..: Fotogalerie - detaily fotografie SS4 xxxx :..
 

SS4 xxxx


SS4 xxxxInformace o fotografii:
 - Místo focení: Yong'an (Fujian, Čína)
 - GPS: 25°59'25.024"N, 117°22'0.48"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 30.6.2012
 - Autor: mRKEF  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4104x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

17.09.2012 (13:45)  
Já jel s čínskými železnicemi jen asi 1 a půl kilometru na okraji Pekingu v budce parní lokomotivy. Nevím, že by tam něčemu někdo bránil. Ani se nikdo ničemu nepodivoval. Prostředí úplně vesnické. to samé platilo pro odlehlejší oblasti. Knižní jízdní řád v čínštině nebyl problém sehnat. Na sever od Pekingu jsem fotil vlak v lesíku, jak vyjíždí do tunelu (neelektrifikovaná jednokolejka). No vjel tam rychleji než se foťák probudil. dnes tam snad do toho městečka dojede i nějaká nadzemka z Pekingu a vlak už asi nejezdí.
16.09.2012 (22:44)  
@mRKEF:
1) To s tim rentgenovanim je velice rozdilne. Na nadrazich a letistich to samozrejme berou velice vazne. U vchodu do metra je to ale volnejsi. Velice zalezi na tom, co tam zrovna sedi za lidi, a jak velky je provoz. Pokud a) mate stesti, b) je vam 20-30, c) nevypadate jak Quasimodo a d) u rentgenu sedi dve malade holky, ktere se zrovna nudi, tak vam opravdu projde cokoliv. Taky se mi stalo, ze chteli zrentgenovat ruksak, ale igelitka s nakupem jim byla ukradena.
Casto sem mel pocit, ze ucelem vsemoznych uniformovanych kontroloru (a ze jich je fakt hodne) je jenom zajisteni zamestnanosti.

2) Ok, asi sem mel spis napsat ze hlavni trate byvaji oplocene. VRT navic vedou velmi casto na moste.

3) Nebezpecne to neni, ale dostat se bez znalosti cinstiny na opravdovy venkov neni z praktickych duvodu az tak jednoduche.

4) Existuji vyhledavace spojeni, ale tam clovek nevidi, po ktere trati mezi mesty A a B ten vlak jede. Zeleznicni sit je opravdu spletita a porad se rozrusta. Klasicky jizdni rad podle trati, jak ho pouzivaji fotografove v Evrope, se sehnat neda. Ale samozrejme se da fotit i na nahodu u nejake dobre vytizene trati. Pro ceskeho fotografa bude v Cine vzechno exoticke a zajimave, co mu prijede pred objektiv :)

Cinske zeleznice jsou opravdu zazitek! Ja sem tam projezdil asi 4000Kc (ca. 4000km prevazne v luzkovych vozech a VRT) a urcite to stalo zato.
16.09.2012 (11:49)  
comar: s mnoha vecmi nemuzu souhlasit - mas s Cinou osobni zkusenost?

1) tato lokalita neni tolik "zapadne" znama rezim je tu trochu vic cinsky nez zapadni. Delat si rozhodne nemuzes co chces. Shodou okolnosti jsme kvuli nejakym problemum s dopravou z Yonganu do Xiamenu na letiste jeli vlakem - cca 6 hodin. Rentgen na zavazadla jsme rozhodne ignorovat nemohli. Na nadrazi jsme se pred odjezdem fotili s reklamni ceduli na zeleznice a malem nas to stalo to, ze neodjedeme domu. Jisty velmi aktivni komunista alarmoval policii a na problem bylo zadelano. Jeste ze jsme tam meli prekladace z firmy v Cine, pro kterou tam mame zakazku, jinak jsem tu taky nemusel byt :). Policie nastesti nebyla prilis horliva a resilo se to puze domluvou.

2) Trate oplocene nejsou (rozhodne ne vsude), na nastupiste se opravdu vchazi az pri prijezdu vlaku.

3) Fotit na venkove (coz tady skoro bylo) mi neprislo problematicke. Pocitove jsem se tu mene bal fotit nez v Rusku napriklad. Dokonce jsme courali po kolejich, prochazeli tunely a nastesti nas nikdo nesebral ani nikdo nemel problem.

4) Nevim jak moc kompletni byly jizdni rady ktere jsem sehnal, minimalne ale vsechny vlaky pres toto mesto jsem na internetu nasel. Je nekolik anglickyc psanych webu, kde lze vyhledat vlaky a i agentury, ktere vam listky zaridi. Mi kupovali primo na nadrazi asi 5 dni dopredu a osoba/sedadlo stala 44 RMB (cca *3.4 na Kc), trasa asi 300 km.

Jinak samotna jizda tim vlakem byl zazitek co vas poznamena do konce zivota a jsem rad ze jsme tu moznost meli :)
16.09.2012 (10:43)  
@Petr Mlynar:
Nejsu sice autor fotky, ale snad vam moje zkusenosti pomuzou:
1) Vseobecne jako Evropan si toho v Cine muzete hodne dovolit (a to ted nemyslim financne). Muzete delat cokoliv a nikdo vam nic nerekne, protoze nikdo neumi anglicky. Priklad: v Pekingu mate u kazdeho vstupu do metra kontrolu zavazadel rentgenem. Jako cizinec je muzete ignorovat a klidne kolem nich projit s kufrem plnym zbrani a dynamitu a nikdo vam nic nerekne. A kdyby vas prece jenom zastavili, tak muzete delat blbeho a tvrdit ze jste nic nevedeli/nerozumeli a projde vam to.

2) Vsechny trate jsou oplocene a na nastupiste vas pusti akorat s jizdenkou pro danny vlak priblizne 10-20min pred odjezdem.

3) Fotik nekde na venkove na sire trati je problematicke. Primestka vlakova doprava neexistuje. Existuji sice autobusy, ale ty jsou popsane jen cinsky a jsou nespolehlive.

4) AFAIK neexistuje verejne dostupny kompletni jizdni rad, takze nevite kam se postavit.

Jak vidite, tak problemy jsou spis prakticke. Pokud zrovna nebudete pobihat v kolejisti, tak s polici problem mit nebudete.
16.09.2012 (10:19)  
Foto parádní, ale chtěl bych se zeptat: Autore, co je pravdy na tom, že fotit v Číně železnici je dost obtížné? (myslím ze strany policie atd.)
registrovaný uživatel drak 
Počet komentářů uživatele44 »fotek 0
16.09.2012 (10:00)  
Fotografie je hezká, ale škoda toho elektrického vedení.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko