..: Fotogalerie - detaily fotografie VT 18.16.05 "Vindobona" :..
 

VT 18.16.05 "Vindobona"


VT 18.16.05 "Vindobona"Informace o fotografii:
 - Místo focení: Tábor
 - Datum: 10.7.1968
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Autor snímku: Václav
Švásta
 - Zobrazeno: 12009x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.12.2014 (7:58)  
Astartoth: ono to vindobonní zjevení mělo také trochu jiný charakter. Když výpravčí na hlaváku v Děčíně místo obvyklého "...Ústí nad Labem, Lovosice, Roudnice, Kralupy, Praha střed" zahuhlal do rozhlasu "... Tábor, České Velenice, Vienfrancjosefbanhof", to jsme panečku všichni na ten vlak zírali jako na nějakou svátost a říkali si "aspoň jednou v životě se do té tak strašně daleké Vídně moci podívat ..."
Jinak dotaz pro znalce: to skutečně jezdila v tomhle GVD Vindobona v šestivozové soupravě, nebo je to výjimka? Když se později VT18.16 na Vindobonu vrátily, už byly jen čtyřvozové, někdy pětivozové soupravy. Díky a zdravím, ZdŠ
01.12.2014 (9:16)  


Pane Zdeňku, máte zcela pravdu...normálně jezdila kratší. Já myslím, že to souviselo s tou politickou situací, jak jsem tu naznačil. Byl vrchol Pražského jara, doba reforem, uvolnění, lidi mohli cestovat na Západ...a taky toho náležitě využívali...tak proto se ty soupravy zesilovaly.
Můj dávný přítel a známý brněnský strojvedoucí Zdeněk Hájek , který jezdil v té době v Plzni jako pomocník na parních lok.(převážně na albatrosech) mi vyprávěl, že v té době rychlíky jako např. Západní Expres, mívaly běžně 16-18 vozů, takový byl obrovský zajem o cestování a tyhlety vlaky doslova praskaly ve švech. To už bylo moc i na albatrosa, proto se ze Zdic na kopec dával postrk (mazutka).
30.11.2014 (23:23)  
Pro mě krááásná vzpomínka na dětství. V r. 69 jsem s ní jel 2x z Prahy do Vídně ( a vždy se zase vrátil zpátky do ČSSR :-) ). jinak pamatuji dobu ( cca 1. pol 70. let) kdy na tom jezdily naše M 296.1
30.11.2014 (22:45)  
To musela být velkolepě expresní jízda po té klikaté lokálce mezi kopci, statky a polnostmi... Teď koridor je sice naprd, ale aspoň něco napřímili.

A ještě mne napadá: regioshark by byl tenkrát brán proti vindoboně jako stejné zjevení, jako vindobona proti těm rybákům s čtyřkolákem :)
30.11.2014 (18:56)  
petr.284 : V tom roce 1968 se dalo Vindobonou cestovat úplně stejně, pouze z Tábora do Č. Velenic už ne pro vnitrostátní přepravu, z důvodu celní a pasové kontrolu, jak správně píše M 474 003. Ale údajně v euforii "pražského jara" se to prý nebralo moc vážně.
Pro zajímavost dodám, že expres Vindobona nebyl jediný spoj, který v té době zajišťoval rychlé spojení Wien - Berlin přes Prahu. Kromě toho jezdil ještě Ex 50/53 "Sanssouci", který byl veden klasicky v soupravě v parní trakci a vozily ho elitní stroje ř.475.1 výtopny Č.Budějovice.
Ona ta fotka není tak úplně neznámá, byla už před časem prezentována v časopise "ČD pro vás" jako dokument k článku o mezistátní expresní a rychlíkové dopravě v minulosti...
Lze jen litovat, že se Vaškovi "nepřipletl" do záběru v pozadí některý z táborských albatrosů 498.0..ale to už by byla úplná dokonalost.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
Počet komentářů uživatele323 »fotek 0
30.11.2014 (16:06)  
To je nádhera. Někde jsem viděl fotku, na které je společně s Vindobonou zachycena i EM400. Teď sice máme přes Tábor "koridor", ale do Velenic se dá dojet leda podbíječkou s hajzlem a to ještě s přestupem. Inu pokrok nezastavíš.....
30.11.2014 (13:27)  
M 474 003: Ja myslel, ze bautzeny jsou vase nejoblibenejsi vagony...
30.11.2014 (13:05)  
V Táboře to normálně zastavovalo ale mělo to v jízdním řádu takové kolečko, které znamenalo vnitrostátní přeprava vyloučena. V Táboře nastupovaly celní a pasové orgány a prudily až do Velenic. Z těhle souprav nejsem nadšený, v podstatě je to V 180 s 5ti Bautzenama, trapné jsou ty dveře jen na jedné straně, pokud bylo nástupiště na opačné straně tak se muselo do sousedního vozu.
Dobrý kontrast, za tím stojí asi osobní vlak do Jihlavy.
registrovaný uživatel MACHII73  mail  
Počet komentářů uživatele173 »fotek 0
30.11.2014 (12:35)  
vše co bych chtěl napsat,je psáno již pod fotkou!!!krásný náhled do minulosti.
30.11.2014 (12:30)  
Velká poklona,vynikající.Neznám jízdní řád v roce 1968,ale v 80 letech se dalo normálně Vindobonou z Prahy hl.n. do Tábora cestovat.Souprava řazena jenom v klasice v čele s ř.T478.3 z PLD Tábor.
30.11.2014 (11:36)  
Divím se, že to v Táboře stojí. Měl jsem za to, že Vindobona tehdy kromě Prahy nikde nestavěla. Nebo tehdy vlakvedoucí při průjezdu stanicí otevíral dveře pro kontrolu?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko