..: Fotogalerie - detaily fotografie 853.032-1 + 853.027-1 :..
 

853.032-1 + 853.027-1


853.032-1 + 853.027-1Informace o fotografii:
 - Místo focení: Tanvald
 - GPS: 50°44'32.125"N, 15°18'37.065"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 25.2.1990
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu
 - Zobrazeno: 5791x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.01.2016 (21:18)  
Nickon: rozporovaná pasáž mého příspěvku se týkala výslovně osobních vlaků.

"Novodobé" nasazení klasik na R/Sp Praha-Tanvald se konalo určitě už v GVD 97/98; zahájeno bylo buď v tomto GVD, nebo o rok dříve.
03.01.2016 (20:58)  
Co si pamatuju, tak v letech cca 2000-03 se do Tanvaldu podívala i první třída. Jezdil rychlík, mimo sezónu v sobotu tam (z Prahy v cca 9h) a v neděli zpátky, asi ve čtyři. V sezóně to jezdilo sobotu tam i zpět, stejně tak v neděli. Co si pamatuju, tak to bylo řazené (bez nároku na správnost a správnost pořadí) AB+B+B+BDs. Zažil jsem na tom i ex-Bc a co si pamatuju, tak i na tu dobu na tom jezdily pěkné popelnice. Čísla byla (asi) 1440/1441, nechce se mi vyhrabávat jízdní řád a hledat to. Mám to i někde vyfocené, z okénka v zatáčce. Negativ ale asi nenajdu...
Tahala to ta prsatá.
registrovaný uživatel ludek71  mail  
Počet komentářů uživatele16 »fotek 0
03.01.2016 (20:52)  
Pamatuju moc dobře,jako malej jsem se na tento osobák(Praha - Turnov Sp)chodil dívat nad "Železný most",když jsem byl v Tanvaldu na prázdnunách.
03.01.2016 (18:35)  
Brejlemi klasiky na 070 nekončily, zhruba od přelomu milénia se tam vrátily berty, které na deset let prakticky ovládly kapacitnější rychlé spoje a sporadicky se objeví dodnes. Mmch, ještě počátkem 90. let se v nich kromě smíchováků a prvních maďarských velkoprostorů zhusta objevovaly i osmidveřáky. Podle mě je to poslední trať, kde pravidelně jezdily v takových počtech.
03.01.2016 (17:49)  
fazik co se týče zmiňovaných fotek a pamětí tak by mimo joné mohl posloužit pan Drahoš Švestka. Má zde v galerii již spoustu zajímavých pamětnických/historických fotek, ze severních čech, se zajímavími komentáři.
registrovaný uživatel fazik 
Počet komentářů uživatele7 »fotek 0
03.01.2016 (17:19)  
A kde jsou ty časy a roky, kdy z Liberce do Prahy jezdila "Hungaria" (vyřazená z mezinár.dopr.- depo Libeň?) nebo rychlík Praha - Turnov tahal "Papoušek". Kdo pamatuje?? Škoda, že nejsou foto.
03.01.2016 (16:03)  
Z publikace J. Bittnera Motorové vozy 850-854 plyne, že tahle vozba s libeňskými hydrami a dělením v Turnově se začala praktikovat v roce 1975, přičemž na nějakých méně významných výkonech na dnešní trati 070 se hydry objevovaly už dříve. Nicméně jejich masové nasazení na osobácích směr Turnov je podstatně mladší; až do dodávky 842 do Turnove zde dominovaly klasiky (nejdříve s mráčami, pak brejlemi) a hydry na osobáky postupně nastupovaly až kolem roku 2000 (nemám teď u sebe poznámky).
03.01.2016 (13:37)  
Těch vozů bylo celkem devět; nevím jestli jen v turistické dny (snad i letní sobota) nebo i v týdnu.
2xM + 4xOs z Tanvaldu do Prahy. K těm se připojily 1xM + 2xOs Liberec - Turnov Praha. Z liberce jely "dopředu", v Turnově mají úvrať, takže z Tu do Prahy jela celá sestava slušně s motorovým vozem na konci: 2xM + 6xOs + 1xM.
Z Liberce ovšem přijela sestava 1xM + 4xOs + 1xM; půlka z toho jela do Prahy, druhá půlka přes Jičín do HK.
A jsem si skoro jist, že jely i vozy Tanvald - Hradec, takže v Turnově probíhal přes 20 minut manévr: z Tanvaldu přijely dvojsouprava A + B, z Liberce C + D. Z Turnova odjely dvojsoupravy A + D a také B + C. Kupodivu skrze úvrať na trasách Liberec - Praha a Tanvald - Hradec seděl systém Motor - Vozy - Motor.
Cestující z Tanvald/Liberec do Hradec/Praha jeli bez přesedání, zatímco nezasvěcení cestující z Turnova přesedali až několikrát ještě před odjezdem.

P.S. Hydry na 070 jezdí "odjakživa", což v mém případě znamená začátek 80. let.
03.01.2016 (13:35)  
Takhle dlouhej motorovej rychlík mi příde dneska neskutečnej. Alespoň tady v okolí Prahy/ve středních čechách. Koukám že Hydry na 070 jsou hodně starou záležitostí. Koukám že R Praha - Tanvald taky jezdí od nepaměti a ne nic novějšího.
03.01.2016 (13:16)  
Motory na soupravě bývaly občas i čtyři, z toho jeden vložený. Mívalo to celkově snad až devět vozů. A spojovalo se to jen ze dvou směrů - vždy od Liberce, z druhé strany někdy od Tanvaldu, jindy od Staré Paky.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko