Švýcarsko — Švýcarské dráhy (SBB CFF FFS) zvažují na základě politického tlaku a rostoucích obav o životní prostředí znovuzavedení svých nočních vlaků. Hovořil o tom vedoucí divize mezinárodní osobní dopravy, pan Armin Weber. „Vnímáme poptávku po tomto druhu spojení a zjišťujeme, zda a kam můžeme nové noční spoje zavést. Jistě budeme potřebovat také nová vozidla pro expanzi. Těch lze dosáhnout v horizontu dvou až tří let,“ vysvětlil Weber. Švýcarsko ale není jediná země, která pociťuje, že zrušení sítě nočních vlaků nebylo příliš perspektivní rozhodnutí. Kromě Švédska, které nad zavedením nových mezinárodních nočních spojů zvažuje již delší dobu, mají o noční spoje zájem i nizozemské železnice.
Noční vlaky SBB (převážně relace Švýcarsko – Itálie) skončily v roce 2009, lehátkové vozy ale byly provozovány až do roku 2011, kdy došlo k jejich prodeji a k úpravě na doprovodné vozy vlaků RoLa. V roce 2012 skončil provoz nočního spoje Curych – Barcelona a v roce 2016 provoz nočního spoje Curych – Amsterdam. Provoz nočních vlaků z Curychu do Berlína a Hamburku převzaly rakouské dráhy (ÖBB), které noční spoje provozují pod značkou nightjet také do Vídně, Štýrského Hradce a do Záhřebu. Díky úspěšnému konceptu provozu dokazují, že je o tento druh dopravy stále zájem a s ubytovacími vozy se tak budeme setkávat i v budoucnu.
Zdroj: RailJournal

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
