..: Fotogalerie - detaily fotografie T 499.0002 :..
 

T 499.0002


T 499.0002Informace o fotografii:
 - Úsek: Hoštejn - Lupěné
 - GPS: 49°51'52.233"N, 16°48'33.7"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 26.10.2016
 - Autor: David Maier  Poslat email autorovi
 - Pozn.: EX 10005 Ostravan
 - Zobrazeno: 5065x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
07.11.2016 (13:36)  
Pokud mě paměť neklame, tak nikoliv. Studénky měly, podobně jako budyšíny, pod střechou tlakové větrání a i když to ještě nemusí znamenat stejný tvar střechy, v tomto případě to tak bylo. Plošší střechy měly až pozdější vozy typu Z.
07.11.2016 (13:15)  
Jen velice laicky dotaz - nemely Bautzeny klenutejsi, vyssi strechu, zatimco ceske ji mely plossi, podobnou dnesnim vozum?
07.11.2016 (13:06)  
Aby toho nebylo málo, tak ještě začátkem devadesátých letech dojížděla poslední béčka z Rábu (Györ) :)

Jednoznačně a celkem na první pohled se dají/daly budyšíny od studének poznat podle tvaru a rozmístění oken - studénky je mají "hranatější" (vím že to není moc šťastný výraz - jde o to, že rohy tvoří oblouky o podstatně menším poloměru) a blíž k sobě. A okna záchodů mají charakteristický tvar - horní polovina v kovovém rámu, spodní v gumě. Novější mají na jedné straně dotyčné okno rovnou vynechané. Studénky mají výše umístěná koncová světla a jiné podvozky (trochu kompaktnější). Nejvýraznějším rozdílem je ale větrací otvor na bočnici u studének.
06.11.2016 (14:36)  
No a pak ještě byly v letech 1987-88 bautzenské vozy o délce 26,4 m, řada Amee, Bmee, BDmee(r), ale to už byla trochu jiná kapitola
K tomu přidám ještě velkoprostorové Bymee a máme ten výčet vagónů z Bautzen úplný :-)
06.11.2016 (12:47)  
Díky vespolek za výklad. Byl jsem si tím dost jistý, už v době, kdy jezdily. Docela by mě zajímalo, kde jsem k tomu přesvědčení přišel; jestli se někdy ukáže, že mě spletly ty červené sedačky, budu se muset hluboce stydět.
06.11.2016 (10:45)  
Lapil: pod vozy ad 2) máte asi na mysli oddílové vozy s teplovzdušným topením, tj. 2. třída dnešní B249, tj. čísla 51 54 20-41 s vyššími pořadovými čísly, dále 1. třída A149, tj. A 51 54 19-41... a příp. dělené AB349 s čísly 51 54 39-41... Tyto všechny vozy se vyráběly rovněž v Bautzenu cca v letech 1980-83. Ve Studénce se vyráběly pouze vozy velkoprostorové, a to několik sérií v letech 1971-75 (ty dnes už asi všechny vyřazené) a pak znovu s podvozky GP200 cca v letech 1987-92, v několika sériích s hladkou nebo vlnitou střechou, se sedadly koženkovými a později plyšovými, s příčnými a později podélnými zavazadlovými policemi, z větší části dosud v provozu v různě modernizovaných podobách. Jediné "kupátkové" vozy ze Studénky byly vlečné vozy k M 296.1 pro Vindobonu, a to řady Aam (10 kusů) a Bam (5 kusů) z roku 1969, dnes už vyřazené...
Ty poslední bautzenské vozy délky 24,5 m měly jištění oken také, ale trochu jiného provedení než ty studénecké Bai-ky.
No a pak ještě byly v letech 1987-88 bautzenské vozy o délce 26,4 m, řada Amee, Bmee, BDmee(r), ale to už byla trochu jiná kapitola.
06.11.2016 (10:38)  
Nevím, nechci se pouštět na tenký led. Tak moc si ty vagóny zase nepamatuju, je to už pár let a mně bylo tehdy asi 10, ale řekl bych, že se jenalo o nějakou poslední sérii bautzenů v režimu 140/160 RIC.

Studénecké vagóny měly ta okna jak říkáte - s jištěním a s mechanismem umožňujícím jejich částečné otevření.

Vycházím z teze, že ve Studénce v 70. a 80. letech nepokračovala výroba rychlíkových vozů klasické stavby.

Nejezdily pak na západním expresu Bmee? (pravda, tam by prostor pro nohy asi citelně scházel).
06.11.2016 (10:22)  
743 010-1: že bych žil v bludu?
Označení dohromady nedám, ale podle mě jezdily dvě sorty rychlíkových kupátkových vagónů.
1/ Budyšínské: zelená sedadla, hlavová opěrka zvlášť. V kupé "bílé" stěny. Ve variantách 1. třída a dělený bylo o okno/kupé méně. V našlapaných vlacích se ta znalost hodila, když si člověk nechtěl otlačit kolena o spolucestující.
2/ Studénecké: viz http://www.zelpage.cz/zpravy/9018?lang=en&id=9018&lang=en&size=50. Možná(!!!) o okno méně, nějak si nevybavuju, že by byl problém s prostorem pro nohy. Podle mě byly výrazně novější. Možná jich bylo koncem 80. let vyrobeno jen pár (několik málo desítek?) jako doplnění počtu a možná náhradu zrušených; fakt je, že to byla tak trochu vzácnost, celkem spolehlivě je člověk potkal na mezinárodních rychlících (Západní expres do Paříže; Linz; Berlín).
Mám za to, že rozdíl byl i v (ne)zajištění oken proti otevření (Studénka: vrubované; dámy to dost často nezvládaly a musely žádat o pomoc), ale když jsem se to teď chystal popsat, zjistil jsem, že bych nejspíš vnesl zmatek.
06.11.2016 (7:40)  
Lapil: vozy UIC Y ze Studénky byly určeny hlavně pro osobní vlaky, měly velkoprostorové uspořádání a lišily (a dodnes liší) se od bautzenů počtem oken.
Vozy Bp vyskytující se na rychlících měly střechu s prolisy.

K fotce: z náhledu vypadá kyklop jako nějaká britská motorová lokomotiva (nejspíš asi Class 47 v klasickém nátěru British Rail). S britskými stroji má společný i ten neučesaný brutalistický design (i když 47 jsou přece jen trochu konzervativnější). A v neposlední řadě i výkonovou kategorii (BR 47 = 2750 hp).

Ať se kyklop líbí nebo ne, je to zajímavá mašina hodná pozornosti už jen z technického hlediska.
06.11.2016 (0:32)  
Vagóny z Bautzen... To poznáte nebo víte? Jde mi o to, že tou dobou (tedy jako v pravidelném provozu) jezdily i vozy ze Studénky. Možná o něco novější, ale určitě zvenčí stejně univerzálně zelené. Rozdíl vevnitř byl jasně patrný ale zvenčí jsem je nikdy nerozlišil. Nějaké detaily asi patrné byly, ale takhle z dálky a ze šikma...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko