..: Fotogalerie - detaily fotografie 1216.236 :..
 

1216.236


1216.236Informace o fotografii:
 - Místo focení: Kolín zastávka
 - Datum: 11.2.2017
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5046x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
Počet komentářů uživatele8 »fotek 0
15.02.2017 (17:01)  
Ze se i v noci da za urcitych podminek jakz takz neco fotit, pokud cloveku nevadi, ze z toho leze fotka jak z lepsiho mobilu (ktery samozrejme v noci vlak jedouci stovkou neda ani omylem, ale za jinych podminek zhruba neco jako tohle ano) je jiste dobry point, ale prave proto se ptam, dobre, je to teda dost na to, aby mohla takova fotka na ZP?

Jakoze railjet v Koline je nesmirne zajimava vec, kterou je mozne videt asi jen kazdy den, kazdou hodinu, posledni dva roky. Je tak celkem pochopitelny, ze normalne, kdyby to nemela byt ukazka moznosti nocniho foceni, tak by byla odpoved, ze kdyz to nemuzes vyfotit dobre, tak to nefot, ale co kdyz to bude nejaky zajimavejsi, ne nezbytne uplne unikatni, motiv? Ma s tim teda clovek prijit nebo ne? Z galerie furt celkem plyne, ze nema cenu se obtezovat, pokud to tedy neni 30 let stary neopakovatelny zaber.

Otazka, jestli to teda je dost salonfahig (za me klidne je) na galerii ZP snad neni uplne mimo...
15.02.2017 (16:55)  
Moment, ted mi doslo kam miris: ty chces rict, ze vidis kolisani intenzity svetla vlivem prubehu napeti stridaveho proudu v case? 1/400 to teoreticky umoznuje... Navrch se zda, ze je videt i fazovy posun mezi jednotlivymi lampami...
15.02.2017 (15:35)  
V posledni dobe jsem fototechniku trochu prestal sledovat, ale pokud vim, tak moderni fotaky (tedy zejm. vlajkove lode) se tento problem pokusi resit, maji tzv. anti-flickering mode. Tam jde hlavne o blikajici zarivky a spol. pri halovych sportovnich vykonech.

Melo by to fungovat tak, ze se pomoci expozimetru snazi odhadnout pravidelnost v blikani tech svetel a na zaklade teto analyzy exponovat (posouvat otevreni zaverky).
15.02.2017 (14:58)  
No jistě, blikání světel. Co by za tím tak mohlo být? :-)

Proč by ten problém neexistoval alespoň u klasických žárovek s vláknem, kdyby to tehdy Edison vyhrál nad Westinghousem?

A něco mi říká, že i když mi klasická vláknová žárovka na záchodě taky bliká, tak ta v autě nejspíš ne ;-)

(to už je ale hodně velká nápověda :-)
15.02.2017 (13:59)  
Nová varianta editu se mi zdá mnohem lepší, tmavé plochy mají trochu obrysy. Předtím byly tmavá místa hodně rozpité. Přesto mi připadá jednodušší to cvaknout ze stativu a slepit na nešumící okolí vlaku (nejlépe HDR).

Na "videu" průjezdu RailJetu mi nedochází důvod změn světelných podmínek - bliká osvětlení nebo pohybující vlak mění odlesky, stíny a světelné kužele? Občas se mi stává, že při sekvenčním focení v noci se mění u snímku světelné podmínky nebo vyvážení bílé, přestože jsou fotky v těsném sledu za sebou.

Tělo D500 jsem trefil přesně. Říkal jsem si, že máš asi nové tělo, hraješ si a zkoušíš jeho limity, :-). Fotil jsem před pár dny jízdu vlaku při ISO 4000 a fotka vypadá jako zrnění staré ČB TV, :-). Zatím zvládám vyfotit pomalu jedoucí traťovácké stroje: http://lokomotivy.net/adm/zobraz2.php?rada=r_zkr&loko=88800&cislo= (1/10, f2,8, ISO 3200)
15.02.2017 (13:46)  
Matouši, Honzo, mRKEFi, schválně jsem to zkusil odšumit zcela jiným způsobem. Suďte.

pinkpony, to je zajímavá myšlenka. Je fakt, že galerie má nějaké nároky na fotky, ale o tomto slyším prvně. Asi jsem tu moc krátce.

V galerii je pěkných pár fotek, které takovou podmínku vůbec nesplňují, z různých důvodů. Proč je tu například tato jsem popsal v předchozím komentáři.
tato zpráva byla vygenerována automaticky systémem Systém
Počet komentářů uživatele641 »fotek 0
15.02.2017 (13:42)  
Autor uložil novou verzi této fotografie, předchozí komentáře již nemusí odpovídat aktuální skutečnosti.
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
Počet komentářů uživatele8 »fotek 0
15.02.2017 (13:29)  
Tohle uz je vylozena instagramovka, ne? Nic proti tomu, ale da se tahle fotka jeste vytisknout do vyrocniho kalendare? Doted mi prislo, ze to byla nezbytna podminka zverejneni fotky na ZP.
15.02.2017 (12:11)  
Tento komentář se týká všech tří fotek (které pak v archivu nebudou v sovislosti), totiž této, Garfielda
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/ostel/ostel034.html
a špagety
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/731/731104.html

Tento komentář obsahovuje odpovědi na většinu otázek pod všemi třemi fotkami.


Dovolíte malou odbočku?

Když jsem před více než deseti lety vyfotil Esíčko
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art029.html
tak by mě tehdy ani nenapadlo, jak se to bude vyvíjet, a že to jednou skončí třeba u fotek jako jsou
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art446.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art371.html
a vlastně i tohle
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/art/art294.html

Jenomže vyfotit šmouhu ve dne je vlastně celkem jednoduché, protože odpovídající technika na to tu je už jakou dobu.

Vyfotit jedoucí vlak v noci?

Chce to dostatečně dobrý čip, dostatečně světlý objektiv a dostatečnou kombinaci rychlosti pohybu a dostupného světla tak, aby to nakonec šlo uvařit.

A jak říká jeden albionský komik, jak to může být těžké?

Velmi.

Garfield vypadá nejlíp, protože má nejlepší světlo. Silný stožář, hodně lampiček, a přesto, vlak jel celkem svižně, chtělo to rychlou expozici.

Martine Švancare, zirecku
Fotoaparát Nikon D500, expoziční čas 1/400 vteřiny, objektiv Sigma Art 50/1,4 na F/1,4 a ISO12800. Doufal jsem, že 1/400 bude na rozjíždějící se vlak stačit.

Docela mě překvapilo, jak tomu Garfieldovi naložil, tak ale zase šest kočárů, to je pro něj nic. Opravuji předchozí chybu, délku vozu to dalo za 1,3 vteřiny, neboli 13 fotek při rychlosti 10 fps. Prostou metodou početní dojdu k číslu (3600/1,3) * 26,4 = cca 73 km/h. Dle Nickova údaje z GPS to bylo dokonce 75,7, asi se netrefuji na pixel přesně.

Výřezy z místa prvního vozu, 14 fotek:

http://i.imgur.com/ScYzls5.jpg

Takže zirecku ano, je to vysoká rychlost, holt tomu naložil a neměl toho tolik na háku. Navíc jede "po rovný" a může to tam nasypat bez ohledu na vexle.

Nízká clona f/1,4 na ohnisku 50 mm na DX se projevuje malou hloubkou ostrosti, což je nejlépe vidět na té špagetě, stromy za vlakem jsou neostré víc, než zničilo odšumení.

Pavle Martochu, šum tam byl, velký. Ale ještě jakš takš korigovalelný. Zde výřez z originálu 1:1 v původním stavu před odšumením, můžeš si s tím zkusit pohrát.

http://i.imgur.com/Rr8l6sR.jpg

Konečně, tento sivic je ještě o řád vedle, v Kolín-zastávka jsem nečekal, že pojede pomalu, a taky ne. Na délku vozu stačilo jen 0,9 vteřiny, tj. přibližně 105 km/h.
Čas byl adekvátně zkrácen na 1/640 a citlivost musela jít nahoru na ISO25600.

Bohužel jsem narazil na rozumný strop přístroje, fotka je snad přijatelná, ale není tak čistá, jako ten Garfield. Takže, zirecku, ano, ten Garfield je proti tomuhle vlastně sranda.

Přesto a právě proto jsem ji vložil, jednak abych ukázal, co se už dneska dá, a abych se dozvěděl názory jednak fotografů a druhak nefotografů. Garfield mi osobně přijde celkem v pohodě, na ty podmínky a ty okolnosti. Ve fotce se špagetou je aspoň nějaká akce, a tohle je jednuduše ta hranice, kde to asi pomalu začíná drhnout. Ale chtěl jsem se dozvědět, jak to vnímají ostatní.

Záležitost složení fotky z čistě exponovaného okolí a zašumeného vyžehleného vlaku mě samozřejmě napadla už na místě, ale z nějakého důvodu jsem si tu čistou krajinu zrovna u toho sivicu nevyfotil a když ji mám třeba na tom fleku s Garfieldem, tam to zase není potřeba :-( Příště.

Ovšem naráží to na velmi zajímavý problém a schválně, jestli někdo přijde na to, jaký.

Budu s tím muset trošku víc experimentovat, než udělám fotoškolu. Zatím si můžete prohlédnout "video" z průjezdu toho sivicu a vymyslet, co je tam za problém :-)
(1/640 vteřiny @ 10 fps, rychlost promítání neodpovídá rychlosti průjezdu)

https://youtu.be/gMExX9rR1Xs

Mimochodem stejný problém lze pozorovat i na tom videu z průjezdu špagety, i když ne v tak obrovské míře
https://www.youtube.com/watch?v=XXw8ecHfqPw
15.02.2017 (8:49)  
Taky bych nechal ty plochy v okolí klidně se šumem. To vyžehlení tu je už dost masivní. Obecně jsem zastánce spíše minimálního až žádného odšumení :-).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko