Bruxelles - Belgie urychluje realizaci naléhavých infrastrukturních projektů. Patří k nim vysokorychlostní trať pro vlaky TGV, nová síť regionálních tratí v metropolitní aglomeraci Bruselu a výstavba terminálu na letišti Brusel jih – Charleroi. Nejambicióznějším projektem je plán investic do železnice v letech 2004 až 2007. Investor, kterým je integrovaná národní železniční společnost SNCB (Societé Nationale des Chemins de fer Belges), má k dispozici rozpočet ve výši 6,3 mld. eur (cca 189 mld. Kč). Vedle nákupu nových vozidel (např. francouzských jednotek TGV) a moderního sdělovacího a zabezpečovacího systému (evropský standard ETCS-1 a ETCS-2) se počítá s rozsáhlými stavbami na železniční infrastruktuře. Pro rekonstrukci stanic se počítá s investicí ve výši 409 mil. eur, z čehož nejvýznamnějšími budou stavby v Lutychu a Pänen podle návrhu renomovaného architekta Santiaga Calatravy. Výstavba vysokorychlostních tratí pro TGV má být dokončena již příští rok investičními náklady 1,32 mld. eur. Výstavba moderního systému regionální železnice RER (Reseau Express Regional), obsluhujícího region Brusel, přijde na 612 mil. eur. Dokumentace a přípravné práce na RER mají začít v roce 2007 s předpokládaným zprovozněním v roce 2012. Práce zahrnují pokládku nového svršku, výstavbu většího počtu tunelů a nových stanic pro cestující dojíždějící z bruselského regionu.
http://www.bueker.net/trainspotting/maps/benelux-network/benelux-network.gif
(je to ta modrá čárkovaná čára Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen)
Dalším velmi drahým špásem je krátký a na 250km/h plánovaný úsek Liege-Aachen(Něm.) - velká část jde po dlouhém mostě přes údolí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.