..: Fotogalerie - detaily fotografie 185.597-2 :..
 

185.597-2


185.597-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Bad Schandau - Königstein (Sächs Schweiz)
 - Datum: 22.2.2018
 - Autor: Šimon P. 
 - Zobrazeno: 3514x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.03.2018 (21:07)  
A.N.: Jaké lokality by sis jako hodné žp představoval? Tohle neber jako narážku, ale jako dotaz na podnět k námětu a realizaci.
01.03.2018 (20:39)  
Nickon:
co je podle tebe kvalitní? Ten ohraný pacifik, roztažená 163 nebo čemu říkáš kvalita? Tedy to terno hodné jen žp? Víš, přesně kvůli těmhle kecům sem půlka lidí nevkládá.
Publikuje se 8 denně? Já bych řekl, že někde i 0 za 24h.

A co bys nevšedního chtěl fotit? Nebo co nevšedního fotíš právě ty? Ano, tohle místo je ohrané, leč lepší zde na tento čas není. To je srovnatelné s pacifikem.

Otázka zní, proč zde nejsou zajímavější místa jako viz loko.net...nebo některé zajímavější vlaky. Každý má tu možnost, jet fotit i jinam...ale to se zde probíralo 100x, protože dnešní šotouš chce namlátit 20 fotek za půl dne a jet domu a přece zlé 742 a razavé Easy už nikoho nezajímají...Tím pádem současnou tvorbu ber jako výsledek i vaší výuky na žp. Prostě určité lokality, zde asi neuvidíme nikdy...
01.03.2018 (19:46)  
Já nehodnotím provoz, nerozumím mu natolik, abych si na to troufl. Ať si každý fotí co chce kde chce, ale když to pak vloží někam, kde převažují kvalitativní nad šotouškými měřítky, bude pravděpodobně připomínkován stran kvality a neměl by se proti tomu bránit šotoušskými argumenty.

Za prvé - ty pacifiky jsou také provary, ale zdaleka ne takové jako zdejší, ani ne moc hezký německý flek. Za druhé - jsou aspoň barevně povedené. A za třetí - už nemám sílu hodnotit absolutně každou fotku, chodím sem systematicky a téměř denně 12 let, obrázků tu vychází dejme tomu průměrně tak osm denně. Chary by to možná věděl přesněji. Po vynásobení to dává docela pěknou sumu. Prvních několik let jsem poctivě koukal na každý obrázek a taky se sám učil, protože se bylo co učit. Jenže galerie se z nejrůznějších důvodů proměnila, příliš velká část autorů tu přestala experimentovat, ale dokumentuje či prostě fotí provary. Je to jejich právo, já je za to nekritizuju, ale když vidím (s mírnou nadsázkou) dejme tomu pětitisící podobnou koridorovku, lišící se jen evidenčním číslem zobrazené lokomotivy a trochu jinými kopečky v pozadí, tak už se na ni zkrátka nepodívám. Netoužím totiž spatřit každou lokomotivu na každém místě, ale chci se potěšit hezkou a pokud možno i originální fotkou. Rozumíš?
01.03.2018 (19:35)  
Nickon:
to je vidět, že o provozu nic nevíš...Pokud je někdo, řekněme z Tábora, kolik myslíš, že má možností na zachycení této loko? Aby mu jela s vlakem násvitem...To může zkoušet i měsíc, dva, tři...V únoru zde bohužel máš stěží dvě místa, pokud nechceš fotit na rovině za Pirnou. Prostě ne všichni se snaží o rádoby umění a fotí: přepravy, loko, konkrétní loko atd.
Je zajímavé, že ti nevadí fota z Pacifiku, stále stejná místa, do zblbnutí nebo nic neříkající foto hektora, 163 roztažená pod 24mm a pod. To má být to umění? To je terno...
01.03.2018 (19:25)  
Já to tam Toníku docela dobře znám. Vím, že je to jeden z mála ideálně nasvícených fleků, pokud tedy autor nechce fotit proti světlu, se stromem či jinak experimentovat, a po 42 zveřejněných fotkách mu stačí dál vkládat šablonovité provary s ideálně nasvíceným předobokem a nezkoušet nic zajímavějšího. Pokud toužil mít tento stroj na tomto místě a nešlo jej zvěčnit tady nebo na hezčím fleku dejme tomu za tři měsíce, až se kolem řeky zazelená, nebo se mu nechtělo čekat, tak se povedlo a já mu k cennému dokumentu gratuluju. Nicméně zároveň vznikla fotka s estetickými a kompozičními vadami. Pokud autor přesto touží, aby vyšla v galerii, kde se hodnotí především kvalita kompozice, nápaditost, barevné provedení a edit a až potom zajímavost/vzácnost zobrazeného vozidla (a je to opakovaně a zřetelně deklarováno), musí se zároveň připravit na kritické připomínky. Tím, že vložil fotku a navíc povolil diskuzi, totiž deklaroval zase on, že je na ně připraven. Cílem totiž není autora dehonestovat, ale motivovat.
01.03.2018 (18:44)  
A mně se to dokonce zalíbilo. Prvně a především jsem viděl zajímavou (zlatou, ne hnědou) mašinu a ty kontrastní modré cisterny mi spíš překážejí.
01.03.2018 (18:19)  
Jestli to nebude tím páni mistři, že ne každý musí fotit v protislunci, s kmeny stromů a pod. Prostě autor chtěl vlak na tomto místě a tento stroj.

Nickon: jednak zkus použít mapu, abys pochopil volbu místa a pak by mě zajímalo, kde bys v únoru hledal zeleň nebo v této oblasti sníh...Někdy ty tvoje příspěvky stojí za to!
01.03.2018 (15:17)  
NIcKON: Dle některých odpovědí autora při schvalování fotek soudím, že o komplementárních barvách moc pojmu mít nebude, natož abys ho podezíral z toho, že se tím vědomě zabýval při kompozici. Prioritní je pro něj hnací vozidlo, které se v galerii, jako v tomto případě, ještě neobjevilo. Že má na fotce hnědou na hnědé ho určitě netrápí a nepřijde mu to jako nepříliš šikovné řešení. To je přístup valné části přispěvatelů. Není zde moc autorů, kteří se snaží o fotografii a ne o šotografii. :-)
01.03.2018 (12:36)  
Nápad použít do kompozice komplementární barvy (vozy s nebem) je pěkný, bohužel ho zabila hnědá mašina na hnědém pozadí. Opravdu bylo nutné při pestrosti a četnosti tamějšího provozu volit při uschlé vegetaci právě tuto kombinaci vlaku a místa? Vždyť lokomotiva úplně zaniká, zejména před těmi jasně modrými vozy. Moc tomu nepomohly ani kontrastní detaily (stavba za vlakem, auta, červený pás na mašině).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko