..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.0294 :..
 

556.0294


556.0294Informace o fotografii:
 - Místo focení: Rumburk
 - Datum: 22.2.1975
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 6479x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
18.04.2012 (23:30)  
Hank: Stojí za zmínku,že ta deska vyšla už v roce 1978 v nakladatelství Franckshe Verlag ve Stuttgartu v roce 1978.Má název "Dampflokspezialitäten in Stereo" a u jejího nahrávání asistovali kolegům z Německa právě Ing.Zdeněk Bauer a Ing.Karel Zeithammer CSc.Kromě nahrávky lokomotiv ÖBB jsou na ní zachyceny opravdu "chuťovky" jako např.průjezd lok.475.1 s osobním vlakem Brno-Trenč.Teplá nad Pitínem(1974),koncert 3x 556.0 s nákladním vlakem v úseku Svor-Jedlová,rozjezd papouška s Os vlakem Rumburk-Nymburk na Jedlové a řada dalších skvělých nahrávek.Přebal alba je navíc uspořádán jako velká kniha s množstvím krásných doprovodných fotek.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
18.04.2012 (19:38)  
556042: A ještě je nutno podotknout, že zásluhou ing. Zdeňka Bauera se zachoval i jejich zvuk nahrávaný na Jedlové na černou desku, která vyšla těsně po převratě v r. 1990 a na jejíž název si teď nemůžu vzpomenout. Rytmus páry... nebo tak nějak to bylo, když tak mě opravte. Z uvedených tam jsou určitě nahrávky 426 a 486 a možná i 212, ale to teď zpaměti nevím a po ruce ji zrovna teď nemám. Mám to zdigitalizované jako mp3, ctím autorská práva, takže to nikde veřejně vyvěšovat nebudu, ale kdyby to někdo chtěl dostat darem... e-mail athene55@seznam.cz.

zdraví
hank
17.04.2012 (22:35)  
Drahoši, nádhera...dlužno dodat, že podobný estetický zážitek skýtaly všechny turnusové lokomotivy, zajíždějící dle oběhu tehdy Nymburk - Rumburk - Ústí nad Labem - Liberec /toto jsou vratné stanice, nikoliv oběh/, matně vzpomínám na 556.0426, 0434, 486, 0490, 0169, 0251, později 0181, 0168, 0212, 0296...a nejde jen o vizuální zážitek - přál bych každému "postiženému" poslechnout si jízdu třeba Pn 69547 Rumburk - Nymburk kolem Jedlový...do Jedlový s postrkem 524.1/434.2, odtud s nezavěšeným postrkem do km zhruba na Jedlová - zast....jen zvuk "lodní" sirény štokra v lesích Lužických hor je zážitek, který se nezapomíná.
17.04.2012 (13:33)  
Miloš: Tuto přezdívku pro řadu 464.0 jsem slyšel také - údajně vznikla ve 30. letech v Chomutově, když tam jezdily první stroje této řady - a právě pro uspořádání 2’D 2’. Poměrně krátká lokomotiva (tendrovka) s osmi nápravami - to do té doby nebylo...:-)
17.04.2012 (12:23)  
Drahoši, otázka trošku mimo a třeba nejen na tebe - v jednom pořadu říkali o mašince 464.008, že se jí přezdívá všeljak, ale mimo jiné i "domeček plný koleček", tak mě napadá, jestli by tato přezdívka nebyla vhodnější třeba pro tohoto štokra:-) Slyšel jsi takovou přezdívku, nevíš jak přesně vznikla pro řadu 464.0, to asi nebude jen skrze nápravy...?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
17.04.2012 (9:22)  
Pro: p. topič
Křásně napsané. dík.

Pro p. Drahoš:

Už "pohrobci" Škody zažádali o zařazení této hypersuperfotky do jejich "Síně bojových tradic"?

Čučím a koukám. Tadle mašina fakt měla vyleštěné pásky na kotli spojující opláštění? Už jsem viděl i tu příslovečnou "převrácenou maringotku", ale u provozní České mašiny dosud nikoliv ... Tady je tolik citu v "nepředpisovém" zkrášlení stroje... Napadla mne paralela: Moje žena žárlí už léta na mé modelové vláčky; co asi žamželky na tento stroj přidělených "čet"?
18.04.2012 (8:48)  


Ty manželky na tom asi byly blbě,Libore...to máš pravdu.Já kdybych jezdil na něčem takovém,taky bych kolem toho skákal ve dne v noci...
17.04.2012 (8:55)  
DŠ: Všechny štokry to neměly, ale většina ano. Sníh napadaný do servomotoru mohl roztát a opět zmrznout v led. Tohle bednění tomu účinně bránilo, navíc se po tom lépe přelejzal servomotor při pohybu na brukně.
Parní provoz v tuhé zimě byl vůbec náročný na zajištění provozuschopnosti lokomotiv. Namazat mašinu v noci v tuhém mrazu s baterkou v hubě bylo docela potěšení. K napaječům se při odstavení v depu přistavovaly koksáky, přívody páry k některým pohonům se nechávaly "natržené", aby v nich kondenzát nezamrzl. Přesto se občas stalo, že něco zamrzlo a muselo se to fakulí (dřevěná lať omotaná jutovinou a namočená do petroleje) rozmrazit. Když bylo na noc v depu odstaveno 15-20 mašin, tak se předtápěč nezastavil a často museli sloužit ve dvou.
16.04.2012 (23:24)  
Ač nejsem z Rumburka (jenom soused...), tak jsem se tam dnes byl podívat a tuhle dobu krásně připomínal vůz Dak postavený přesně uprostřed nádraží asi na čtvrtý koleji. A před ním Desiro - regio DB...
16.04.2012 (19:23)  
NIcKON: Podle toho,jak je postavený rozvod,jede tahle českolipská leštěnka jednoznačně vpřed...nazbrojená z depa na vlak.
Hank:To byla ochrana sevomotoru na přestavování rozvodu proti jeho event.zamrznutí v krutých sevesrkých zimách.Co se pamatuji,měly to všechny českolipské štokry...takže soudím,že to bylo možná účinné.To by byla otázka pro Toma (topič)...nakolik to pomáhalo.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
16.04.2012 (19:03)  
Jo a mimochodem: V tom kastlíku nad hnací nápravou je servo rozvodu? To bylo zimní opatření, lidová tvořivost nebo ještě něco jiného?

zdraví
hank
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko