..: Omezení dopravy v Ústeckém kraji :..
Mapa ČD-výřezKraje ČR - Ústecký kraj objednal regionální osobní dopravu v menším rozsahu. Dopravní obslužnost kraje se tak pravděpodobně sníží. Původně objednané spoje za 452 mil. Kč se kraj rozhodl zredukovat na 335 mil. Kč. Stanovení rozsahu dopravní obslužnosi a koordinace vlakových a autobusových spojů včetně zamezení souběhu linek obou druhů doprav je zodpovědností Ústeckého kraje. Zájmem ČD, a. s., je zachovat dopravní obslužnost ve stávajícím rozsahu. Podmínkou je uhrazení ztrát od krajského úřadu. V případě nespokojenosti s jízdním řádem či rozsahem dopravních služeb se mohou občané obracet na místně příslušné krajské úřady. V této chvíli také probíhá schvalování jízdního řádu na rok 2006.
Neuhradí-li kraj ztrátu v požadované výši, bude omezena či zastavena osobní doprava s největší pravděpodobností od 12.6.2005, kdy začíná platit 2.změna JŘ 2004/2005. Omezení či zastavení osobní dopravy se týká tratí: 073, 083, 084, 085, 088, 095, 096, 097, 113, 114, 120, 126, 127, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 164 a 165.
Na přiložené mapce jsou znázorněny červeně tratě, na nichž má být doprava omezena či zastavena úplně, modře jsou znázorněny tratě, na nichž by zůstaly vlaky kategorie R, které kraje neobjednávají.

CSPSV | 22.4.2005 (19:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Jirka
25.04.2005 (17:08)  
Základní problém je v tom, že ztráta ČD je neúměrně vysoká. Faktem je, že obrovským problémem pro ČD jsou železniční odbory, které při jakémkoliv pokusu o propouštění začnou stávkovat. Pravda je však taková, že k zefektivnění provozu je propouštění nadbytečných pracovníků více než nutné.
Problém s roztříštěným jízdným je spíše banální. Většina cestujících jede buď v rámci jednoho systému regionálních tratí případně regionální trať-hlavní trať. Jízdenku si stejně každý může koupit přímo. Co se týče odbavení ve vlaku poukázal bych na příklad Trutnov - Svoboda nad Úpou, kde jsou zastávky vybaveny jízdenkovými automaty, ve kterých je možné zakoupit jízdenku do kterékoliv stanice ČD. Ve vlaku je pak jízdenka pouze zkontrolována, případně jsou prodány jízdenky cestujícím, kteří neměli drobné do automatu.
Co se týče převzetí provozu soukromníky tak tomu brání zejména nemožnost získat vozidla, dále krátké smlouvy na zajištění základní dopravní obslužnosti (provozování dráhy je dlouhodobý záměr, smlouva na rok nikoho nevytrhne) a stejně tak nevytrhne pár km tratí - je potřeba provozovat ucelený regionální systém. Osobní železniční doprava si na sebe nevydělá a všichni soukromníci stále čekají na vypisování výběrových řízení na zajištění základní dopravní obslužnosti. Například provoz Railtransu ze Žitavy do Liberce má pak sloužit jakožto referenční až budou výběrová řízení vypsána.
David Z.
25.04.2005 (16:37)  
Ad vvx (24. 4. 16:59):
Až se bude na každý vlak prodávat sólo jízdenka, dopočítají ČD krajům každý spoj. Ale já se můžu rozloučit s veškerým zpátečním jízdným a kilometrickou bankou. Jízdenka dvěmi vlaky bude také téměř vždy znamenat nárůst ceny. Zkuste si spočítat vy, kteří více cestujete (a nejezdíte na režijku), o kolik byste třeba za poslední měsíc zaplatili více.
V tom případě se pak bude většina jízdenek kupovat ve vlaku (určitě se v přestupní stanici nepoženu do fronty u pokladny, pokud budu mít v JŘ 3-5 min. na přestup) a chci vidět, jak to průvodčí v dnešním množství/vlak stihnou a kolik lidí pojede bez placení. Důsledek: větší množství pracovníků (průvodčích) = větší mzdové náklady nebo větší počet černých pasažérů (i nechtěných, holt průvodčí odbavoval nával a ke mně nedošel, i když jsem měl peníze připraveny) = únik. Už teď jsem byl svědkem jak parta lidí poté co k nim došel průvodčí na trati plné neobsazených zastávek nejdřív uvažovala jak se jmenovalo to kde jsme stáli naposled a pak řekla odkud kam chtějí jet (a to už několik zastávek spokojeně seděli ve vyhřátém voze).
Pokud bude většina sítě rozkouskována mezi jednotlivé dopravce, pak, i kdyby byly jejich ceny stejné jako ČD bude se kupovat jízdenka stejně na každý vlak samostatně. Což už dnes funguje pokud jedete s několika přepravci (já naposledy Sobotín-Olomouc).

A zajímalo by mě (skutečně by mě to zajímalo, není to ironie), jak vyúčtovávají ztrátu na jednotlivé spoje různé ČSAD a jejich dědici v oblastech s IDS, kde platí třeba měsíčník platný pro několik dopravců. Např. v okolí Prahy, na Ostravsku a i jinde. A jak to zvládají podniky MHD?

Ad různí. Co brání na naší síti, aby přebrali jiní dopravci některé spoje ČD? Síť by měla být, alespoň teoreticky, liberalizovaná. Ano jsou problémy. Ale tam, kde je zájem, jezdí i soukromníci. Tuším že Viamont mezi Sokolovem a KV a tuším SBE na licenci jedné naší společnosti (název mám na jazyku, ale nevzpomenu si) mezi Libercem a st. hranicí směr Žitava.
Když je to takové terno, čekal bych, že budou jezdit i na jiných relacích soukromníci. Stačilo by zatím ti již existující v okolí své základny. Tj. Viamont třeba ze Sokolova na druhou stranu (do Chebu) nebo na Karlovy Vary a z Nového Sedla u Lokte do Lokte (to je taková pěkná lokálka na které by mohli ukázat co umí) a český partner SBE třeba z Varnsdorfu přes Jedlovou do Děčína (ať jsme aspoň trochu v Ústeckém kraji). Popř. na Šluknovských lokálkách. Ty jsou na mapě pěkně červené :-)
Sergej
25.04.2005 (14:10)  
Společným znakem všech státních organizací je skutečnost, že mají ve všech směrech vyšší náklady, než adekvátní firmy soukromé. Ve státních firmách prostě neexistuje pořádná vůle po efektivním snižování nákladů a celkovém optimalizování hospodeření. ČD nikdy nebudou dosahovat efektivity takové, jako soukromý dopravce, proto je prostě privatizace nezbytná.
Petr
25.04.2005 (13:49)  
TO Jiří Hovorka: Na průvodčím by se dalo ještě ušetřit...
Problém je taky v tom, že ČD mají vysoké organizační náklady.
student
25.04.2005 (12:57)  
jediným řešením je předat provoz soukromému dopravci. Všechny příklady soukromých tratí u nás ukazují výrazné snížení nákladů při současné vyšší hustotě provozu.
Myslím, že zájem o tyhle tratě by zcela jistě byl. Hlavním problémem ale je, s čím se bude jezdit. Pochybuju, že ČD budou ochotny začít ve velkém pronajímat vozy konkurenci...to radši budou šrotovat a tvrdit, že nic nemaj. a na nový vozy soukromníci nedosáhnou, neboť tady neexistuje žádná dotační politika (narozdíl od busů).
Hovorka Jiří
25.04.2005 (12:34)  
Tak jsem to zhruba spočítal, neuvažuji pronájem 810. Náklady na 1 km jízdy (strojvedoucí, průvodčí, provozní hmoty - nafta, oleje, ..., dopravní cesta, úklid, ...) a dostávám se na hodnotu 20 - 25 Kč/km. To znamená že i při těchto dotacích (30 Kč/km) je tam prostor pro přiměřený zisk pro dopravce.
CHomutovák
25.04.2005 (12:24)  
Trať Lovosice-Most utrpěla značný pokles cestujících během posledních několika let. Důvodem jsou zejména nepřípoje v Lovosicích směr Praha. Tyto vlaky jezdívaly v sestavě 810+010 a bývaly slušně zaplněné, v neděli narvané (stálo se). Exemplární ukázka toho, jak se dá lokálka pěkně odstřelit.
Jirik
25.04.2005 (11:17)  
z Roudnice do Straškova sice jezdí jenom kasička 809 ale je narvaná (kromě spojů kdy jsou děti ve škole a lidi v práci) myslím si že ta trať by měla přežít,
vvx
25.04.2005 (10:44)  
... nevím, proč to odeslalo dvakrát, no nic.

Jestě: památkově chráněná je Moldava, ale to neznamená, že tam nemohou zrušit dopravu.
vvx
25.04.2005 (10:42)  
Vážení, vidím, že zde má řada lidí z osobáků guláš. Osobáky provozované na objednávku kraje - tzv. dopravní obslužnost jsou dotovány 30 Kč/vlkm, cenu nafty a personálu jistě znáte, pronájem vozidel je jak kde (810 bývalo 1500 - 2000 Kč/den, aktuálně nevím) a údržbu si dopočítáte. Cena za použití dopravní cesty je při sólo kadibudce (nebo + 1 Blm) cca 10 Kč/vlkm. Cestující si spočítejte sami. Provozování dopravní cesty je další věc, ale nebudeme míchat vlaky s kolejemi dohromady, křížové financování by nemělo být. Můžete si tak spočítat, která kozí dráha má smysl a která je bohužel pro kočku a třeba uvažovat o jejich provozování. Samozřejmě, že nemohu živit přednostu, 5 náměstků, 10 dozorčích, strojmistrů a jiných vozembouchů...

Ad Petr: dopravce je dopravce a přepravce je přepravce, každý dělá něco jiného.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko