad ne. Jinak dík za to objasnění o těch řidičácích. Zastávat se řidičů nebudu, dneska mě vyhoukal jeden zmetek, když jsem na přejezdu zastavil okamžitě jak se rozezněly výstražné zvonce a začlo svítit světlo. Udělal to, že couvnul vyjel a na plnej plyn s klaksonem přelítl již v tu dobu zabezpečený přejezd. Nedlouho poté se tam prohnala 854 + Btn. Takový debily pověsit za koule do průvanu. Co se toho náklaďáku týká, počkejme si na konečné resumé. Možná to byla opravdu jenom nešťastná náhoda.
Cynik
08.09.2005 (16:40)  
Já bych chtěl zesnulému řidiči poděkovat za K.O. další 810. Čím víc se jich odrovná, tím víc bude jezdit klasických náhrad a to znamená další plus pro komfort cestování.
Nobody
08.09.2005 (15:38)  
Pro "drazniky": skupina D jsou zjednodusene receno autobusy. Byvala vyzadovana dvouleta praxe s vozidlem skupiny C, ale i tehda se to casto obchazelo (zvlaste na vojne).
registrovaný uživatel xyz  mail  
08.09.2005 (15:31)  
Omezeni od 21 se tykalo a tyka RP sk. D... Jenom pro doplneni.
registrovaný uživatel Nobody
08.09.2005 (14:16)  
Nechci se zastavat vetsiny ridicu, kteri jezdi pres prejezdy jako prasata, ale pochopte, ze je nikdo nikdy v autoskole neseznamoval byt se zaklady brzdne drahy rozjeteho vlaku, jeho kineticke energie pri velke hmotnosti atd. Ono se staci podivat, jaci jsou casto ridici sebevrazi pri prejizdeni tramvajovych koleji (autu v dalce davaji nesmyslne prednost a tramvaji to tam nesmyslne zamaznou a nemusi jet ani za nimi). Je zde jeste jeden problem, ktery tvrdi eisenbonaci zcela pomiji, a to jsou poruchy svetel ci zavor. Pri laxnosti zamestnancu CD by tam clovek mohl nekdy cekat i nekolik dnu. Nemyslite si nahodou, ze tyto situace ponekud degraduji striktni zastaveni pred prejezdem?
registrovaný uživatel Nobody
08.09.2005 (14:07)  
To mourek kocourek: opravneni k rizeni vozidel skupiny C s privesem ci navesem skupiny E bylo mozno vzdy ziskat v 18 letech. Trochu mi to pripada, ze mnozi prispevatele ziji uzavreni v jinem svete - draznim svete a nevedi a ani nechteji nic vedet o svete mimo drahu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko