Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 499.0002 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Týnec nad Labem - Kojice - Datum: 26.10.2016 - Autor: Chary - Pozn.: Ex 10005 Retro Ostravan - Zobrazeno: 7092x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
MirKO: Pokud nejsi schopen rozlišit věcně podloženou kritiku nekvalitně odvedené práce od napadání, tak si podobné komentáře napříště odpusť. V opačném opřípadě uveď konkrétně, v čem ho zbytečně napadám.
Doporučuji, aby sis předtím přečetl zmiňovaný text na www.prototypy.cz a podíval se na pořad z cyklu Zašlapané projekty, díl: Lokomotiva u ledu, odkud JTB, dle jeho tvrzení, čerpal informace. Zároveň si přečti Kodex ČT, obzvláště body týkající se zpravodajství.
Doporučuji, aby sis předtím přečetl zmiňovaný text na www.prototypy.cz a podíval se na pořad z cyklu Zašlapané projekty, díl: Lokomotiva u ledu, odkud JTB, dle jeho tvrzení, čerpal informace. Zároveň si přečti Kodex ČT, obzvláště body týkající se zpravodajství.
Mirko, a četl jsi vůbec tu topičovu první a základní otázku, která je vlastně původním jádrem celé té debaty?
(gp) jak rikam, je to vec osobniho nazoru a tudiz vase vyjadreni nebudu nijak rozporovat. Je to stejne jak s dnesnimi auty, ktera maji spise geometricke tvary, coz se me libi, ale verim ze jinym nemusi.
JiP: Je krásná. Zásadní je čistý a ostrý přechod mezi čelem a válcovou střechou boudičky. Tohle když přijede k perónu, tak vidíš, že ta mašina je nadupaná testosteronem. Střecha, ze které vyčnívá jenom komínek. Hranatý kapsičky místo žaluzií. Pluh, jehož spodní hrana opakuje motiv téže hrany kývačkového podvozku. Tohle nevidíš, nebo to není nápad? Mimochodem, když mašina v někom evokuje vitrínu na porcelán, je to špatně a když obrýleného motocyklistu nebo francouzskou herečku, je to dobře?
Chary: Design je vzdy subjektivni, existuji take dobove trendy. Design u tohoto typu lokomotiv vzhledem k Vmax navic nema zcela jiste zadny zasadni vliv aerodynamicky odpor. Kdyz se ale podivam na brejlovce, bardotku, sergeje, regulin, pomeranc, tak kyklop, ktery jezdi ze vsech nejrychleji je kupodivu nejhrantejsi a to natolik, ze celo ve me evokuje spise obyvakovou vitrinu na porcelan. Barevne se mi lokomotiva libi moc, ale to byl prototyp. Otazka je, jak by vypadala barevne seriova vyroba, protoze v te dobe a nedostatku vseho bylo toto barevne schema jiste nakladnejsi nez celoplosne jedna barva (tmave cervena) + zluty pruh dopredu.
pro CHary:
Nejen v cizine. "Gumové cumáky" mela v návrhu i Skodovka pro pershing v maretiálu ze 70. let....
Nejen v cizine. "Gumové cumáky" mela v návrhu i Skodovka pro pershing v maretiálu ze 70. let....
No vidíš, a já bych třeba řekl, že navíc barevně zdůrazněný negativní sklon v modrém pruhu dole nad čelníkem a dálkový reflektor pod okny... nebyl navíc jistý ingotismus znamením designu své doby?
Přeci jen kulaté tvary ala bobina nebo bardotka byly dříve, rovněž karkulky se z relativní zakulacenosti dostaly do ponorek a ingotismus vyvrcholil ve špagetách a peršingách. Pak se to nějak zlomilo a pokud pomineš drobnosti jako jsou světlomety nebo dekly na čumáku, tak nově lokomotivy zvanovatěly, i kvůli TSI, ne? A podobný trend lze pozorovat i sousedů, že?
Přeci jen kulaté tvary ala bobina nebo bardotka byly dříve, rovněž karkulky se z relativní zakulacenosti dostaly do ponorek a ingotismus vyvrcholil ve špagetách a peršingách. Pak se to nějak zlomilo a pokud pomineš drobnosti jako jsou světlomety nebo dekly na čumáku, tak nově lokomotivy zvanovatěly, i kvůli TSI, ne? A podobný trend lze pozorovat i sousedů, že?
MirKo: Asi vas mnozi roztrhaji, ale v urcite rovine mate pravdu. Realny fakt proste je, ze lokomotiva byla prilis tezka a nevyhovela zadani. Co je na ni mozna unikatni je Vmax 140, ale kuprikladu za sebe muzu potvrdit, ze napr. co se designu tyce, tak na tomto stroji take nevidim nic zasadne krasneho. Lokomotiva ma v podstate ten nejprimitivnejis tvar (hranaty ingot) bez jakehokoliv napadu.
topič: Kdyby se tahle lokomotiva hodila ČSD do koncepce, tak by nezůstalo jen u prototypů a byla by dále vyráběna sériově, ale protože se neosvědčila, tak se vyrábět nezačala. Já osobně ji za žádný unikát nepovažuju, je to jen nepovedená a ošklivá lokomotiva, nic víc.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko