..: Fotogalerie - detaily fotografie M 296.1027+T 211 :..
 

M 296.1027+T 211


M 296.1027+T 211Informace o fotografii:
 - Místo focení: Lenešice
 - Datum: 18.4.1975
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 9928x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

05.02.2013 (9:06)  
Počátkem 90.let sloužilo u železničního vojska 5700 osob,z toho 3700 vojáků základní služby a 800 občanských zaměstnanců.Rozpad společného státu vedl k redislokaci některých útvarů na Slovensko např. brigádní velitelství se z Valašského Meziříčí přemístilo do Liptovského Mikuláše.Po vzniku samostatné státu bylo železniční vojsko označeno za nadbytečné a dnem 31.3.1994 v rámci Armády zaniklo.
registrovaný uživatel Rambo  mail  
Počet komentářů uživatele438 »fotek 0
05.02.2013 (0:36)  
V tom případě škoda, že i já jsem se nedostal k " bachmáčům" I když i tak jsem se špatně neměl, ale nejblíže jsem se ke kolejím dostal jen u vlečky vedoucí do "kasína".
04.02.2013 (22:36)  
Výborně, pan Chvosta se taky umí rozepsat při vzpomínkách u fotek, bravo a díky!
04.02.2013 (18:58)  
Stan i T 211 (v khaki nátěru) opravdu patří železničnímu vojsku. Tohle vojsko vůbec byla velice zajímavá součást tehdejší armády. Rok, který jsem jako "absik" (pamětníci vědí, pro mladší, po vysoké škole se chodilo na základní vojenskou službu pouze na rok a hned v nějaké hodnosti) nebyl až tak nepříjemný. Jednak tam jezdily ještě páry (odtud mám největší množství fotek) a pak taky železniční vojsko vojákům platilo. Záklaďáci si za ty dva roky přišli na 18-20 tisíc, my tak na polovinu. Dávali nám to na vkladní knížku - při průběžném předávání hrozilo akutní nebezpečí propití. A 20 tisíc tehdy nebyly nejmenší peníze.
Měnili jsem tehdy svršek mezi Slaným a Louny, hlavní (stanový) tábor byl v Peruci. Tohle byl stan pro strážné, kteří hlídali třeba odstavené vozy nebo pokladače apod. Párkrát jsem tam strávil noc a cca 20 km od hlavního tábora (tedy od velení) to byly velmi příjemné večery!
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
04.02.2013 (17:34)  
Krásný kus historie :-) Vlaky, telegrafní sloup, Óčko (už taky skoro vyhynulo).
04.02.2013 (8:39)  
stoupa: máš pravdu, u "bojových" lokomotiv to byla ta klasická vojenská "feldgrün", poněkud splývající s terénem. Krásné bylo její občasné doplnění žlutým "reflexním pruhem" - vzniklo tak krásně schizofrenní zbarvení - lokomotiva na jednu stranu "neměla být vidět", na drouhou stranu "měla být vidět" :). Určitě existoval rozkaz na odstranění žlutého pruhu v případě bojového poplachu :). Nicméně, "stejnosměrně-zelená" u "předunifiku" (tj. nátěru, který byl uplatňován od r. 1974-75, zpočátku bez jakýchkoli žlutých doplňků) sice v některých případech v terénu přímo "řvala", ale někdy měla sklon šisovat právě k "feldgrün" :).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
04.02.2013 (8:32)  
Rabíne, předbíháš :-) A máš pravdu pravdoucí - a ten odstín zelené (khaki?) byl dokonce jaksi přijemnější, než ČSD zelená na stejnosměrných mašinách (než přišel Unifik). A ten stan? Přece standard ČSLA... :-)
04.02.2013 (8:24)  
Rambo: železniční vojsko (také zvané "bachmači"), nedílná to součást naší lidové armády, v akci při obnově železničního svršku. Pracovali takto na mnoha místech, ve 2. pol. 80. let např. také na trati Praha - Benešov. Tehdy měli celé stanové městečko za hostivařským nádražím, nedaleko někdejšího plynojemu.
Na čb snímku to není patrné, ale mnohé jejich T 211.0 (a také T 334.0, na jiné řady se coby bojová vozidla nepamatuji), byly vyvedeny ve slušivém maskovacím (tmavě zeleném) nátěru. Možná nám autor prozradí, zda i tato...
registrovaný uživatel Rambo  mail  
Počet komentářů uživatele438 »fotek 0
04.02.2013 (8:15)  
Co je to za bojový podmínky??? Hodně zvláštní foto.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko