..: Omezení dopravy v Ústeckém kraji :..
Mapa ČD-výřezKraje ČR - Ústecký kraj objednal regionální osobní dopravu v menším rozsahu. Dopravní obslužnost kraje se tak pravděpodobně sníží. Původně objednané spoje za 452 mil. Kč se kraj rozhodl zredukovat na 335 mil. Kč. Stanovení rozsahu dopravní obslužnosi a koordinace vlakových a autobusových spojů včetně zamezení souběhu linek obou druhů doprav je zodpovědností Ústeckého kraje. Zájmem ČD, a. s., je zachovat dopravní obslužnost ve stávajícím rozsahu. Podmínkou je uhrazení ztrát od krajského úřadu. V případě nespokojenosti s jízdním řádem či rozsahem dopravních služeb se mohou občané obracet na místně příslušné krajské úřady. V této chvíli také probíhá schvalování jízdního řádu na rok 2006.
Neuhradí-li kraj ztrátu v požadované výši, bude omezena či zastavena osobní doprava s největší pravděpodobností od 12.6.2005, kdy začíná platit 2.změna JŘ 2004/2005. Omezení či zastavení osobní dopravy se týká tratí: 073, 083, 084, 085, 088, 095, 096, 097, 113, 114, 120, 126, 127, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 164 a 165.
Na přiložené mapce jsou znázorněny červeně tratě, na nichž má být doprava omezena či zastavena úplně, modře jsou znázorněny tratě, na nichž by zůstaly vlaky kategorie R, které kraje neobjednávají.

CSPSV | 22.4.2005 (19:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
XTx
03.05.2005 (18:23)  
SMRT ODS a Komoušům!!!
To se nedivím, že maj komanči už 25% preferencí, a díky ústeckým sviním budou mít po 12.6. asi ještě více!!
Stiďme se před Slovenskem i Německem, na Slovensku se komouši nedostali do parlamentu vůbec, v Německu zas jsou ve vládě Zelení, kdežto naše "Strana zelených", kterou asi budu volit, se u nás bohužel už asi napořád stala "piďistranou"!!
Waszyn
02.05.2005 (20:22)  
S nazorem hejtmana se plne stotoznuji, skoda ze neni takovych odvaznych kraju vicero. Konecne by CD mely pochopit ze to jde i bez nich a zacit se reformovat (tj.vyhazet pulku lidi) a zacit se chovat trzne ;)
David Z.
02.05.2005 (16:37)  
Ono to neutichlo. Zkuste si přečíst oficiální vyjádření hejtmana ústeckého kraje. Je na stránkách ústeckého kraje (www.kr-ustecky.cz)
James
01.05.2005 (18:42)  
Tak nám to nějak utichlo, že by to byl účel? 12.6. se neúprosně blíží !!!!!!!
petr
25.04.2005 (21:47)  
TO Miroslav Zikmund: Souhlas osobní železniční doprava by měla být osvobozena od placení poplatků za používání kolejí, ať mají stejné podmínky jako autobusy... Daně kteřími argumentují provozovatelé autobusů, platí přece i provozovatel dráhy...
Tomáš
25.04.2005 (21:38)  
a mohu se zeptat na ty podmínky ?
Tomáš
25.04.2005 (20:54)  
a mohu se zeptat na ty podmínky ?
-ps-
25.04.2005 (20:47)  
Omezení či zastavení provozu na vybraných tratích nastane za daných podmínek skutečně od 12. 6. 2005. Toto opatření se týká výhradně vlaků kategorie Os.

Vlaky vyšší kvality (Sp, R, Ex, IC/EC) objednává stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Těchto vlaků se rušení či omezení v žádném případě netýká.
Tomáš
25.04.2005 (19:37)  
JEŽIŠI CO JSEM SE TO DOČETL ?????? JAK RUŠENÍ OD 12.6.2005 ???? To je myšleno vážně ?????????? doufám, že je to jen nějaký překlep :-(
25.04.2005 (19:02)  
Placení ztrátovosti
železniční dopravy

Na stranách denního tisku a v elektronických médiích probíhá mezi kraji a Českými dráhami "přestřelka" ohledně dofinancování ztráty z osobní přepravy u tzv. "krajských vlaků".
Požadavek krajů, aby železniční dopravce - tedy nejen České dráhy (ČD) - prokázal ztrátovost jednotlivých spojů je jistě legitimní - "kraj" by měl vědět, za co utrácí. Otázkou je, zda to skutečně vyžaduje příslušná směrnice EU.
Jenže - názor "krajů", když to umí silniční dopravce, musí to umět i železniční dopravce, nechápe rozdíl mezi způsobem odbavování cestujících. ČD umí poměrně přesně, s pomocí údajů ekonomicko informační soustavy, vyčíslit náklady na jízdu jednotlivého vlaku.
Co však neumí - a neumí to u běžného vlaku žádná železniční správa na světě, včetně zemí EU - je vyčíslení podílu tržeb připadající na konkrétní vlak. Proto neumí vyčíslit tzv. ztrátovost konkrétního spoje.
Není problém zjistit tržby v autobusu, jehož obsluha prodává každému cestujícímu jednotlivou jízdenku a zjistit tak ztrátovost spoje. Neumí to však dopravce, jehož jízdenky se prodávají mimo vozidlo. Včetně autobusového dopravce, zapojeného např. do projektu EGRONET.
Je to totéž, jako kdyby např. ústecký primátor pan Gandalovič chtěl, aby mu ústecký dopravní podnik - dotovaný městem - doložil ztrátovost jednotlivých spojů.
Jízdenku na "krajský" vlak z Ústí nad Labem do Chomutova si lze koupit nejen v Ústí nad Labem nebo Třinci či Břeclavi, ale také v Humenném, Palermu či Ženevě. Podobně jako si v Ústí nad Labem lze koupit jízdenku na "kantonální vlak" ve Švýcarsku nebo na vlak ze jedoucí ze Zvolena do Banské Bystrice.
Žádný železniční dopravce už nezjistí, v jakém vlaku byla taková jízdenka využita. Totéž platí o síťových nebo časových jízdenkách. Tím spíše v případě integrovaného dopravního systému - například v Praze či Zlíně, kdy lze ve vlaku používat jízdenky městské dopravy (časové nebo individuální).
Neumí to ani nejdokonalejší dopravní systém hromadné dopravy ve Švýcarsku. Tam si lze koupit jedinou jízdenku na cestu uskutečněnou vlakem, autobusem, lodí v jízdenkovém automatu „na zastávce v polích". Každý dopravce dostane z celkové ceny jízdenky příslušný podíl z tržeb, ale žádný - z hlediska práva soukromý dopravce - neví, kterým konkrétním spojem cestující jel.
Tvrzení, že autobus je levnější než vlak popírá základní fyzikální zákony, které vedly ke vzniku železnice. Motorový vůz vážící 25 tun s kapacitou 50 míst k sezení má přibližně 2/3 spotřebu nafty 17 tun těžkého autobusu se 45 místy k sezení. Autobus navíc neumožňuje přepravu vozíčkáře, dětského kočárku či jízdního kola. Motorový vůz lze cestujícími "přetížit", aniž by byla ohrožena bezpečnost cestujících, protože je na to konstrukčně uzpůsoben, zatímco přetížený autobus ohrožuje nejen cestující, ale všechny účastníky silničního provozu. K motorovému vozu lze podle potřeby přidat další vůz, autobus takovou možnost nemá.
Jsou-li vlaky pro kraje "drahé", potom je třeba upozornit na to, že autobusy neplatí silniční daň = poplatek za "ošoupání" silnice, zatímco všichni železniční dopravci musí platit "ošupné" kolejí. To může často činit více, než vlastní náklady na jízdu malého motoráčku. Tyto peníze nejdou ČD (železničnímu dopravci), ale majiteli kolejí = státu.
Přitom kraje mají zákonodárnou iniciativu, která jim umožňuje podat jednoduchý návrh zákona : "Drážní kolejová vozidla zajišťující přepravu osob jsou osvobozena od poplatku za použití železniční dopravní cesty".
Tato "jednoduchá" věta by krajům v konečném důsledku ušetřila stovky milionů korun. Řešení mnohem jednodušší než nejen „mediální spory" s Českými dráhami.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko