..: Bilance Eurotunelu (Folkestone – Cocquelles) :..

Provozovatel Eurotunelu pod Lamanšským průlivem zveřejnil 18.04.05 své obchodní výsledky za 1. kvartál tohoto roku. Celkové zisky činily 130,8 milionů britských Liber, to znamená nárůst o 2% v porovnání se stejným obdobím v roce 2004. Provoz vlaků Shuttle zvýšil své tržby z 58,7 milionů Liber o 7%.
Eurotunel přepravil v 1. čtvrtletí roku 2005 dohromady 345 570 nákladních vozů (tzn. nárůst o 6%). Rozhodujícím prvkem pro zvýšení přepravy bylo zavedení nové přepravní strategie na počátku roku, která přetáhla zákazníky z přístavu v Calais na svou stranu (částečně to bylo způsobené také špatným počasím v přístavech). Osobních automobilů přepravily vlaky Eurotunelu 438 804 (zvýšení o 4%) a 17 629 autobusů (nárůst o 49%).
Eurotunelem smí projíždět také jiné vlaky než EUROTUNEL-Shuttle, a to např. vysokorychlostní vlaky Eurostar z Londýna do Paříže / Bruselu či EWS. Eurostar zvýšil účast na dopravě o 5%.
Společnost Eurotunnel přichází také s novou nabídkou. Zavádí tzv. balíčky, které jsou rozděleny do 3 cenových skupin dle času příjezdu a odjezdu:
98£ /auto – nákup nejpozději 14 před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
118£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
150£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 14:00, zpět Calais po 14:00)
Ceny běžných jízdenek se pohybují od 19£ do 343£ (u nižších cen jsou ovšem velice přísné podmínky, které je obtížné akceptovat). Průměrná cena za zpáteční přepravu se pohybuje kolem 120£ /auto.


CSPSV | 20.4.2005 (16:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Francie Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
21.04.2005 (11:31)  
Bezpecnostni opatreni na Eurostaru jsou opravdu jak naletisti, ne-li vetsi. Jen tak se jit podivat na vlak je naprosto nemozne. Minule leto jsem tim jel z Bruselu do Londyna a zpatky a stalo to za to. Samotna cesta tunelem trva asi 20min. Pres vlakovy rozhlas predem ohlasi vjezd do tunelu a za jak dlouho asi vyjedem. Pri vyjezdu je zase hlaseni, kdy navic rikali presny mistni cas.
registrovaný uživatel Railmen
21.04.2005 (10:50)  
Odbavení jako na letišti je do Eurostaru rovněž na Paris-Nord. Když jsem se na něj chtěl podívat zblízka, tak mě policajti vůbec nechtěli bez jízdenky na nástupiště pustit. Pasová kontrola totiž probíhá již v Paříži. Jo Velká Británie má i ve sjednocené Evropě svá specifika...
registrovaný uživatel CSPSV
21.04.2005 (10:41)  
My jsme jeli Eurotunelem a ten je nesrovnatelně rychlejší. Ve špičce tam vlaky jezdí každou chvíli a to je paráda.A pokud má člověk štěstí a dostane de do prvního vozu, tak ihned vyjíží a nemusí čekat na ostatní.

V Londýně na Waterloo mě trošku zamrzelo, že jsem nemohl nafotit Eurostar - tam je odbavování jako na letšiti. Neřekl bych, že je to rychlejší systém, dokonce je to tam krajně nepřehledný.
registrovaný uživatel comar 
20.04.2005 (20:53)  
Zvýšný provoz v Eurotunelu je posledni dobou způsobený hlavně problémy v přístavu Calais. Když jsem jel v únoru trajektem, tak jsme museli 4 hodiny čekat na moři, protože v Calais fungovalo jen jedno molo ze čtyř.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko