..: Sbírka pro těžce zraněné železničáře z vlakové nehody u Perninku :..

Karlovy Vary Vážení přátelé, v úterý 7. 7. 2020 došlo na železniční trati 142 Karlovy Vary dolní nádraží — Johanngeorgenstadt u dopravny Pernink k tragédii. Několik stovek metrů od dopravny se zde kolem 15. hodiny čelně srazil osobní vlak číslo 17113 vedený jednotkou 844 RegioShark s osobním vlakem 17110 vedeným jednotkou 814/914 RegioNova. Následky jsou katastrofální, dva mrtví a několik těžce a velmi těžce zraněných. Mezi zraněné patří i vlakový personál ČD z domovské stanice Karlovy Vary. Strojvedoucí Milan Čapek a vlakvedoucí Petr Paťha, kteří se nacházeli ve vlaku 17110 vedeném RegioNovou jsou zraněni velmi vážně. Kolegyně vlakvedoucí Jana Jindřichová, která doprovázela vlak 17113 vedený jednotkou RegioShark, je zraněna vážně.

Finanční pomoc kolegům na transparentní účet

My, kolegové z provozních jednotek ČD SLČ Chomutov, Karlovy Vary a Cheb, OSŽ DKV PJ Cheb jsme se rozhodli, že naše kolegy podpoříme a založíme transparentní účet, na který může kdokoli přispět libovolnou částkou. Vybraná částka bude rozdělena třem vyjmenovaným kolegům, patřícím mezi oběti úterní nehody. Vážíme si veškeré podpory a ze srdce Vám děkujeme.

ČÍSLO ÚČTU: 2401834582/2010

Účet je zřízen na jméno Ladislav Drobný, vlakvedoucí SVČ Chomutov, který má transparentní účet na starost. Zde je odkaz na přehled transparentního účtu.

QR kód na sbírku pro zraněné železničáře od Perninku

Zdroj: zaměstnanci ČD, provozních jednotek SLČ Chomutov, Karlovy Vary a Cheb, OSŽ DKV PJ Cheb


NIcKON Poslat mail autorovi | 9.7.2020 (12:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.10.2020 (19:40)  
Před několika málo lety se pořádala sbírka pro děvčátko na novou bionickou ruku. Částka, snad kolem milionu se shromáždila na jejím transparentním účtu za několik dní. Pak ale přišlo upozornění, že částku takto získanou je nutno považovat za dar, který vzhledem k výši již podléhá zdanění 15 %. To, že je veden na transparentním účtu, je pouze zveřejnění účtu/částek a bance to pouze umožní zveřejnit jinak důvěrná data. Transparentní účet ale nesnímá z obdarovaného jeho povinnost zaplatit daň z příjmu. Tak se to řešilo pomocí nějaké společnosti či nadace, která tuto činnost má schválenou a neplatí z darovaných částek daň. Na tuto se to převedlo a ta ruku zaplatila. Nevím, jak to přesně je dnes, snad se zde někdo najde, kdo by vše mohl po právní stránce přesně zjistit a ev. předejít ke zklamání.
registrovaný uživatel land 
12.07.2020 (8:45)  
Jiří Navrátil 10.07.2020 (6:57) To jste ještě napsal hodně zavádějícím způsobem, pane kolego. Ve skutečnosti je interpretace zásadních silničních pravidel typu STŮJ / JEĎ vždy stejná, což je na míle vzdáleno od pasti, kterou hovadný management připravil personálu dráhy - naprosto zásadní rozdíl mezi jednáním STŮJ / JEĎ, totálně protichůdné konání na zodpovědném sitzu, kde ho nemá nikdo jak opravit, je odvislý pouze od kalendáře...

Asi by neškodilo, kdyby si v tomto dekády pěstovaném bordelu vyndalo pár papalášů hlavy z prdelí a začali ručně vyrábět a jezdit na žezla, pokud na cokoliv složitějšího jejich maximální mentální špičkový výkon nestačí. A pro začátek vzali zdarma směny navíc na přidělování žezel. Do té doby, než kterémukoliv z těchto blbů cosi nedojde.
12.07.2020 (8:19)  
Peníze jsem samozřejmě poslal má nějaký e-mail pan Ladislav Drobný?
12.07.2020 (21:12)  


Zjistím.
registrovaný uživatel (gp) 
11.07.2020 (12:51)  
LS *je* zabezpečovač a JE to zabezpečovací zařízení. Přestože za určitých okolností lze projet stůj. Nedělej v tom guláš.
11.07.2020 (12:06)  
To můžou být podpůrné prostředky, ale nikdy to není zabezpečovací zařízení. To už mohou mít podobný varovný podpůrný systém strojvedoucí ve služebním tabletu, který s sebou vozí se služebními pomůckami a programy. Tablet by mu hlásil státní svátek/pracovní dny, povinnost vyčkat v dopravně odlišně oproti pracovním dnům, klidně i orientačně GPS by mohla pomáhat. Ale vždy jen informační, podpůrný systém. A obávám se, že to dopravce ani chtít nebude.
Když SŽ instaluje ETCS na hlavní tratě, na které jsou často lokálky připojené, tak je logická vize okleštěného ETCS na lokálky, aby to bylo kompatibilní ve stykových stanicích. I když AŽD vyvíjí něco na lokálky, tak to musí být nějak připojitelné k ETCS.
11.07.2020 (10:36)  
zirecek: Nikdo neříká, že to musí být rovnou nesmyslně drahé ETCS. Osobně si dokážu představit něco jednoduchého typu navigace v chytrém telefonu, kdy každý vlak je vidět v systému a přístroj jednoduše varuje při podezdřelém manévru vjízdění do obsazeného úseku, nevyčkání na pravidelné křižování apod. Podobně jako navigace v autě umí varovat při překročení dovolené rychlosti...
11.07.2020 (7:56)  
Jiří Hovorka: Jestli chcete nahradit chybu strojvedoucího kompletním zabezpečením regionálních tratí včetně nezbytných přestaveb dopraven, tak je většina lokálek na zavření, protože je to neufinancovatelné. Nebo v levnějším případě snížit počet spojů, aby nehrozilo žádné riziko srážky, protože by tam byl pouze jeden vlak.
Vezměte si jen koridory - národní zabezpečovač není zabezpečovací zařízení - můžete projet červenou a srazit se s někým. Zavádění ETCS provází velikou nevůli dopravců. Stojí to hodně sil, tlaků a osvěty. A stejně musíte říct, že se to ke dni XY vypne a hotovo, jinak nikdo nebude platit obrovské sumy na vybavení lokomotiv. A teď si představte, že budete chtít, aby si dopravce do starých HDV dal nějakou osekanou verzi ETCS pro lokálky. Já si to představit nedokážu, možná za 10-15 let.
Na silnici umírá týdně hodně lidí, a to v případech, kdy řidiči záměrně porušují pravidla. Na železnici se to stává velmi zřídka. Vždy se to rozvíří a zase uklidní. Každý spoléhá na to, že takové nehody na lokálkách nebudou moc často za sebou.
10.07.2020 (11:09)  
Tohle by si měli odskákat hlavně na Správě železnic za nedostatečné zabezpečení. Hlavně, že máme na nádražích odpadkové koše a kilometry modrého zábradlí z dotací EU...
registrovaný uživatel dohlib 
10.07.2020 (10:24)  
Postižené cestující odškodní České dráhy. A zaměstnance jako pracovní úraz ne ? Souhlasím s diskutujícími, že každý z nás někdy udělá chybu, na silnici či v životě...akorát zde chyba bude potrestána hodně. Ale ti, kdo za eliminaci chyb lidí zodpovídají, dál si budou rozdávat odměny ve svých kancelářích....hodí to na fíru, který to neudělal úmyslně a tato chyba mu zničí život. A ti, kdož rozhodli, že je to jen na strojvůdcích, za nic nemohou a berou prémie dál a budou se dovolávat na Euro kompatibilitu ? Na lokálkách nějaké jištění chyby lidského faktoru být musí.
10.07.2020 (6:57)  
Mám obavu, že ten čtvrtý bude pomoc potřebovat nejvíce a to ve všech směrech.
Napadá mě taková trochu paralela se silničním provozem. Schválně, kdo z vás jezdí dlouhodobě hodně autem a může říci, že neudělal nevědomě žádnou chybu typu - najel omylem do jednosměrky v protisměru, přehlédl omezení rychlosti (např. konec 70 kmh v obci první křižovatkou), projel červenou na křižovatce, kde světla vůbec nečekal, dostal smyk nebo nedobrzdil na zledovatělé vozovce apod.?
Největší chybou je ponechat v dnešní době veškerou zodpovědnost na jednom lidském činiteli.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko