Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
434.2291 | |
Informace o fotografii: - Place: Miroslav (Miroslav) - Datum: 10.10.1977 - By: Drahos Svestka - Zobrazeno: 7931x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Moc pěkný návrat do doby páry.
Čtyřkolák s nákladem na hrušovanské trati měl obrovské kouzlo.
Čtyřkolák s nákladem na hrušovanské trati měl obrovské kouzlo.
Díky za krásnou fotku připomínající moje mladé roky. Jestli se nepletu, je tento stroj jedním z posledních dvou v Brně (ještě 434.2134 s původním komínem). Podle data u fotky měla před sebou ještě asi rok života. Ve druhé polovině 70. let působily "dvojky" i mezi jinými dosluhujícími párami dosti archaickým dojmem, jezdily už jen do Hrušovan do otevření nového ivančického viaduktu (tuším 7. 11. 1978). Vysloužilé pak stály několik let na opuštěných vlečkách v Brně v místě dnešního M-paláce. Škoda, že se žádná nezachovala.
Jak píše pan Drahoš. Čtyřkoláky z BRNO-dolní už dosluhovaly na Hrušovany/J. 2291 od 1976 byla letmo-nikdo se o ni nestaral,proto netěsnosti a hlavně přepad z dynama byla příčina velkých předních bílých fleků. V té době už byly špinavé pro různé natěsnosti také 2243,2134,
2291 dělala špatně páru,ale zato byla rychlá.Smaltované číslo z boku loko je dobře uschováno.
2291 dělala špatně páru,ale zato byla rychlá.Smaltované číslo z boku loko je dobře uschováno.
13.02.2009 (16:37)
2 Topic:
To je to, co mne prave mate. Od páry by to dle mého úsudku nebylo tak moc plosné a vydatné, leda by to pusobilo dlouhodobe, s vysokou intenzitou. Tedy treba nepozorovaná a neopravovaná trhlina v turbince, nebo privodní trubce, (tezko uveriti, ze by si toho nikdo nevsiml - muselo by to páriti velmice a dlouho,. Tez je to v rozporu s jinak "nadprumerne malo zanedbanym stavem stroje na sklonku zivota"). Z vody by "kamene" bylo víc - ta ale netece do kopce = na komín a dóm. A turbinka je otevrená na strane elektrické = dynamo. Ze by zvlhlo a susilo se na slunicku?
Vodní kamen u napajecí hlavy lze vysvetliti lépe, tesnení = unik a rozptyl vody, dokonce zahrate vody a to je pro vylocení kamene primo lahudka.
Ale tim spise je fotka prinosna - kdo si dnes pamatuje, jak to krasne funelo, cmoudiky emitovalo. Kdo si dnes uvedomuje, co to je "varit vodu" v papináku, který se hýbe, para se spotrebovava a vodu treba doplniti = tlak v kotli pretlaciti. Kdo vubec pomyslí na to, jaká byla realná provozni zivotnost ucpavek, tesnení, kluzných lozisek na klackách a jak casto se to v ramci bezné udrzby (ne oprav) muselo dotahovat, vymenovat, vylévat atp.
To je to, co mne prave mate. Od páry by to dle mého úsudku nebylo tak moc plosné a vydatné, leda by to pusobilo dlouhodobe, s vysokou intenzitou. Tedy treba nepozorovaná a neopravovaná trhlina v turbince, nebo privodní trubce, (tezko uveriti, ze by si toho nikdo nevsiml - muselo by to páriti velmice a dlouho,. Tez je to v rozporu s jinak "nadprumerne malo zanedbanym stavem stroje na sklonku zivota"). Z vody by "kamene" bylo víc - ta ale netece do kopce = na komín a dóm. A turbinka je otevrená na strane elektrické = dynamo. Ze by zvlhlo a susilo se na slunicku?
Vodní kamen u napajecí hlavy lze vysvetliti lépe, tesnení = unik a rozptyl vody, dokonce zahrate vody a to je pro vylocení kamene primo lahudka.
Ale tim spise je fotka prinosna - kdo si dnes pamatuje, jak to krasne funelo, cmoudiky emitovalo. Kdo si dnes uvedomuje, co to je "varit vodu" v papináku, který se hýbe, para se spotrebovava a vodu treba doplniti = tlak v kotli pretlaciti. Kdo vubec pomyslí na to, jaká byla realná provozni zivotnost ucpavek, tesnení, kluzných lozisek na klackách a jak casto se to v ramci bezné udrzby (ne oprav) muselo dotahovat, vymenovat, vylévat atp.
Já bych řekl, že je to vodní kámen od zkondenzované páry unikající netěsností spojů či ucpávek. Je to vidět nejen na turbíně, ale také na výronku, víkách šoupátkové komory a válce stejně jako na přítokové trubce.
Mně se ta fotka líbí hodně.Ta vápenatá či jaká usazenina na komínu, dýmnici a kolem pochází nejspíše od turbíny, všimněte si že je na fotce přední díl turbíny otevřený.A ten sajrajt je i v ní.Tohle dokáže udělat voda, ne pára.
Dobrý den pane!
Jsem rád, že jsi jim to tak nandal. Hlavně těm pisálkům, kteří láteřili nad Tvou první fotografií a vůbec ani neměli tušení, že Ty jsi už stál s fotoaparátem u trati, když většina rádoby „přispěvovatelů“ z diskusní skupiny, byla ještě na houbách.
Já také ještě fotil s Flexaretou 6x6cm a fotografii tu nemám žádnou. Tak by mě asi docela zamrzely diskusní příspěvky z minulých dnů.
Přeji tedy dobré světlo a mnoho zdaru!
Jsem rád, že jsi jim to tak nandal. Hlavně těm pisálkům, kteří láteřili nad Tvou první fotografií a vůbec ani neměli tušení, že Ty jsi už stál s fotoaparátem u trati, když většina rádoby „přispěvovatelů“ z diskusní skupiny, byla ještě na houbách.
Já také ještě fotil s Flexaretou 6x6cm a fotografii tu nemám žádnou. Tak by mě asi docela zamrzely diskusní příspěvky z minulých dnů.
Přeji tedy dobré světlo a mnoho zdaru!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster - Frequently Asked Questions
Info
informacni okenko