..: Galeria zdjęć - detaily fotografie 99.1561 :..
 

99.1561


99.1561Informace o fotografii:
 - Místo focení: Steinbach
 - Datum: 28.7.1978
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Meyerka dobírá vodu...
 - Zobrazeno: 2893x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.03.2013 (17:11)  
Wawro: Na to není těžké odpovědět. Samozřejmě,že kontrukce úzkorozchodných tendrovek vycházela z nějakých požadavků na akční rádius...nikdo nepožadoval,aby ta lokomotiva ujela 100 km bez zbrojení. Konkrétně Meyerka (jinak původní saská ř.IV K,podle nového označení 99.15-16) si s sebou vezla 2,5 m3 vody a 1 tunu uhlí. Pro zajímavost-plocha roštu byla necelý 1 m2,což je např.ve srovnání s velkými lokomotivami opravdu směšná pícka. Co jsem stačil vypozorovat,s uhlím se většinou vydrželo z Wolkensteinu nahoru do Jöhstadtu i zpět...dozbrojovalo se opět ve Wolkensteinu. Voda se dobrala ve Steinbachu a v Jöhstadtu opět. Zpět,kdy vlak jel celou cestu po spádu,se již voda nedobírala. Délka trati činila 23 km.
Osvětlení lokomotivy bylo standardní,srovnatelné s těmi "velkými"...a vzhledem k menším rozměrům lokomotivy bych tipoval,že z ní v noci bylo vidět o něco lépe než z těch velkých. Ale všeobecně-z žádné parní lokomotivy nebyl bůhvíjaký výhled...pokud byste to srovnával s moderními hnacími vozidly,kde strojvedoucí sedí na čele vozidla.
registrovaný uživatel Wawro  mail  
Počet komentářů uživatele67 »fotek 0
02.03.2013 (10:56)  
Fotka: Moc hezké, ten chlapík takhle z profilu a postojem připomíná Švejka :) (nic myšleno ve zlém, právě naopak!) Ještě bych měl dva "technické" dotazy - jaký tak měla ta mašinka dojezd? +/- z druhé fotky koukám, že nemá většího tendru; Jak zhruba daleko bylo vidět v noci při osvětlení těmi reflektory? Díky
Diskuze: Musím říct, že mě to vskutku pobavilo, takhle při sobotním dopoledni :)
02.03.2013 (10:50)  
Drahoš Švestka

děkuji za vysvětlenu a ***

jinak se omlouvám to, že jsem tam dráhu vlastně neviděl, jsem si uvědomil až poté co jsem napsal příspěvek ... viděl jsem Steinbach, blik - ahaefekt - říkám si, kurnik v té době? no a z toho vznikla minela ...

na ten první řádek s určením země jsem se dodnes nedíval ... moje chyba ... polepším se ... máte krásné fotky zatím co já je mám nah..no tak čumím víc na ně, než na to co mám

*** a ještě jednou pardon
02.03.2013 (16:49)  


Pane kolego,za to se opravdu nemusíte omlouvat...to není něco,co by stálo za řeč. Aspoň bylo o čem diskutovat...neboť není nic horšího než fotka bez komentáře.
a děkuji za pochvalu...samozřejmě mne těší,že se Vám moje fotky líbí.
02.03.2013 (0:50)  
Šel jsem tu trasu několikrát, z vesnice Hora Sv. Šebestiána to bylo do Steinbachu cca 12,5 km, některé autobusy z Chomutova zajížděly až přímo k hraničnímu přechodu, pak se to zkrátilo o cca 4 km. Do Steinbachu to šlo, bylo to z kopce, ale zpátky to bylo horší ... dvakrát jsem tehdy přešel "ilegálně" hranici u Kryštofových Hamrů, chodily tam sice hlídky, ale ne moc často.
01.03.2013 (20:55)  
Borovička: Už tu borovičku tolik nechlastej. Vždyť to stoupá i Drahoš jasně píšou, že je to kousek za čárou. Pěšky to z Hory sv. Šebestiána není žádná štreka.
01.03.2013 (19:23)  
stoupa: Přechod Reitzenhein - to je právě ono, cesta daleká. Pokud tedy nebylo k dispúozici auto. A do Vejprt se dostat tehdy nešlo.
01.03.2013 (17:55)  
Martin Utajený: Tak snad je načase,abych to uvedl na pravou míru. Opravdu se nejedná o Rakousko (k tomu by stačilo přečíst si hned první řádek nad fotkou)....pokud ovšem nejde o žert.
Trať,o které je řeč,byla postavena (resp.ukončení její stavby) v roce 1891 a vede pod severními svahy Krušných hor ve spolkové zemi Sasko(Sachsen),tedy na území bývalé Německé demokratické republiky (NDR). V minulosti byla nejlépe dosažitelná (tedy její vrcholová/konečná stanice Jöhstadt,kde se nacházela též výtopna) pěšky z hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána,což jsem osobně párkrát využil.Jinak bylo možno se k ní dostat i po kolejích (ze stanice Wolkenstein) po normálně rozchodné trati vycházející z Chemnitz (tenkrát Karl-Marx Stadt) směrem na Annaberg. Byla to jedna z nejkrásnějších úzkorozchodek v celém NDR,vedla malebnou nedotčenou přírodou kolem říčky Pressnitz (podle ní se jí též říkalo Pressnnitztalbahn)-největším lákadlem na ní byly bezesporu její lokomotivy-překrásné "meyerky" (podle uspořádání pojezdu dle konstruktéra Meyera),z nichž některé pocházely z 19.století (ta snímku je z roku 1909). Díky silné nákladní dopravě vydržela trať v provozu poměrně dlouho...osobní doprava byla ukončena v r.1984,k úplnému zastavení provozu došlo o 2 roky později.
V roce 1988 vznikl soukromý spolek pro záchranu této unikátní železnice,který si dal za úkol obnovení provozu alespoň na části trati. Dnes je trať znovuzprovozněna právě z vrcholové stanice Jöhstadt do stanice Steinbach. Stačí takto?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
01.03.2013 (17:15)  
Pro topič, toffees, Chary a P. Randák:
Pánove, prosím o shovívavost. Pokud by pan Martin Utajený skutečně disponoval doložitelnou, nám asi dosud utajenou informací informací o provozu Saské řady IV K (750mm) v Rakousku, (760mm), bylo by to objevné a obohatilo by to naše obzory. Zatím vím, že nejméně jedna byla zavlečena a využívána v Králově Dvoře.
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
01.03.2013 (16:43)  
topič: na tripu.
01.03.2013 (16:22)  
Martin Utajený: Jestli ho máš sježděný, tak by mě zajímalo v čem jsi ho sjížděl.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy - pytania i odpowiedzi


Info
informacni okenko