..: Rozmach alternativních dopravců v Bádensku-Württembersku :..

vozidla bwegt, foto: bwegt Stuttgart — Část provozu regionální dopravy v třetí největší spolkové zemi Německa, zvané Bádensko-Württembersko, převzaly k 9. červnu od DB Regio dva alternativní dopravci. Jde o společnosti Go-Ahead a Abellio, které nově zajišťují provoz linek Stuttgart – Aalen/Karlsruhe/Würzburg (Go-Ahead) a Stuttgart – Bruchsal/Heidelberg/Singen (Abellio). Společnost Go-Ahead je britským soukromým dopravcem, donedávna operujícím v autobusové a železniční dopravě pouze na území Velké Británie a severní Ameriky, Abellio je dceřinnou společností Nizozemských drah. Zatímco Abellio stále operuje pouze na území Německa (vyjma okolí Stuttgartu také v Porýní a okolo Lipska), Go-Ahead je již pár let skutečně globálním hráčem, neboť krom Německa uspěl také v Singapuru a v Norsku.

Kompletní rozsah vysoutěženého provozu byl rozdělen do několika kontraktů, přičemž pouze dva uvedené kontrakty platí od června 2019, několik dalších kontraktů je pak platných od prosince 2019 a od června 2020. Go-Ahead vlastní pro provoz všech vysoutěžených linek celkem 66 tří- až šestidílných elektrických jednotek Stadler Flirt, Abellio pro změnu 52 elektrických jednotek Bombardier Talent 3 různých konfigurací. Celkový rozsah provozu všech kontraktů, platných shodně do roku 2032, činí 14,8 milionů vlakokilometrů ročně. Všechny nové jednotky jsou nízkopodlažní, klimatizovaná, s WiFi připojením k internetu a s rozkládacími stolky. Nátěr je vyveden v barvách černo-žluto-bílé, což je jednotný nátěr integrovaného dopravního systému bwegt, pod kterým se veřejná doprava v Bádensku-Württembersku prezentuje.

Poznámka: V článku byla chybně uvedena řada jednotek Bombardier Talent, která bude dopravci Abellio dodávána. Nepůjde o chybně uvedené soupravy Talent 2, ale o inovované soupravy Talent 3. Za chybu se omlouváme a děkujeme p. Bajerovi za opravu.

Zdroj: Railjournal 1, Railjournal 2, Railjournal 3


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 26.6.2019 (6:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Německo


Registered user (gp) 
10.07.2019 (12:11)  
ZdŠ: když lidi tak milujou laciný aerolinky, proč by neměli milovat laciný vlakolinky?
Registered user Martyk 
07.07.2019 (17:17)  
Já vídal v roce 2016 dost vlaků společnosti Abelio v Británii.
26.06.2019 (14:50)  
No, díky Abelliu je regionální doprava na více tratích mezi Stuttgartem a Karlsruhe, tedy v "dopravním těžišti" země B-W, poněkud problematická. Kvůli nedostatku souprav (a zřejmě i strojvedoucích) jsou některé vlaky tohoto dopravce odříkány a zbylé návaznosti na vlaky DB jsou nevalné, zejména o víkendu. Připočtu-li k tomu, že na řadě tratí v B-W jsou v létě dlouhodobé výluky a řada místních omezení, dělat s BW-Ticketem po celé zemi celodenní vlakové výpravy už moc nejde. Byť uznávám, že úkoly dopravce jsou dost jiné než moje pošetilé touhy, a jeho vozidla jsou pro normální veřejnost lepší než ta, co tu do nedávna jezdila.
26.06.2019 (7:50)  
Bombardier dodává pro Abelio jednotky Talent 3 (nikoliv T2) ve tří-, čtyř- a pětidílném provedení. Zajímavostá je jedna třídílná jednotka, která umí jezdit i na baterie.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko