..: Modernizace vozového parku v Polsku pokračuje :..

Bmnopuz.021 PKP Intercity, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Varšava — Výrazná obnova vozového parku polských dálkových vlaků, probíhající v posledních několika letech, se již v řazení většiny spojů projevila. I přesto dopravce PKPIC nepolevil tempo a pokračuje v dalších objednávkách na nové či modernizované osobní vozy. Po podepsání smlouvy v únoru 2018 se společností H. Cegielski – FPS Poznań o dodání 55 nových osobních vozů pro mezinárodní a vnitrostátní dálkové spoje Express InterCity došlo koncem května letošního roku k podepsání opce, čítající dalších 26 vozů. Ačkoliv i dnes dopravce disponuje několika stovkami moderních klimatizovaných vozů konstrukce UIC-Z, zmíněnou dodávkou včetně opce bude jeho vozový park rozšířen o dalších sedm oddílových vozů první třídy, po 27 vozech druhé třídy v uspořádání velkoprostorovém a oddílovém a po deseti velkoprostorových vozech druhé třídy s prostorem pro přepravu jízdních kol a pro přepravu invalidních cestujících na vozíku.

Celková hodnota tohoto kontraktu činí 697,3 mil. Złotých. Z části půjde pravděpodobně o shodné vozy, jakými již společnost PKP InterCity disponuje a které jsou nasazovány i na spoje do Česka. V případě těchto nových vozů je počítáno s nasazením na současné spoje EIC a EC, tedy včetně vlaků Gdyně - Varšava - Vídeň, přičemž zajímavou novinkou ve výčtu spojení je bezesporu relace Berlín – Krakov, která je dnes zajišťována pouze nočním párem spojů. Dodávky vozů jsou naplánovány na období 2020 – 2022.

Zdroj: Railjournal


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.6.2019 (12:48)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko