..: Fotogalerie - detaily fotografie 52.8079-7 :..
 

52.8079-7


52.8079-7Informace o fotografii:
 - Úsek: Novina - Křižany
 - Datum: 17.3.2012
 - Autor: Žíža  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3438x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
26.03.2012 (20:43)  
hank: tak plynové masky se fasovaly už koncem 30. let na středním Slovensku. Ale co bych se rozepisoval, pěkně rozebrané je to tady: http://www.parostroj.net/historie/Zeleznice_Slov_P_Rus/trate_1930_1938.htm
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
26.03.2012 (20:13)  
topič: Nejhorší to bylo zřejmě v Polubenském tunelu na zubačce Tanvald - Kořenov. Ten je sice dlouhý "jen" 940 m, ale při "závratné" povolené rychlosti lokomotiv 404.0 na ozubnici 15 km/h trval průjezd tunelem nejméně 7 minut (při vytížení na normu, při "kvalitě" poválečného uhlí a za nepříznivých podmínek samozřejmě i víc), což bylo pro strojní čety skutečné utrpení. Za 1. republiky se nepříliš úspěšně zkoušelo speciální nucené odvětrání stanoviště turbínkou, po válce se tam opravdu fasovaly a používaly plynové masky.

zdraví
hank
26.03.2012 (19:48)  
Tak v případě Ještědského tunelu (816 m) ani nebylo třeba příliš přikládat, pokud byl tlak dostatečný a věřím že předtím na to prostoru bylo dost. Zde v tunelu následuje asi posledních 500 metrů stoupání, poté ve stanici Křižany (500 m.n.m.) zlom nivelity celé trati a jede se po spádu. Pro tento úsek je zbytečné mít rozhycovanou mašinu.
26.03.2012 (18:03)  
Astartoth, Ešus: Jak to, že nebyly dlouhé tunely? Prakticky všechny tunely v železniční síti bývalé ČSSR zažily parní provoz. I ten nejdelší v Čremošném, který je dlouhý téměř 5km. Během jízdy v dlouhém tunelu se občas muselo přiložit, ale bylo to třeba dělat s citem, aby oheň moc nekouřil. Cestujícím v osobních vozech nebezpečí udušení nehrozilo. Stačilo zavřít okna a bylo vystaráno. Hůře na tom byly strojní čety. Ty se nadýchaly kouře ažaž. Nejhůře na tom byli chlapi na postrkových lokomotivách těžkých nákladních vlaků, které se plazily do kopce nízkou rychlostí. Těm kolikrát nezbylo než si lehnout na podlahu v budce, kam se dostal kouř nejpozději. Přesto se kolikrát přiotrávili kouřem. Na tratích s hustším provozem byly některé delší tunely zakouřené téměř neustále, protože ani neměly čas vyvětrat. Někdy se používaly i plynové masky, aby se předešlo otravě a upadnutí do mdlob.
26.03.2012 (17:01)  
Toto je asi první takováto tunelovka, která mě opravdu dostala. Klobouk dolů, provedení luxusní.
26.03.2012 (16:55)  
Astartoth: Dříve snad až tak dlouhé tunely nebyly, neboť by se cestující udusili kouřem ;-)
26.03.2012 (14:12)  
A jak se to resilo u dlouhych tunelu, kdyz nemohli prilozit?
registrovaný uživatel PAja 
Počet komentářů uživatele22 »fotek 0
26.03.2012 (12:02)  
Pěkné. Takovéto fotky mají zajímavý nádech.
A přesně co by topič měl dělat. V tunelu se stejně přihazovat nesmí a vodu zkoukne mrknutím oka tak se dívá jak to pěkně fičí.
26.03.2012 (10:55)  
jarodd: Co by nemohl koukat, když má přiloženo, ve skle dost vody a v kotli dostatečný tlak. K jeho povinnostem patří také sledovat návěsti.
registrovaný uživatel jarodd  mail  
Počet komentářů uživatele7 »fotek 0
26.03.2012 (9:50)  
Omlouvám se, nepochopil jsem po prvním nakopnutí. Napodruhé už mi to došlo.
Ale co má co "der Heizer" čučet z okénka? To nemá nic jiného na práci? ;0))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko