Karlovy Vary Vážení přátelé, v úterý 7. 7. 2020 došlo na železniční trati 142 Karlovy Vary dolní nádraží — Johanngeorgenstadt u dopravny Pernink k tragédii. Několik stovek metrů od dopravny se zde kolem 15. hodiny čelně srazil osobní vlak číslo 17113 vedený jednotkou 844 RegioShark s osobním vlakem 17110 vedeným jednotkou 814/914 RegioNova. Následky jsou katastrofální, dva mrtví a několik těžce a velmi těžce zraněných. Mezi zraněné patří i vlakový personál ČD z domovské stanice Karlovy Vary. Strojvedoucí Milan Čapek a vlakvedoucí Petr Paťha, kteří se nacházeli ve vlaku 17110 vedeném RegioNovou jsou zraněni velmi vážně. Kolegyně vlakvedoucí Jana Jindřichová, která doprovázela vlak 17113 vedený jednotkou RegioShark, je zraněna vážně.
Finanční pomoc kolegům na transparentní účet
My, kolegové z provozních jednotek ČD SLČ Chomutov, Karlovy Vary a Cheb, OSŽ DKV PJ Cheb jsme se rozhodli, že naše kolegy podpoříme a založíme transparentní účet, na který může kdokoli přispět libovolnou částkou. Vybraná částka bude rozdělena třem vyjmenovaným kolegům, patřícím mezi oběti úterní nehody. Vážíme si veškeré podpory a ze srdce Vám děkujeme.
ČÍSLO ÚČTU: 2401834582/2010
Účet je zřízen na jméno Ladislav Drobný, vlakvedoucí SVČ Chomutov, který má transparentní účet na starost. Zde je odkaz na přehled transparentního účtu.
Zdroj: zaměstnanci ČD, provozních jednotek SLČ Chomutov, Karlovy Vary a Cheb, OSŽ DKV PJ Cheb
1 2 | Zpráv na stránku: |
Asi by neškodilo, kdyby si v tomto dekády pěstovaném bordelu vyndalo pár papalášů hlavy z prdelí a začali ručně vyrábět a jezdit na žezla, pokud na cokoliv složitějšího jejich maximální mentální špičkový výkon nestačí. A pro začátek vzali zdarma směny navíc na přidělování žezel. Do té doby, než kterémukoliv z těchto blbů cosi nedojde.
Když SŽ instaluje ETCS na hlavní tratě, na které jsou často lokálky připojené, tak je logická vize okleštěného ETCS na lokálky, aby to bylo kompatibilní ve stykových stanicích. I když AŽD vyvíjí něco na lokálky, tak to musí být nějak připojitelné k ETCS.
Vezměte si jen koridory - národní zabezpečovač není zabezpečovací zařízení - můžete projet červenou a srazit se s někým. Zavádění ETCS provází velikou nevůli dopravců. Stojí to hodně sil, tlaků a osvěty. A stejně musíte říct, že se to ke dni XY vypne a hotovo, jinak nikdo nebude platit obrovské sumy na vybavení lokomotiv. A teď si představte, že budete chtít, aby si dopravce do starých HDV dal nějakou osekanou verzi ETCS pro lokálky. Já si to představit nedokážu, možná za 10-15 let.
Na silnici umírá týdně hodně lidí, a to v případech, kdy řidiči záměrně porušují pravidla. Na železnici se to stává velmi zřídka. Vždy se to rozvíří a zase uklidní. Každý spoléhá na to, že takové nehody na lokálkách nebudou moc často za sebou.
Napadá mě taková trochu paralela se silničním provozem. Schválně, kdo z vás jezdí dlouhodobě hodně autem a může říci, že neudělal nevědomě žádnou chybu typu - najel omylem do jednosměrky v protisměru, přehlédl omezení rychlosti (např. konec 70 kmh v obci první křižovatkou), projel červenou na křižovatce, kde světla vůbec nečekal, dostal smyk nebo nedobrzdil na zledovatělé vozovce apod.?
Největší chybou je ponechat v dnešní době veškerou zodpovědnost na jednom lidském činiteli.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.