Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
475.179 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Krásná Studánka - Mníšek u Liberce - Datum: 4.10.2009 - Autor: Petr Holub - Zobrazeno: 4959x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Pslední dobou jako-by ste se předháněly, kdo sem dá lepší fotku Pětasedmi, Štokra a Němky.. :-)
Tohle je ale krása - plakátovka.. jak vyšije.
Tohle je ale krása - plakátovka.. jak vyšije.
Ne ve všech obratových stanicích byly tak velké točny, aby se na ně vešel štokr či dokonce pětasedma. Třeba v Rumburku byla točna tak s bídou na čtyřkoláka a tak na nákladech na trati CL - Rbk bylo běžné vídat štokry v obráceném postavení. V případě přípřeží a postrků bylo možné vidět lokomotivy v různých kombinacích.
classic 90s Turnusy a celkově vlaky jak osobní tak rychlíky, byly postaveny tak, aby stroje s tendrem končila ve stanicích, kde byla v zázemí loko.depa točna a stroj se mohl připravit na zpáteční jízdu. Proto lokomotivy když na trati jela tendrem na před, buď byla výluka a stroj nezajížděl do obratové stanice, nebo se stávalo, že v depu kde byla točna byla revize, nebo plánovaná oprava točny a lokomotivy se netočily. Operativně se také nasadily místo 475, mimořádně třeba 477, kde Papoušek jel i tendrem v před plnou rychlostí.
V Přerově se třeba využívalo v 60-70 letech, když točna byla mimo provoz, že stroje z LD Přerov a LD Brno-dolní se točily za Přerovem směr Olomouc, vrátily se na Ostravu a zpět do Přerova. " Přerovský triangel " kde se rychlíky vyhýbají Přerovu.
V Přerově se třeba využívalo v 60-70 letech, když točna byla mimo provoz, že stroje z LD Přerov a LD Brno-dolní se točily za Přerovem směr Olomouc, vrátily se na Ostravu a zpět do Přerova. " Přerovský triangel " kde se rychlíky vyhýbají Přerovu.
10.03.2013 (18:45)
Asi jak kde, sice nejsem pamětník, ale v Liberci bylo otočení trochu komplikované, muselo se na triangl u osobních vlaků a především rychlíků (už jen z hlediska omezení rychlosti) se to řešilo více, jak u lokomotiv, které měly za úkol odvést nákladní zátěž. Jízda po tendru na mě působí provozně, možná proto, že je zažité fotit v současnosti lokomotivu především po komínu, ale za parní éry to bylo jedno. Dokladují to třeba tyto snímky:
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=23200&cislo=
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=18102&cislo=
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=25000&cislo=
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist022.jpg
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=23200&cislo=
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=18102&cislo=
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=25000&cislo=
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist022.jpg
10.03.2013 (15:14)
Mně se občasný retrospektivní snímek s párou jedoucí "uhlím napřed" líbí (je-li opravdu občasný), dává to punc jakési větší historičnosti v tom smyslu, že v každodenním parním provozu ne zcela zřídka člověk přece narazil i na toto řazení...
Co na to říkají pamětníci parní éry? :)
Co na to říkají pamětníci parní éry? :)
Krásný záběr z netradičního a ojedinělého fleku. ;)
Ano světlo bylo nádherné ale bohužel nevydželo už na cestu zpět z Frýdlantu po komínu,takže paradoxně jsou hezčí záběry po tendru než po komínu.
10.03.2013 (13:07)
Tak tohle se zkrátka povedlo. Nádherné světlo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko