Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
IV K 145 | |
Informace o fotografii: - Abschnitt: Kurort Jonsdorf Hst - Kurort Jonsdorf - Datum: 15.2.2017 - Autor: Šepli - Zobrazeno: 1856x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
26.03.2020 (10:37)
Tak to se omluvám, že jsem vám zkazil radost :-(
Pavel Randák: Já vím, že to není zcela správně. Schválně jsem v komentáři smíchal správné termíny se smyšlenkami a doufal jsem, že se k té slátanině někdo přidá a rozvede ty blbosti dále. Zarazil jsi to svým komentářem. :-)
26.03.2020 (8:51)
Provaz na střeše vozů je opravdu Heberleinova samočinná brzda, přesněji řečeno její atrapa (již drahně let se na ZOJE brzdí vzduchem). Ve srovnání s brzdami, využívajícími vzduch (tedy sací či tlaková) měla řadu nevýhod - pomalý nástup brzdícího účinku, zkouška brzdy se dala provádět pouze za pohybu, pokud vozy po zastavení couvly, brzda se povolila... Proto byla poměrně rychle vytlačena brzdou sací a později tlakovou.
26.03.2020 (8:25)
Pane Topiči, to jste popletl. Ten špagát je opravdu odkazovaná Heberleinova brzda. Na uvedené trati spíše jen její napodobenina, protože na Žitavských úzkých se běžně brzdí vzduchem.
Princip Heberleinovy brzdy vylučuje její použití pro signalizaci. Pokud bylo potřeba dávat signály pomocí lanek, spíše se jimi ovládala píšťala. Na historických fotkách lze vidět tyče s očky na komíně pro vedení těchto lanek (dochováno u hrbouna v hale NTM).
Parou nebo stlačeným vzduchem ovládané zvony na německých lokálkách se používaly a stále používají pro signalizaci na přejezdech.
Princip Heberleinovy brzdy vylučuje její použití pro signalizaci. Pokud bylo potřeba dávat signály pomocí lanek, spíše se jimi ovládala píšťala. Na historických fotkách lze vidět tyče s očky na komíně pro vedení těchto lanek (dochováno u hrbouna v hale NTM).
Parou nebo stlačeným vzduchem ovládané zvony na německých lokálkách se používaly a stále používají pro signalizaci na přejezdech.
topič: funkce Heberleinova systému byla rozsáhlejší - při roztržení vlaku (a tedy přerušení lana) došlo k zabrzdění a nouzovému zastavení vlaku působením pákového mechanismu poháněného od kol, který právě reagoval na přerušení lana. Vlakvedoucí a nejspíš i průvodčí museli mít ve službě ostrý nůž, kterým by v případě nutnosti přeřízli lano a způsobili nouzové zastavení.
Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Heberleinova_brzda
Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Heberleinova_brzda
melone : lanko (provaz) měl podobnou funkci jako lanko v tramvajich, sloužilo průvodčímu (vlakvedoucimu) k dorozumivani s posádkou lokomotivy, na plošině každého vozu bylo táhlo připojené na průběžný provaz a jeho zataženim dával vlakový personál znamení strojvedoucímu k zastavení, odjezdu či nouzovému zastavení, k tomu sloužil zvonec umístěný na stanovišti lokomotivní čety, zvon se německy řekne Der Bimmel, odtud německé pojmenování úzkokolejných drah výrazem "bimmelbahn"., pokud si dobře pamatuji bylo toto zařízení pojmenováno po tehdejším řediteli pruských drah Jacobu Heberleinovi jako Die Heberleinbremse...
https://books.google.cz/books?id=LO18BwAAQBAJ&pg=PA371&lpg=PA371&dq=bremse+system+heberlein&source=bl&ots=adVwiqysRt&sig=ACfU3U1X3LqNao4w5h4_Kmm7egZ6Ccn9rQ&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwijmefovbboAhUVQhUIHUX7AOoQ6AEwC3oECAkQAQ#v=onepage&q=bremse%20system%20heberlein&f=false
https://books.google.cz/books?id=LO18BwAAQBAJ&pg=PA371&lpg=PA371&dq=bremse+system+heberlein&source=bl&ots=adVwiqysRt&sig=ACfU3U1X3LqNao4w5h4_Kmm7egZ6Ccn9rQ&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwijmefovbboAhUVQhUIHUX7AOoQ6AEwC3oECAkQAQ#v=onepage&q=bremse%20system%20heberlein&f=false
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Webmaster - Fragen und Antworte
Info
informacni okenko