..: Fotogalerie - detaily fotografie 185.597-2 :..
 

185.597-2


185.597-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Bad Schandau - Königstein (Sächs Schweiz)
 - Datum: 22.2.2018
 - Autor: Šimon P. 
 - Zobrazeno: 3514x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.03.2018 (15:51)  
Baldas: to co je na loko (až na výjimky) jsou fotky zajímavých přeprav, někdy je tam i TOP foto viz 431 Libochovice s mechanikou, Vlastec.
O třídu lepší fotky jdou na publikování do níže uvedených periodik. Důvod to má třeba ten, že to hned nezapadne jako čistě na netu. Dávat fotky sem nechci, podobně jako dalších mnoho % lidí, což se zde poslední roky výrazně projevuje. Většina lidí má dnes i svůj internetový album.

Vzhledem k dnešnímu provozu, někdy na volno vyrážím i do vzdálenějších končin, nedávno St.Sedliště, kam přijela souprava cisteren s hnojivy. Jednak vyšla pěkná loko, přeprava, jezdící náhodně několikrát za rok, a pak i počasí, protože bylo potřeba oblačno a sníh, aby se dalo fotit místopisně. Takže těmto věcem se věnuji poslední roky.
02.03.2018 (15:25)  
A.N.: Já začal fotit v roce 2009 a dostal jsem se k tomuto zvláštnímu koníčku právě díky bertám, kterých u nás v Jeseníkách v té době jezdilo cca 20 různých kousků. Taková šotoušina prostě. Jako strojaře se ani nedivím, že mě to nadchlo. Chce to dost práce, aby se na fotky dalo dívat, ale člověk nesmí usnout na vavřínech, nebo to vzdát v půlce.

Koukám na fotky na Lokomotivách a nepřijde mi, že by to bylo něco zrovna echt kvalitní výběr. Zajímavosti určitě. Asi ty TOPovky opravdu dáváš jen do časáku. Proč je tedy nedáváš i sem? Bez urážky, snad né kvůli tomu, že veškterý Tvůj zájem o zdařilou kompozici končí úhlem násvitu.

S tvrzením, že lidé neukazují fotky, protože nestojí za nic bych byl velmi, velmi opatrný.

Nevím, jak kdo, každý má své priority, ale já si neberu dovolenou na to, abych fotil v Česku, na to stačí běžný rok. Mimochodem, jak často se sebereš, jedeš přes celou republiku dát si jednu fotku a zpátky domů? Já dost, protože to za to stojí.

Jak říkáš, do některých lokalit už člověk nemusí, proto děláme jen s tím, co je. Stejně jako autor s těžkým kompromisem vyfotil zajímavý stroj.
02.03.2018 (14:15)  
Jasně beru to. Ale vlak jsem si vůbec neobjednal a mimo dvou Lvček a ČDC Vectrona, mi nic zajimavého nejelo. Lokomotiva 185 597 HSL je relativně čerstvě po polepu, ale už je špinavá (trošku jiné kilometrické proběhy než u nás). Zaujala mě, jak souprava RTI modrých cisteren, tak zlatý polep lokomotivy. Proto jsem fotku zeditoval.
Sám cenzor topič je úkazem, jak záleží na výběru hnacícho vozidla (přesněji trakce), a pak dokonce ani nesejde na parametrech fotky a vklidu to přizná v komentářích. Já upřímně bych fotku s vysokou hodnotu ISO neschovával za černobílý efekt. Ale tak pravda dát moderní lokomotivu do černobílé fotografie, to už je skoro jak "autentický vzhled" některých jízd v nostalgii.

Trošku mě zaráží, že stránka vedená se zájmem o železnici si hraje na to, že nezáleží na hnacím vozidle nebo přepravě.
Nevím komu a kdy se zase poštěstí na tuhle "zlatou" lokomotivu. Den poté jel "TRAXX AC3 a jindy jezdí půjčené loko jiných společností (jako u nás Lokotrain Vectroni na vlacích RegioJetu).
02.03.2018 (12:52)  
Balďas:
abys neřekl, tak jsem si projel tvojí tvorbu, celkem plus jsou Catry na hranicích na peáži, ovšem dříve zde šlo fotit nejen berty, ale některé opravdu i pěkné 742. Takže chvalitebný.
Naopak průser je 714 na jičínce. To i při velké náladě, po celonoční oslavě, bych neukazoval. Jičínka má mnoho pěkných míst a tohle těžko někam zařadit. Tuctovka, dostatečný.
A 742, ona oblast Chrudimi moc fleků nenabízí, o to hůř, pokud nevyužiješ možnost focení kolem Cejřova, Skutče..Takže dobrý, neurazí, nenadchne.
02.03.2018 (12:45)  
Balďas: nic ti nebrání se na moje fota podívat, viz Lokomotivy.net, časopis Dráha (možno i na FB), články krp, diskuze, Cargovák...To by mohlo stačit?
Nutno dodat, že ty TOP snímky si vždy spíš nechám do článků.

A k těm lokalitám co dodat? Výmluvu, mám to daleko, nemám auto, nemám info, nemám DOV a pod. neberu. To je dnes stejný základ, jako mít foťák, bohužel.
Na co čekat s uležením? Když to nebude aktuální a nikomu to nic nepřinese. To je taky trošku výmluva, proč nic neukazovat, protože to nestojí za nic.

Do některých lokalit ani už jezdit nemusíš, pokud jsi tam nebyl. V Aši těžko budeš hledat mechaniky, stejně jako náklad na vrbence.

Již od 18 let fotím provoz, takže z velké části si dovolím říct, že mám většinu zajímavých přeprav, barevných loko, nákladů v končinách, kde je dnes nikdo nepotká.

V nedávné Dráze vyšel článek o 750 v Adršpachu, teď je nachystaný článek a pěkné fota o kontejnerech na lokálkách.
02.03.2018 (12:23)  
A.N.: Nevím, jak jsi přišel na to, že zde mám všechno. Pokud něco vkládám, tak jen proto, že mám na onu fotku zrovna náladu. Takových autorů je spousta. Ostatní fotky prostě čekají na svůj čas. Podstatou problému této fotky a jiných (i mnou focených) je, že by ta mašina šla vyfotit i jinde a jindy a nezanikala by třeba ve spící krajině. Mimojiné, pokud sleduješ mé fotografie, nejsem ten, koho by bavilo fotit na známých místech a od toho se odvíjí i kvantita záběrů. Západ příliš pofocený nemám jednoduše proto, že odpoledne po práci mám čas akorát na lokality do cca 100km, které ještě zdaleka dokonale pofocené určitě nejsou. Ty by jsi podle toho, co tady čtu mohl přihodit něco zajímavého do mlýna. Já na žádné z Tvých jmenovaných lokalit zatím nebyl, přitom by asi stačilo jen trochu té inspirace...
02.03.2018 (11:59)  
A.N.: Ono je dost smutný, že někdo, kdo mlátí snímky hlava nehlava, kmeny, slunce...atd. nechápe, že jsou lidi, fotící provoz a vše kolem něj vč životopis strojů, druhy přeprav atd.

Nenaznačuješ tím snad, že já provoz nefotím? Nebo ano?
02.03.2018 (11:40)  
A jen pro zajímavost ze současné nabídky:
Rozklikl jsem si čmeláka na Rajci, známá věc, ale zaujalo mě místo.
Pak foto loko v Bratislavě, což mě zaujalo spíš dokumentačně, podobně jako unifikové dvojče 742, zde to místo zrovna není top a šlo lepší.
Ostatní mi stačil náhled, protože u toho pacifiku bych automaticky srážel hodnocení za místa, to je prostě nuda, stále stejná nuda, byť loko je nově natřená, ale dost možná se foto povede časem jinde, lépe.
02.03.2018 (11:33)  
Topič: jako skot se zde chováš jako vždy jen ty, což je o tobě i známo. Víc netřeba dodávat, aneb házet hrách na zeď...

Nickon:
zespodu by zase nevynikla souprava nových cisteren, není obrázek na srovnání, těžko soudit...
Nicméně komentář autora třeba nebyl, já jeho záměr pochopil, nicméně i tak díky autorovi za osvětu ohledně loko, není to můj šálek kávy, ale přesto mě loko zaujala a rád jsem se k foto/loko něco dozvěděl. Tedy po stránce provozní, nikoliv rádoby umělecké a šoto.

Ono je dost smutný, že někdo, kdo mlátí snímky hlava nehlava, kmeny, slunce...atd. nechápe, že jsou lidi, fotící provoz a vše kolem něj vč životopis strojů, druhy přeprav atd.

Takže netřeba zde házet ramena povyšovat se (což nemyslím tebe, ty nejsi arogantní a máš snahu se zeptat, což oceňuji).
Tímto lze debatu uzavřít.

A za sebe:
foto jsem si rozklikl, prohlédl...narozdíl od fotek 749.107, takové už jsem zde viděl 1000x. I něco jsem se k loko dozvěděl.
02.03.2018 (11:24)  
ŠimonP: Díky za komentář, upřímně řečeno, čekal jsem ho trochu dřív, mohl být věcnější i méně ublíženecky-ironický. Ale aspoň něco.
Nikdo netvrdí a nikdy netvrdil, že volba vozidla není důležitá vůbec. Jen je v pořadí priorit až za estetickými a technickými kvalitami. Fakt, že to podstatná část autorů (u cenzorů tento případ neznám, můžeš nějakého jmenovat?) a diskutérů vidí jinak a někteří z nich jsou zbytečně militantní, je tu i nadále neustálým zdrojem zbytečných třenic, viz tato diskuze.
Já si myslím, že pokud už tedy chceš fotit na tomhle fleku, který je sice skvěle přístupný a ideálně nasvícený, ale objektivně není nic moc (taky jsem to na něm zkoušel, ale je tam příliš mnoho rušivých objektů a pozadí taky nic moc s přihlédnutím k tomu, jak skvostné scenérie jsou v blízkém okolí), mělo by smysl vybrat mašinu, která se do téměř monolitického hnědého pozadí hodí lépe. Zejména když veze výraznou kontrastní soupravu. Kdybys fotil dejme tomu proti jasnému nebi (a v galerii hezký obrázek z podhledu máš), obdobně by nebyl dobrý nápad snímat blankytnou lokomotivu.
Jsi ochoten uznat, že tohle hledisko může být pro někoho důležitější, než volba konkrétního stroje?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko