..: Belgie mohutně investuje do železnice :..

Bruxelles - Belgie urychluje realizaci naléhavých infrastrukturních projektů. Patří k nim vysokorychlostní trať pro vlaky TGV, nová síť regionálních tratí v metropolitní aglomeraci Bruselu a výstavba terminálu na letišti Brusel jih – Charleroi. Nejambicióznějším projektem je plán investic do železnice v letech 2004 až 2007. Investor, kterým je integrovaná národní železniční společnost SNCB (Societé Nationale des Chemins de fer Belges), má k dispozici rozpočet ve výši 6,3 mld. eur (cca 189 mld. Kč). Vedle nákupu nových vozidel (např. francouzských jednotek TGV) a moderního sdělovacího a zabezpečovacího systému (evropský standard ETCS-1 a ETCS-2) se počítá s rozsáhlými stavbami na železniční infrastruktuře. Pro rekonstrukci stanic se počítá s investicí ve výši 409 mil. eur, z čehož nejvýznamnějšími budou stavby v Lutychu a Pänen podle návrhu renomovaného architekta Santiaga Calatravy. Výstavba vysokorychlostních tratí pro TGV má být dokončena již příští rok investičními náklady 1,32 mld. eur. Výstavba moderního systému regionální železnice RER (Reseau Express Regional), obsluhujícího region Brusel, přijde na 612 mil. eur. Dokumentace a přípravné práce na RER mají začít v roce 2007 s předpokládaným zprovozněním v roce 2012. Práce zahrnují pokládku nového svršku, výstavbu většího počtu tunelů a nových stanic pro cestující dojíždějící z bruselského regionu.


CSPSV | 30.8.2005 (13:37)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Belgie


Sergej
05.09.2005 (13:22)  
Bohužel se z VRT stala spíš prestižní záležitost než aby byla zvažována jako skutečné řešení dopravní situace, takže se do ní cpou peníze na úkor ostatní železniční infrastruktury. To nepomáhá ani železnici jako celku, ani samotným VRT.
04.09.2005 (23:53)  
Základním problémem NS je napěťová soustava 1,5 kV =, jistě by u nich nebyl problém, aby vlaky jezdily po 5 minutách, ale energetická síť to neutáhne, takže se tam vážně uvažuje o přechodu na jinou napěťovou soustavu. Podrobnosti neznám.
registrovaný užívateľ comar 
01.09.2005 (10:20)  
Frantisek: ona ta HSL-Zuid (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen) opravdu neni tak super napad. VRT je sice fajn vec, ale spolkne moc penez. Hlavne v Holandsku se kvuli tomu oddaluje modernizace zbytku site. Maji tam sice hustou dvojkolejnou sit, na ktere se vsude jezdi 140km/h (nemaji ani jeden kopec), ale pomalu to prestava stacit. Spousta trati by si zaslouzila rozsireni na 4 koleje (nekde jezdi vlaky v 7mi-minutovem intervalu a jsou precpane!) a mezi temi nejvetsimi mesty by 200km/h taky nebylo od veci. Ale v soucasnosti tece obvrovske mnostvi penez do VRT a na ostatni nic nezbude.
registrovaný užívateľ Frantisek
31.08.2005 (20:52)  
Aspoň něco. Zatímco u nás se spokojíme jen s rekonstrukcí vybraných hlavních tratí a regionální dopravu omezujeme, jsou projektovány megalomanské silniční stavby - vždyť přece hlavně na dálku je silniční doprava ideální... Pak už budeme všichni většinou jezdit jen auty, v lepším případě autobusy. Zlatá Belgie...
registrovaný užívateľ comar 
30.08.2005 (16:13)  
zas tak úžasné ty investice taky nejsou. Tou vysokorychlostní tratí je asi myšlena HSL-Zuid, která do Belgie zasahuje jen kousek. Tato trať je podle mnohých zbytečná. Je stavěná na 300km/h, přitom vzdálenosti mezi zastávkami budou tak malé, že vlaky budou dosahovat průměrných rychlostí okolo 125km/h, což se dá při důkladné modernizaci na 200km/h zvládnout taky (důkladný=z centra do centra bez pomalých průjezdů městy apod.)
http://www.bueker.net/trainspotting/maps/benelux-network/benelux-network.gif
(je to ta modrá čárkovaná čára Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen)
Dalším velmi drahým špásem je krátký a na 250km/h plánovaný úsek Liege-Aachen(Něm.) - velká část jde po dlouhém mostě přes údolí.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko